Gå til innhold

Mannen har fått safe.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Det er sykt og påfallende. Særlig at han ikke skal la deg ha noe i den. Hva skjer når du ber om å få se inni da?

Narko, svarte penger, ulovlige våpen. Det er ikke annet man har hemmelig safe for.

Anonymkode: 4266f...42d

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Om mannen din plutselig skulle falle fra, skal innhold da være tapt? Om man tenker å gi koden til en advokat eller lignende så er jo det litt spesielt at han gjør seg så mye bry i stedet for å dele koden med deg. 

Anonymkode: 8cae1...15c

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men snakker dere ikke sammen? Jeg hadde selvsagt spurt hvorfor jeg ikke kunne få tilgang til en safe som står i vårt hjem! Jeg er ikke interessert i å huse ting jeg ikke vet hva er. 

Anonymkode: 163b4...f71

Jeg har ikke spurt om å få se inni. Det vil være litt spesielt å måtte spørre om det. Jeg vet ikke om han har tenkt på det om han skall falle fra, og hva eventuell plan er. Vi har kommunisert på den måten om dette som jeg har gjengitt her. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an uten å være invaderende eller barnslig. 

Anonymkode: a57cf...4c5

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har ikke spurt om å få se inni. Det vil være litt spesielt å måtte spørre om det. Jeg vet ikke om han har tenkt på det om han skall falle fra, og hva eventuell plan er. Vi har kommunisert på den måten om dette som jeg har gjengitt her. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an uten å være invaderende eller barnslig. 

Jeg kan love deg at jeg lett hadde nedlatt meg til å bli både invaderende og barnslig om denne safen var i mitt hus. Det er mannen som er barnslig (eller som skjuler noe) her. 

Anonymkode: 27ba0...8aa

Skrevet

Jeg hadde spurt; "hva vil du jeg skal gjøre med den hvis/når du dør? Siden klokkene er så verdifulle at de trenger en safe, kan de jo sikkert dekke begravelsen eller noe". 

Anonymkode: 7c33a...740

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Folk her gir deg jo eksempler på hvordan du skal spør han.. hvordan er dette invaderende? Hvis du hadde snudd på situasjonen, og det var du som hadde kjøpt deg en safe til 10.000 kr og du ville ikke dele eller gi koden videre.. hvordan trur du mannen din hadde reagert? Hadde han syntes at det var ok eller trur du han hadde lurt litt på hva er det hun skal ha inni der? Og klokke og noen papirer? Papirer på hva da? Dette virker veldig merkelig fra mannen din sin side og jeg ville ikkr godtatt det. Da hadde jeg sagt, at da må han oppbevare safen sin en annen plass. Du er jo kona! 

Anonymkode: 15f96...c68

Skrevet

Herregud, han er mannen din.

"Jeg vil se inni det skapet med en gang, jeg vet ikke hva du tror du skjuler, men med mindre det er en jævlig dyr gave til meg får du se til å åpne det litt brennkvikt så jeg slipper å tro at du smugler narko eller noe". 

Enkelt og greit.

Anonymkode: 02d5b...56f

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Folk her gir deg jo eksempler på hvordan du skal spør han.. hvordan er dette invaderende? Hvis du hadde snudd på situasjonen, og det var du som hadde kjøpt deg en safe til 10.000 kr og du ville ikke dele eller gi koden videre.. hvordan trur du mannen din hadde reagert? Hadde han syntes at det var ok eller trur du han hadde lurt litt på hva er det hun skal ha inni der? Og klokke og noen papirer? Papirer på hva da? Dette virker veldig merkelig fra mannen din sin side og jeg ville ikkr godtatt det. Da hadde jeg sagt, at da må han oppbevare safen sin en annen plass. Du er jo kona! 

Anonymkode: 15f96...c68

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Herregud, han er mannen din.

"Jeg vil se inni det skapet med en gang, jeg vet ikke hva du tror du skjuler, men med mindre det er en jævlig dyr gave til meg får du se til å åpne det litt brennkvikt så jeg slipper å tro at du smugler narko eller noe". 

