Anonym bruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Har blitt kalt inn til 2. gangsintervju, fikk veldig positive tilbakemeldinger i første runde, men jeg fikk ikke så godt inntrykk av bedriften. Vurderer å gå på 2.gangsintervjuet for å finne ut mer, for mulig jeg misforstod litt. Men samtidig føles det litt feil å si ja takk til ny samtale da magefølelsen min foreløpig sier at dette ikke er rett jobb for meg. Har allerede en jobb. Trengte bare å lufte tankene mine litt. Vanskelig å vite om gresset er grønnere på den andre siden. Anonymkode: aa735...e84
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 Du skylder dem ingenting! Jeg ville gått på intervjuet. God trening Anonymkode: 44037...9d4
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Jeg er i nøyaktig samme situasjon selv. Har takket ja til 2. gangsintervju. Tenkte å være ærlig og stille litt kritiske spørsmål til et par punkter jeg lurer på. Om det gjør at jeg ikke får jobben så er det helt ok. Kanskje blir jeg positivt overrasket over svarene de gir. Jeg må være ærlig og si at jeg er usikker på om usikkerheten skyldes dårlig samvittighet overfor nåværende arbeidsgiver, eller reell usikkerhet til om jobben er rett for meg. Anonymkode: 6471f...9ae
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 Jeg tenker det kan være nyttig uansett å gå. Om du egentlig har bestemt deg så har du ingenting å tape på å stille de kritiske spørsmålene på en saklig måte. Kanskje det blir oppklaring og det var ikke slik, eller de bekrefter det er slik og skjønner at du ikke er riktig person. For din del er det jo fint å få denne erfaringen tenker jeg. En intervjuprosess er for meg alltid lærerik. Jeg var nesten i samme situasjon som deg. Det var rutiner på arbeidsplassen jeg ikke likte/forsto nytten av. (Organisering og ansvarsområder var veldig oppdelt og det virket som det var vanskelig å føle eierskap til oppgavene) På andre gang tok jeg opp dette, sa at alt med arbeidsgiver appellerte til meg men at jeg var usikker på om bedriftens fordeling og organisering av arbeidsoppgaver passet meg. De var veldig interessert og intervjuet varte i to timer. De spurte og gravde og jeg fikk forklart mitt synspunkt. Bredere ansvarsområde skaper tilhørighet, eierskap og mer dedikerte ansatte. (Kort fortalt) Jeg fikk jobbtilbud og med det spørsmål om å jobbe 50/50 mellom faste oppgaver og omorganisering etter 1 år i stillingen. Jeg ble nok «sneket inn» i arbeidsgruppen som en nyansatt med friske øyne. Vi ble omorganisert og det ble veldig bra. Var der i tolv år og stortrivdes. Jeg fikk stadig nye muligheter og høyere stilling. Dessverre måtte tidsklemma, reisevei etter flytting og små barn komme foran jobben. Jeg har nå skiftet beite, men disse tolv årene har gitt meg mengder med erfaring og gjort meg til en attraktiv person å ansette. Mitt budskap er at ikke noe dumt kommer ut av å benytte muligheter. Anonymkode: bfab4...805
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 Jeg hadde gått på intervju med et åpent sinn, men også stilt kritiske spørsmål for å få avklart tvilen. Det er jo ikke bare bedriften som skal finne rett ansatt, du skal også finne rett jobb for deg.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #6 Skrevet 5. mai 2022 Takk for mange fine svar! Anonymkode: aa735...e84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå