Gå til innhold

Noen som har utdannet seg innen IT her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobber dere med og hvordan synes dere arbeidsdagen er? 

Jeg jobber innen ett annet fagfelt hvor det er en del juridisk, noe jeg ikke trives så godt med. Etter over ti år i bransjen synes jeg systemene og tekniske delen av jobben er langt mer givende for min del og ligger mer for meg. Men kanskje jeg undervurderer hvor vanskelig dette er? Akkurat nå er jeg veldig attraktiv på arbeidsmarkedet, mottar jobbtilbud selv uten å søke jobb. Jeg tror at en retning innen IT vil være minst like positivt, i og med bransjen vår nå digitaliseres, automatiseres og flyttes i skyen i en rasende fart. 

Veldig usikker, samtidig kjenner jeg på en tretthet over jobben om dagen etter noen år nå med altfor stor oppdragsmengde. Har ikke tatt skikkelig ferie på flere år. En liten pause fra det og nye arbeidsoppgaver, kanskje det ikke føles helt umulig å holde ut til pensjonsalder, som er noen tiår til 😅

Anonymkode: 65377...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må være mann for å like det å skru på ting, forstå tekniske ting, få ting til å virke og sånn.

Anonymkode: af823...c93

Skrevet

Mannen min jobber med programmering, eller, han gjorde det de første 10-12 årene. Nå har en lederstilling og det er minimalt igjen med dette og mer prosjektledelse og personalansvar. Han sier at han savner programmeringen litt, det var kjekt å skape ting.

Anonymkode: 56389...fd9

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Mannen min jobber med programmering, eller, han gjorde det de første 10-12 årene. Nå har en lederstilling og det er minimalt igjen med dette og mer prosjektledelse og personalansvar. Han sier at han savner programmeringen litt, det var kjekt å skape ting.

Anonymkode: 56389...fd9

Jeg skal holde meg langt unna lederstilling og personalansvar 😅 Lønn er ikke så viktig, så lenge den er til å leve av. Men det ansvaret, har det nå, tar helt liv av meg 🥵

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror du må være mann for å like det å skru på ting, forstå tekniske ting, få ting til å virke og sånn.

Anonymkode: af823...c93

Hey! 50-talet ropte og ville ha deg tilbake! 

Satsar på at dette var ment meir som ein provokasjon enn noko anna.

HI: Med IT-utdanning kjem du nok til å vere attraktiv på arbeidsmarknaden lenge. Har ikkje IT-utdanning sjølv, men er UX designer innan FinTech, og jobbar tett på utviklarar. Så det fins jo fleire ulike tilnærmingar og fagfelt. 

Noko av det som er bra med IT er at teknologien er i sånn utvikling at ein blir tvinga til å holde seg oppdatert og utvikle seg sjølv heile tida, det kan jo bidra til at ein ikkje går lei av yrket sitt.

Så eg tenker go for it, om du er motivert for det! Å gjere seg relevant med å følge med inn i teknologien må jo berre vere positivt!

Anonymkode: 57f0b...dbb

Skrevet

Jeg jobber innen IT og elsker jobben min. Jeg utdannet meg innen programmering, men driver ikke så mye med det lenger. I hovedsak nå så jobber jeg med Microsoft 365. Opplæring, support, konfigurering innen blant annet Teams, SharePoint, Planner osv. Er med når nye ting eventuelt skal utvikles osv. Lønn over 700.000, men ville kunne fått høyere i privat sektor. 

Innen M365 finnes det mange roller og har du først kommet innenfor kan du ta kurs og lære deg nye ting. Liker du det tekniske så er ville jeg godt for det, markedet er støvsugd for folk som er flink innen M365. 

Anonymkode: b7d95...5cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg jobber innen IT og elsker jobben min. Jeg utdannet meg innen programmering, men driver ikke så mye med det lenger. I hovedsak nå så jobber jeg med Microsoft 365. Opplæring, support, konfigurering innen blant annet Teams, SharePoint, Planner osv. Er med når nye ting eventuelt skal utvikles osv. Lønn over 700.000, men ville kunne fått høyere i privat sektor. 

Innen M365 finnes det mange roller og har du først kommet innenfor kan du ta kurs og lære deg nye ting. Liker du det tekniske så er ville jeg godt for det, markedet er støvsugd for folk som er flink innen M365. 

Anonymkode: b7d95...5cb

Takk for svar 😄Vurderer IT og informasjonssystemer, ser ett behov for kombinasjonen av IT med faget jeg er utdannet innen, vi snakker ikke alltid samme språk som support, noe som kan gi litt krøll i sakene 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...