Gå til innhold

Kontanter eller Vipps til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hva er tungvint med kontanter?

Jeg syns det er bedre å gi kontanter sånn at det blir en fysisk gave. 

Anonymkode: 6ea29...036

Å måtte ta ut penger er tungvint. Har aldri kontanter liggende ettersom jeg kun bruker kort til vanlig.

Anonymkode: f7afa...f69

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Å måtte ta ut penger er tungvint. Har aldri kontanter liggende ettersom jeg kun bruker kort til vanlig.

Du kan ta ut kontanter samtidig med at du betaler for varene på Kiwi, og det tar deg ca. 10 minutter ekstra. Tungvint?

Anonymkode: 2e1cd...11d

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hva er tungvint med kontanter?

Jeg syns det er bedre å gi kontanter sånn at det blir en fysisk gave. 

Kontanter må tas ut, og deretter må konfirmantens foresatte ta de med til banken for å sette dem inn igjen. Det er jo unødvendig tungvint når det svært enkelt kan overføres digitalt i stedet.

Anonymkode: 0afcf...1ec

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kontanter må tas ut, og deretter må konfirmantens foresatte ta de med til banken for å sette dem inn igjen. Det er jo unødvendig tungvint når det svært enkelt kan overføres digitalt i stedet.

Er dere seriøse? Dere kan ta ut penger i flere butikker hvor dere handler! Og bare så dere vet, så kan man fremdeles handle med kontanter altså. Eller sette dem inn like enkelt som å ta dem ut. Dette må jo være toppen av latskap? 

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

`De kan jo settes inn i butikken og. Man setter vel ikke inn penger i bank lenger.

Anonymkode: 6d375...226

Vi har faktisk ikke bank i bygda og må kjøre 10 mil for å få satt inn penger, så her går det dessverre kun i Vipps. Jeg syns det er litt kjipt, men gir selvsagt kort i tillegg. 

Det har ingenting med at det er tungvint å ta ut penger, kjære mi tid, men rent praktisk for konfirmanten. Det er ikke alle foreldre som kan kjøre 20 mil med det første og da må de ha mange kontanter i hus i lengre tid. 

Anonymkode: 0f26c...d60

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Vi har faktisk ikke bank i bygda og må kjøre 10 mil for å få satt inn penger, så her går det dessverre kun i Vipps. Jeg syns det er litt kjipt, men gir selvsagt kort i tillegg. 

Det har ingenting med at det er tungvint å ta ut penger, kjære mi tid, men rent praktisk for konfirmanten. Det er ikke alle foreldre som kan kjøre 20 mil med det første og da må de ha mange kontanter i hus i lengre tid. 

Du kan jo sette inn penger i butikk. Trenger ingen bank til det.

Jeg tenkte at det å få cash var endel av greia som jeg husker fra konfirmasjon, men nå kom det litt begge  deler og dte var mye enklere å ha oversikt over det som kom på vipps og det kom inn på sparekonto mye raskere. Mye tryggere også om det kommer mye.

Vi har nok bare kommet i en annen tid... ungdommen sa ikke noe. og så mye lettere om man skal sende gaver da, jeg sendte en pengegave i fjor og den ble borte...

Anonymkode: 23c99...ed0

Vipps har en "gavefunksjon" med et digotal "innpakking" og mulighet til å stille inn tidspunkt for når gaven sendes. Det i kombinasjon med et fint gratulasjonskort med personlig og håndskrevet hilsen, synes jeg er en fin gave.

Anonymkode: 5ef18...0b6

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kontanter. Vipps er vulgært.

Anonymkode: edec9...30d

Helt uenig. Hvis jeg ser noen med mye kontanter i butikk, assosierer jeg det med kriminell virksomhet, at man ønsket å unngå skatt, moms etc. Med mindre man er over 80 år og ikke har bankkort.

Anonymkode: 5ef18...0b6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan ta ut kontanter samtidig med at du betaler for varene på Kiwi, og det tar deg ca. 10 minutter ekstra. Tungvint?

Anonymkode: 2e1cd...11d

Ikke 10 minutter engang. Veldig enkelt 

Anonymkode: 77d6c...6f9

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan jo sette inn penger i butikk. Trenger ingen bank til det.

Da må man være kunde hos den banken. Hos oss er det kun Kiwi som har bank i butikk og da må man være kunde hos DnB, om jeg har forstått det riktig. Jeg har ikke konfirmant selv og refererer bare hva foreldrene til konfirmantene forteller meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...