Enkelt og greit.

Anonymkode: 02d5b...56f

Jeg har jo spurt han, og han har svart. Da blir det veldig spesielt at jeg skal forlange å se inne i et skap som er hans. Han ville helt sikkert ikke brydd seg om jeg hadde noe sånt, så jeg får bare fortsette å lure. Jeg kan ikke demonstrere at jeg ikke har tillit til det han sier. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har jo spurt han, og han har svart. Da blir det veldig spesielt at jeg skal forlange å se inne i et skap som er hans. Han ville helt sikkert ikke brydd seg om jeg hadde noe sånt, så jeg får bare fortsette å lure. Jeg kan ikke demonstrere at jeg ikke har tillit til det han sier. 

Jeg synes ikke du skal forlange noe som helst. Det tjener sjelden til noe godt. Men jeg synes virkelig du skal si at du har tenkt mye på det med den safen og at det ikke er normalt at mann og kone har hver sin safe der innholdet er hemmelig for den andre. Og at du selvfølgelig skal ha tilgang til den for å oppbevare dine verdisaker (og i tilfelle ulykker, død osv) Hvis ikke han da trenger den til våpen, narkotika eller utro-telefonen sin - i hvilket tilfelle dere må ha en helt annen type prat. 

Anonymkode: e6b14...dc4

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Spør om du kan få koden til safen da. Dere er jo gift. 

Anonymkode: cb08c...4f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Man akkurat i dette tilfellet har du jo ikke tillit til det han sier.

Jeg hadde valgt å være dønn ærlig om det. Jeg hadde fortalt ham at på grunn av hans unnvikende og flåsete svar ("kjøp deg din egen safe"), så gikk jeg nå rundt og lurte på hva han skulle ha som var så utrolig hemmelig for meg. Og at jeg fort kunne begynne å lure på hva annet han holdt hemmelig for meg. 

Jeg ville ha sagt at hvis han virkelig hadde kjøpt en safe for å oppbevare to klokker og noen papirer var det virkelig rart at ikke jeg kunne få lov å legge inn noen smykker (eventuelt andre verdisaker), og at det hele ble enda rarere av at han heller ville at jeg skulle bruke tusenvis av kroner på en egen safe enn å dele litt på plassen i den han hadde kjøpt - og dermed avsløre hemmeligheten med den. 

Jeg ville ikke krevd eller forlangt å få se inni, men jeg hadde vært helt tydelig på hva jeg hadde tenkt og hva disse tankene kanskje kan føre med seg på sikt. Såpass til kommunikasjon og ærlighet synes jeg at man må kunne forvente og tåle i et ekteskap.

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jeg synes ikke du skal forlange noe som helst. Det tjener sjelden til noe godt. Men jeg synes virkelig du skal si at du har tenkt mye på det med den safen og at det ikke er normalt at mann og kone har hver sin safe der innholdet er hemmelig for den andre. Og at du selvfølgelig skal ha tilgang til den for å oppbevare dine verdisaker (og i tilfelle ulykker, død osv) Hvis ikke han da trenger den til våpen, narkotika eller utro-telefonen sin - i hvilket tilfelle dere må ha en helt annen type prat. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Spør om du kan få koden til safen da. Dere er jo gift. 

Superdolly skrev (11 minutter siden):

Man akkurat i dette tilfellet har du jo ikke tillit til det han sier.

Jeg hadde valgt å være dønn ærlig om det. Jeg hadde fortalt ham at på grunn av hans unnvikende og flåsete svar ("kjøp deg din egen safe"), så gikk jeg nå rundt og lurte på hva han skulle ha som var så utrolig hemmelig for meg. Og at jeg fort kunne begynne å lure på hva annet han holdt hemmelig for meg. 

