Gå til innhold

Hva er rettferdig fordeling av ferieutgifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ferie med kjæresten og våre mer eller  indre voksne barn. Barna er stdenter og vi skjal spandere ferien på dem.

Han har to barn, jeg har tre.

Jeg tenker å forslå at jeg betaler 4/7-deler av huset vi skal leie, pluss omtrent en sånn fordeling av mat, restaurant-besøk osv.
Er ikke det rettferdig?

Da  jeg var singel var jeg ofte på ferie med noen venner, der de var mange flere enn meg og mitt barn (da var ofte bare den yngste med). Da delte vi alltid 50/50, eller (33/33/33 hvis vi var tre familier), selv om de alltid var 2 voksne i hver familie (og drakk mye mer vin enn meg), og minst dobbelt så mange barn/ungdommer og trengte mange flere rom.

Jeg tenker at han ikke skal måtte betale ekstra for at vi er 4 og de er 3.
Eller er det andre fordelingsnøkler som er riktigere?

Anonymkode: 7a72d...1cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker 50/50 her. Du skal på tur med kjæresten. Da regner man ikke på krona

Skrevet

Mat og restaurantbesøk er jeg enig med deg i. Han skal jo ikke behøve å betale mat til ditt barn. Vis deg voksen og rettferdig her. Når det gjelder huset bør det være 50/50, for det ville dere sikkert leid med ett barn mindre også? 

Anonymkode: 7fda6...8b7

Skrevet

Hvis dere er enige om at dere skal på ferie med barna fordeler dere utgiftene etter hva den som ønsker å betale minst er komfortabel med.  Hvis han synes 20.000 er maks ha  vil betale for ferien og du synes det er greit å betale 50.000 kan dere bruke opptil 70.000.

Anonymkode: dec1a...bf8

Skrevet

Det er forskjell på kjæreste og venner.

Med venner betaler man gor sitt forbruk. Med kjæresten deler man 50/50.

Synes du at du bør betale mer kan du jo spandere noen runder med is eller inngang på et eller annet dere skal på.

Skrevet
7 hours ago, Anonym bruker said:

Skal på ferie med kjæresten og våre mer eller  indre voksne barn. Barna er stdenter og vi skjal spandere ferien på dem.

Han har to barn, jeg har tre.

Jeg tenker å forslå at jeg betaler 4/7-deler av huset vi skal leie, pluss omtrent en sånn fordeling av mat, restaurant-besøk osv.
Er ikke det rettferdig?

Da  jeg var singel var jeg ofte på ferie med noen venner, der de var mange flere enn meg og mitt barn (da var ofte bare den yngste med). Da delte vi alltid 50/50, eller (33/33/33 hvis vi var tre familier), selv om de alltid var 2 voksne i hver familie (og drakk mye mer vin enn meg), og minst dobbelt så mange barn/ungdommer og trengte mange flere rom.

Jeg tenker at han ikke skal måtte betale ekstra for at vi er 4 og de er 3.
Eller er det andre fordelingsnøkler som er riktigere?

Anonymkode: 7a72d...1cb

tenker du bør betale 55/45 jeg, dere er en mer

Anonymkode: 288ed...5a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...