Gå til innhold

Kontanter eller Vipps til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Er det snakk om at det kan bli mye penger, ville jeg ikke hatt det rett inn på konfirmantens konto. 

Jeg heier på gamle dager og kontanter. 

Anonymkode: 07377...302

Hvorfor ikke? Foreldrene har jo tilgang til kontoen og fører pengene over til sparekonto. 

Anonymkode: 0f26c...d60

Kontanter er gammeldags….. vipps er slik man gir penger i 2022. Vi ga alle konfirmanter et kort med en personlig hilsen skrevet i, skrev og at pengegave ble gitt på vipps.

her tar ikke butikk i mot store beløp, det er også flere banker som ikke tar inn kontanter og vi må kjøre til byen for å sette inn kontanter. 

Anonymkode: 83054...06c

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Er dere seriøse? Dere kan ta ut penger i flere butikker hvor dere handler! Og bare så dere vet, så kan man fremdeles handle med kontanter altså. Eller sette dem inn like enkelt som å ta dem ut. Dette må jo være toppen av latskap? 

Anonymkode: 6ea29...036

Det er slett ikke alle butikker som lar deg ta ut over 2000 kr f.eks., og i hvert fall ikke sette inn over 30 - 40 000 kr, som jo ikke er en helt uvanlig sum å motta i en konfirmasjon i dag. Så jo, det ER mer jobb.

Anonymkode: 0afcf...1ec

Annonse

Vi har opprettet en sparekonto og gitt det kontonummeret til de som har spurt. Hvis noen vil vippse overfører vi bare pengene til den kontoen etterpå og setter evt kontanter inn. 

Jeg håper noen gir noe annet enn penger også, så konfirmanten sitter igjen med noe annet også. 

Anonymkode: b5e77...650

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi skrev i innbydelsen av overføring på Vipps var mulig. Tror det var to/tre som gav kontanter bare. Det er veldig greit med Vipps asså. 

Anonymkode: 10b3f...269

Seriøst?? Skrev i innbydelsen om vipps? 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Kontanter må tas ut, og deretter må konfirmantens foresatte ta de med til banken for å sette dem inn igjen. Det er jo unødvendig tungvint når det svært enkelt kan overføres digitalt i stedet.

Anonymkode: 0afcf...1ec

Enig. Sist vi hadde konfirmant fikk han over 20 000 i kontant. Eneste mulighet å sette de inn var to byer unna (siden alle banker legger ned fysiske filialer om dagen). Meget klønete. 

Anonymkode: abe06...56c

TinaK 1990 skrev (20 minutter siden):

Seriøst?? Skrev i innbydelsen om vipps? 

Når man trodde grensen for vulgaritet var nådd 😂😂😂😂😂😂😂😂

Vi skrev i innbydelsen av overføring på Vipps var mulig. Tror det var to/tre som gav kontanter bare. Det er veldig greit med Vipps asså. 

Anonymkode: 10b3f...269

sug lut skrev (17 minutter siden):

Vi er i 2022. Nesten ingen har kontanter lenger. Vipps er enkel og praktisk måte å overføre penger på. I stedet for at gjestene skal ta ut kontanter, så skal de settes inn igjen i banken (hvis man har bank der man bor, med all sentraliseringen så er mange filialer flyttet til større byer). To fullstendig unødvendige operasjoner i 2022.

Anonymkode: d0f2b...398

sug lut skrev (11 minutter siden):

Mulig noen synes det er vulgært, jeg synes det er praktisk. Kontanter er på vei ut, vi lever i 2022, ikke 1992, tross alt. 

Ser jo her inne at mange lurer, så hvorfor ikke opplyse så man slipper 30 spørsmål før konfirmasjon om konfirmanten ønsker vipps eller kontant? Eller skal man være bakstreversk av prinsipp? Kontanter er da på ingen måte mer personlig enn vipps 🤷🏼‍♀️

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mulig noen synes det er vulgært, jeg synes det er praktisk. Kontanter er på vei ut, vi lever i 2022, ikke 1992, tross alt. 

Ser jo her inne at mange lurer, så hvorfor ikke opplyse så man slipper 30 spørsmål før konfirmasjon om konfirmanten ønsker vipps eller kontant? Eller skal man være bakstreversk av prinsipp? Kontanter er da på ingen måte mer personlig enn vipps 🤷🏼‍♀️

Noen lever tydeligvis enda i 1992 :D 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vi er i 2022. Nesten ingen har kontanter lenger. Vipps er enkel og praktisk måte å overføre penger på. I stedet for at gjestene skal ta ut kontanter, så skal de settes inn igjen i banken (hvis man har bank der man bor, med all sentraliseringen så er mange filialer flyttet til større byer). To fullstendig unødvendige operasjoner i 2022.

Og det tror du ikke gjestene kunne funnet ut på egenhånd uten å lese det i invitasjoen?

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

😅 eller innbiller seg kontanter er så mye mer personlig? Begge deler er tross alt ett betalingsmiddel, bare ene er hakket mer utdatert enn det andre. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Da må man være kunde hos den banken. Hos oss er det kun Kiwi som har bank i butikk og da må man være kunde hos DnB, om jeg har forstått det riktig. Jeg har ikke konfirmant selv og refererer bare hva foreldrene til konfirmantene forteller meg. 

Jeg setter inn penger på Kiwi, og har Sparebank1. 

Anonymkode: 04d19...c88

Kontanter er gammeldags….. vipps er slik man gir penger i 2022. Vi ga alle konfirmanter et kort med en personlig hilsen skrevet i, skrev og at pengegave ble gitt på vipps.

her tar ikke butikk i mot store beløp, det er også flere banker som ikke tar inn kontanter og vi må kjøre til byen for å sette inn kontanter. 

Anonymkode: 83054...06c

Min gutt sa at det hadde vært stusslig å få pengene på vips, hadde noe med å se pengene. Forstår han godt, ikke verre enn at vi overfører pengene til han, og bruker kontantene selv etterpå ! Spør hva barna ønsker

Anonymkode: 15e67...d14

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Min gutt sa at det hadde vært stusslig å få pengene på vips, hadde noe med å se pengene. Forstår han godt, ikke verre enn at vi overfører pengene til han, og bruker kontantene selv etterpå ! Spør hva barna ønsker

Anonymkode: 15e67...d14

Det kommer jo litt an på størrelsen på summen. Min datter fikk over 40 000,-, det er vi ikke interessert i å ha liggende i kjøkkenskuffen altså. 

Reagerer på at man skriver om vipps i selve innbydelsen. Snakk om «bestilling» og feil fokus. Svar heller på spørsmål om vipps hvis noen tar kontakt og spør om kontanter/vipps

Anonymkode: de428...2bc

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Reagerer på at man skriver om vipps i selve innbydelsen. Snakk om «bestilling» og feil fokus. Svar heller på spørsmål om vipps hvis noen tar kontakt og spør om kontanter/vipps

Klassisk passiv aggressive nordmenn klarer å tolke en praktisk opplysning om noe som er helt frivillig over til en bestilling ja 😅

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Klassisk passiv aggressive nordmenn klarer å tolke en praktisk opplysning om noe som er helt frivillig over til en bestilling ja 😅

Nettopp. Alt må pakkes inn i rosa papir med parfyme på, det blir heller snakket bak ryggene til folk enn direkte til dem. Noe så utrolig slitsomt.

Det er ikke passiv aggressivt å ha et minimum av folkeskikk.

Anonymkode: edec9...30d

Anonym bruker skrev (På 4.5.2022 den 21.18):

Er dere seriøse? Dere kan ta ut penger i flere butikker hvor dere handler! Og bare så dere vet, så kan man fremdeles handle med kontanter altså. Eller sette dem inn like enkelt som å ta dem ut. Dette må jo være toppen av latskap? 

Anonymkode: 6ea29...036

Det er ikke bare bare å sette de inn igjen om for ungdommen. Det er ikke latskap det er fremtiden

Anonymkode: c5ac9...028

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det er ikke passiv aggressivt å ha et minimum av folkeskikk.

Anonymkode: edec9...30d

Vis meg gjerne hvor i folkeskikk abc en definerer det som mangel på folkeskikk å opplyse praktisk informasjon…

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vis meg gjerne hvor i folkeskikk abc en definerer det som mangel på folkeskikk å opplyse praktisk informasjon…

Praktisk er parkering, klokkeslett, sted mm. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...