Jeg ville ha sagt at hvis han virkelig hadde kjøpt en safe for å oppbevare to klokker og noen papirer var det virkelig rart at ikke jeg kunne få lov å legge inn noen smykker (eventuelt andre verdisaker), og at det hele ble enda rarere av at han heller ville at jeg skulle bruke tusenvis av kroner på en egen safe enn å dele litt på plassen i den han hadde kjøpt - og dermed avsløre hemmeligheten med den. 

Jeg ville ikke krevd eller forlangt å få se inni, men jeg hadde vært helt tydelig på hva jeg hadde tenkt og hva disse tankene kanskje kan føre med seg på sikt. Såpass til kommunikasjon og ærlighet synes jeg at man må kunne forvente og tåle i et ekteskap.

Jeg tror ikke at han er utro. Vi har aldri mistenkt hverandre eller vært sjalu eller noe sånt. Vi har hatt et veldig avslappet forhold hvor fks både han og jeg har vært på weekendturer med venner og jobb uten spørsmål. Derfor blir det veldig rart for meg å spørre om så mye mer her. Jeg var mest interessert i hvordan andre hadde reagert og tenkt. Jeg syns jo dette er litt spesielt, det må jeg jo innrømme. Det har ikke vært noe annet jeg har reagert på heller, så gud vet hva og hvorfor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ikke at han er utro. Vi har aldri mistenkt hverandre eller vært sjalu eller noe sånt. Vi har hatt et veldig avslappet forhold hvor fks både han og jeg har vært på weekendturer med venner og jobb uten spørsmål. Derfor blir det veldig rart for meg å spørre om så mye mer her. Jeg var mest interessert i hvordan andre hadde reagert og tenkt. Jeg syns jo dette er litt spesielt, det må jeg jo innrømme. Det har ikke vært noe annet jeg har reagert på heller, så gud vet hva og hvorfor. 

Du er interessert i hvordan andre hadde reagert, og det har du jo fått skikkelig tilbakemelding rundt. Flere, inkludert meg, ville spurt mer. Du skriver at dere har god kommunikasjon, men jeg synes dere har ganske mangelfull kommunikasjon ut fra det du svarer i ulike svar. For meg hadde det vært både naturlig å spørre rundt weekendtur (av interesse, ikke sjalusi) og selvfølgelig fått koden til safen. Om man ikke kan si til mannen sin at man synes det er mildt sagt spesielt å kjøpe en dyr safe og ikke dele koden med kona uten å være redd for å virke invaderende, da anser jeg det som at man har et problem med forholdet. 

Anonymkode: f5eaa...374

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har også et ekteskap der vi beveger oss fritt, har jobbreiser og vennereiser og hver våre penger og felles penger som ingen spør og graver om, og aldri avkrever den andre svar for noen ting. Full tillit. Men det er jo blant annet fordi vi ikke har ting som «min safe» at den tilliten er så stor. Vi kan hverandres pinkoder, men ser jo aldri på hverandres telefoner. Jeg hadde ikke trodd mine egne ører hvis han kom hjem og proklamerte at han skulle ha en hemmelig safe. Og hadde følgelig spurt slik jeg skisserte i forrige svar. 

Skrevet

Han skjuler noe for deg, det er jo åpenbart. Situasjonen høres lettere absurd ut. Han må jo gi deg en grunn. 

Anonymkode: f1c11...299

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og som du ser så ville de fleste her reagert med å spørre mer og forsøke å snakke med mannen. Jeg hadde også syntes at dette var veldig rart.

Jeg lever i et forhold der vi (etter min mening) har god kommunikasjon og tillit, og jeg tror ikke noen av oss kunne kommet på i sin villeste fantasi å kjøpe sin egen private safe og nekte å fortelle hva den skulle brukes til, samt å avfeie et spørsmål med "kjøp deg din egen safe". Det ville jo vært å kaste penger ut av vinduet, når det allerede er en safe i huset. 

Jeg ville heller ikke ha tenkt at en safe var et tegn på utroskap, men jeg ville absolutt ha mislikt at han var så tydelig på at han ville bruke tusenvis av kroner på å ha hemmeligheter for meg, og det ville jeg ha fortalt ham.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han skjuler noe for deg, det er jo åpenbart. Situasjonen høres lettere absurd ut. Han må jo gi deg en grunn. 

