Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #26 Skrevet 5. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): Noen sfo er oppbevaring og ikke spennende for noen og andre sfo er populære helt ut 4 klasse. Det kommer helt an på skolen og tilbudet. Her fikk vi nok til jul i 2.klasse , men min venninnes sønn elsket sin sfo ut 4. der var de fleste elevene på sfo ut 4 fordi opplegget var så bra. Selvfølgelig finnes det flotte tilbud på enkelte Sfo. Men hva sier det om foreldre som betaler mange tusen kr per mnd for å slippe å få ungene sine hjem etter skolen? Klager over tidsklemma, men betaler for å slippe å få ungene hjem før kl 16. Barna blir ikke selvstendige av å gå på Sfo. Mange har det gøy med venner, men om folk kutter ut Sfo i normal tid kan barna ha det gøy med venner og bli tryggere på en normal hverdag i tillegg. Alt for sent å komme hjem til tomt hus alene for første gang i 5 klasse🤦♀️ Anonymkode: 6a78c...134
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. mai 2022 #27 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig finnes det flotte tilbud på enkelte Sfo. Men hva sier det om foreldre som betaler mange tusen kr per mnd for å slippe å få ungene sine hjem etter skolen? Klager over tidsklemma, men betaler for å slippe å få ungene hjem før kl 16. Barna blir ikke selvstendige av å gå på Sfo. Mange har det gøy med venner, men om folk kutter ut Sfo i normal tid kan barna ha det gøy med venner og bli tryggere på en normal hverdag i tillegg. Alt for sent å komme hjem til tomt hus alene for første gang i 5 klasse🤦♀️ Anonymkode: 6a78c...134 Har du tenkt over at ikke alle bor i gå avstand til vennene sine og at det ikke bare er å gå ut å leke alle steder?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #28 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Setter en strek fordi du tapte? Vel, Sfo etter 3 klasse er typisk for barn med diagnoser eller annen atferd som gjør at de ikke greier seg hjemme alene. Dvs svært umodne og greier ikke smøre seg en skive engang. Anonymkode: 6a78c...134 Tapte? Er du 12? På mitt barns skole skrev elevene brev til rektor fordi de syns det var feigt at de måtte slutte på sfo til fjerde klasse. så selv om du opplever SFO kun som en oppbevaringsplass er det ikke slik over alt, skjønner du. Anonymkode: 1a9fd...970
*Miss Marple* Skrevet 5. mai 2022 #29 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Selvfølgelig finnes det flotte tilbud på enkelte Sfo. Men hva sier det om foreldre som betaler mange tusen kr per mnd for å slippe å få ungene sine hjem etter skolen? Klager over tidsklemma, men betaler for å slippe å få ungene hjem før kl 16. Barna blir ikke selvstendige av å gå på Sfo. Mange har det gøy med venner, men om folk kutter ut Sfo i normal tid kan barna ha det gøy med venner og bli tryggere på en normal hverdag i tillegg. Alt for sent å komme hjem til tomt hus alene for første gang i 5 klasse🤦♀️ Anonymkode: 6a78c...134 Betale for å slippe å ha barna hjemme når de selv er på jobb? Har du røyka sokkene dine?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #30 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tapte? Er du 12? På mitt barns skole skrev elevene brev til rektor fordi de syns det var feigt at de måtte slutte på sfo til fjerde klasse. så selv om du opplever SFO kun som en oppbevaringsplass er det ikke slik over alt, skjønner du. Anonymkode: 1a9fd...970 Feigt…? Anonymkode: a3b99...716
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #31 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Feigt…? Anonymkode: a3b99...716 Ja, de ville gå lenger på sfo… Anonymkode: 1a9fd...970
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #32 Skrevet 5. mai 2022 On 5/4/2022 at 7:53 PM, Anonym bruker said: Jeg og far har 50/50 til våre to barn, det ene barnet har 100% plass på sfo. Til høsten starter hun i tredje klasse og har i utgangspunktet ikke behov for sfo plassen lenger, da jeg har hjemmekontor de fleste dagene, dessuten kunne jeg tenkt meg å spare pengene sfo plassen koster. Vi betaler det sammen, fra en felles konto vi setter inn en lik sum på. Far har behov for sfo plass til henne. Er det innafor for at jeg sier hun nå kan ha sfo 50% og han kan stå for betalingen for sfo alene når hun starter med det? Anonymkode: b6ee0...a72 Ja Anonymkode: 34180...18d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #33 Skrevet 5. mai 2022 *Miss Marple* skrev (8 timer siden): Betale for å slippe å ha barna hjemme når de selv er på jobb? Har du røyka sokkene dine? Ja, de har en tendens til å rote, glemme å sette inn pålegg, og rydde etter seg. En viktig del av læringen som de går glipp av. Men bedre for mor å komme hjem til strøken magasinbolig. For ikke å snakke om alle som går hjemme og ikke ønsker å ha barna hjem for tidlig. Anonymkode: 6a78c...134