Nei, det er ikke åpenbart. Men det er litt rart likevel. Men hvis Hi ikke mistenker mannen sin, er jo det veldig fint. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det er ikke åpenbart. Men det er litt rart likevel. Men hvis Hi ikke mistenker mannen sin, er jo det veldig fint. 

Hvilken annen grunn kan det være til at hun ikke får ha sine ting der, at han ikke vil oppgi koden eller oppgi grunn til at hun ikke får bruke safen? Jeg sier ikke at det handler om utroskap, men det er jo noe han ikke vil dele med henne.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er da enda mer "spesielt" at han skal låse vekk ting du ikke kan få se eller vite om. 
Jeg ville ha initiert en samtale om hva som er greit å ha hemmeligheter om. Dette skapet er jo kjøpt for å holde deg utenfor ett eller annet som bare han skal vite eller ha tilgang på. Han har sine grunner, og de grunnene er neppe noe som styrker fellesskapet i deres forhold.

Anonymkode: b22ed...9d2

Skrevet

Igjen.. Spør hva han vil skal skje med safen dersom/når ham dør (om det skjer før deg). Har en advokat el. tilgang på koden eller skal du bruke unødvendige kroner på en låsesmed. Eller er det meninga at innholdet aldri skal se dagens lys. I så fall hadde jeg blitt rimelig mistenksom. 

Anonymkode: 7c33a...740

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvilken annen grunn kan det være til at hun ikke får ha sine ting der, at han ikke vil oppgi koden eller oppgi grunn til at hun ikke får bruke safen? Jeg sier ikke at det handler om utroskap, men det er jo noe han ikke vil dele med henne.

Fordi han er mann, han vil bare ha en safe. Menn vil ha ting, gjerne ting som er helt ubrukelige. 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Fordi han er mann, han vil bare ha en safe. Menn vil ha ting, gjerne ting som er helt ubrukelige. 

Min mann er slik og vi har flyttet inn i hus som allerede hadde en safe. Mannen syntes dette var kult og la pass og andre verdisaker i den. Jeg vet selvfølgelig hva koden til safen er, selv om jeg aldri har åpnet den og overhode ikke er interessert i den. Hvis mannen kjøpte seg safe uten at han skulle legge noe verdifullt i den og nektet meg både koden og å få dele litt plass i den hadde jeg virkelig stusset.

I mitt tilfelle hadde jeg nok sagt rett ut at "nå går jeg og lurer veldig på hva som ligger i denne safen, så la meg se inni for min egen nysgjerrighets skyld slik at jeg slipper å lure", og mannen min hadde da umiddelbart latt meg se og delt koden med meg slik at jeg kunne åpne den når som helst selv. 

Endret av Pobie
Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Pobie skrev (30 minutter siden):

Min mann er slik og vi har flyttet inn i hus som allerede hadde en safe. Mannen syntes dette var kult og la pass og andre verdisaker i den. Jeg vet selvfølgelig hva koden til safen er, selv om jeg aldri har åpnet den og overhode ikke er interessert i den. Hvis mannen kjøpte seg safe uten at han skulle legge noe verdifullt i den og nektet meg både koden og å få dele litt plass i den hadde jeg virkelig stusset.

I mitt tilfelle hadde jeg nok sagt rett ut at "nå går jeg og lurer veldig på hva som ligger i denne safen, så la meg se inni for min egen nysgjerrighets skyld slik at jeg slipper å lure", og mannen min hadde da umiddelbart latt meg se og delt koden med meg slik at jeg kunne åpne den når som helst selv. 

Jeg tenkte også at dette er en sånn typisk mannegreie med at en safe er jo fint å ha. Jeg syns bare at den kostet litt vel mye til å være noe en bare kjøper uten rimelig grunn. Til dere som tror det er narkotika så er det neppe det. Jeg tror ikke at han ville involvert seg i noe sånt, for han syns det er en harry og stupid ting å holde på med. Han mangler ikke penger heller så motivet for å skille drive med noe sånt er ikke-eksisterende. Det eneste av alle forslag her som jeg kan se på som en liten sannsynlighet er våpen. Uten at jeg aner hva han skulle med det, så er det ihvertfall det eneste jeg kan tenke meg at han ville sikret sånn. Hadde han vært utro så ville han nok sagt det, for han vet at jeg ikke ville lagd noe drama. Jeg ser at flere reagerer på kommunikasjonen mellom oss, og jeg skjønner jo det, men det har aldri vært noe problem. Vi har som sagt et veldig avslappet forhold, og det har vært lite av både opp, og nedturer her. Det har stort sett vært balansert og rolig uten særlig stor uenighet om noe. Jeg har kommet frem til at hvis han vil skjule innholdet for meg så er det en god grunn. Tror jeg lar det være med det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenkte også at dette er en sånn typisk mannegreie med at en safe er jo fint å ha. Jeg syns bare at den kostet litt vel mye til å være noe en bare kjøper uten rimelig grunn. Til dere som tror det er narkotika så er det neppe det. Jeg tror ikke at han ville involvert seg i noe sånt, for han syns det er en harry og stupid ting å holde på med. Han mangler ikke penger heller så motivet for å skille drive med noe sånt er ikke-eksisterende. Det eneste av alle forslag her som jeg kan se på som en liten sannsynlighet er våpen. Uten at jeg aner hva han skulle med det, så er det ihvertfall det eneste jeg kan tenke meg at han ville sikret sånn. Hadde han vært utro så ville han nok sagt det, for han vet at jeg ikke ville lagd noe drama. Jeg ser at flere reagerer på kommunikasjonen mellom oss, og jeg skjønner jo det, men det har aldri vært noe problem. Vi har som sagt et veldig avslappet forhold, og det har vært lite av både opp, og nedturer her. Det har stort sett vært balansert og rolig uten særlig stor uenighet om noe. Jeg har kommet frem til at hvis han vil skjule innholdet for meg så er det en god grunn. Tror jeg lar det være med det. 

Du er et bedre menneske enn meg! Nysgjerrigheten min hadde ikke tålt det prosjektet der..

Anonymkode: 3b9cb...39c

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du er et bedre menneske enn meg! Nysgjerrigheten min hadde ikke tålt det prosjektet der..

Anonymkode: 3b9cb...39c

Selv om jeg skjønner hva du mener (tålmodighet er en dyd) så tenker jeg likevel at nysgjerrighet også er en god egenskap. Det er slik en lærer.

Anonymkode: e4ff8...6fe

Skrevet

Er du redd for mannen din? Jeg spør helt seriøst.

Det er noe med svarene dine som får meg til å undre meg litt. «Vil ikke ta det opp igjen», «vil ikke virke invaderende», «vil ikke virke barnslig»… Enten så er du redd for ham, eller så må dere kommunisere på et overflatisk nivå.

Jeg hadde aldri slått meg til ro med slike svar du har fått fra mannen din, og vi har et veldig sunt og likestilt ekteskap. På samme måte hadde han aldri heller latt det fare dersom det hadde vært meg som hadde anskaffet meg noe sånt. Visse ting kan man sette på «mannekontoen», men dette er bare sært. Ethvert normalt menneske ville oppfatte det at partner plutselig ordner seg en safe som han ikke vil snakke om som både rart og sært. Om det er mistenkelig aner vi jo ikke, men dette hadde vært en dealbreaker for meg iallfall. Jeg regner meg selv som en som gir partneren min slækk jeg altså, men her hadde jeg faktisk gått skikkelig i dybden og ikke gitt meg før jeg fikk et skikkelig svar fra ham. 

Lykke til :-)!

Anonymkode: 85585...919

Skrevet

Jeg fikk safe i gave av min mann. Har ikke sett på det som en tillitserklæring før nå.. 

Anonymkode: 13437...213

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...