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #34 Skrevet 5. mai 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Tapte? Er du 12? På mitt barns skole skrev elevene brev til rektor fordi de syns det var feigt at de måtte slutte på sfo til fjerde klasse. så selv om du opplever SFO kun som en oppbevaringsplass er det ikke slik over alt, skjønner du. Anonymkode: 1a9fd...970 Feigt? 🙈😂 Er vel ungene som er feige som ikke tør å være hjemme alene 🤔 Anonymkode: 6a78c...134
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #35 Skrevet 5. mai 2022 Det er ikke urimelig at han selv betaler for noe han selv er alene om å bruke. Anonymkode: 07822...f53
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #36 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Feigt? 🙈😂 Er vel ungene som er feige som ikke tør å være hjemme alene 🤔 Anonymkode: 6a78c...134 Du skjønte visst ikke at det var ungene som brukte ordet "feigt". Feigt er er helt vanlig ord for barn i situasjoner der ee opplever noe de mener er urettferdig. Hun beskrev ungenes følelse. Ikke latterliggjør ting mer enn at du selv blir latterliggjort. Anonymkode: 07868...b2a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #37 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 5.5.2022 den 7.37): De færreste 3.klassinger mener jeg. De uten diagnoser trenger ikke. Slutt å sy puter under armene på barna, lær de å komme hjem til tomt hus. De kan gjøre/starte med lekser. Lage seg mat. Og når de begynner å kjede seg så går de til venner. Nei vent, vennene er jo også på Sfo til de fyller 12 år🤦♀️ Anonymkode: 6a78c...134 Er det du som går i 3 klasse? Virker slik på modenhet... det er utenkelig for deg å se for deg annet enn ditt? Vi bor langt unna andre barn, ved en farlig trafikkert vei. Så, barnet kan hverken gå hjem alene, eller gå til venner når det kjeder seg. Derfor er sfo fint. Barnet blir tatt vare på, og drt har noen å leke med. Min 3 klassing ville heller ikke gjort lekser selv, og det ville endt opp foran skjerm om det var alene hjemme 3 timer hver dag. Det ønsker vi ikke. Anonymkode: 59b90...32d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #38 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 5.5.2022 den 7.37): De færreste 3.klassinger mener jeg. De uten diagnoser trenger ikke. Slutt å sy puter under armene på barna, lær de å komme hjem til tomt hus. De kan gjøre/starte med lekser. Lage seg mat. Og når de begynner å kjede seg så går de til venner. Nei vent, vennene er jo også på Sfo til de fyller 12 år🤦♀️ Anonymkode: 6a78c...134 Så hvorfor går dine barn hjem til deg da, i stedet for å gå hjem til tomt hus hos far? Anonymkode: fe57d...ee0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #39 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du skjønte visst ikke at det var ungene som brukte ordet "feigt". Feigt er er helt vanlig ord for barn i situasjoner der ee opplever noe de mener er urettferdig. Hun beskrev ungenes følelse. Ikke latterliggjør ting mer enn at du selv blir latterliggjort. Anonymkode: 07868...b2a Da burde noen ansvarlige voksne forklart barna at dette verken var feigt eller urettferdig. SFO er et tilbud til barn som er så små at de trenger tilsyn mens foreldrene er på jobb, og ikke noe kommunene er forplikta til å tilby store barn bare fordi de kjeder seg hjemme. Hvis store barn på død og liv vil være på SFO, så får foreldrene fullfinansiere dette. Dette er ikke noe skattebetalerne skal stå for. Anonymkode: a3b99...716
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. mai 2022 #40 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Da burde noen ansvarlige voksne forklart barna at dette verken var feigt eller urettferdig. SFO er et tilbud til barn som er så små at de trenger tilsyn mens foreldrene er på jobb, og ikke noe kommunene er forplikta til å tilby store barn bare fordi de kjeder seg hjemme. Hvis store barn på død og liv vil være på SFO, så får foreldrene fullfinansiere dette. Dette er ikke noe skattebetalerne skal stå for. Anonymkode: a3b99...716 Godt ikke du bestemmer dette da😊
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #41 Skrevet 6. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden): Godt ikke du bestemmer dette da😊 Om det er godt eller ikke kommer jo helt an på øynene som ser, gjør der ikke? At det offentlige skal finansiere SFO-tilbud til store barn er jo bare tull. Men nå har jo ikke kommunene krav om å tilby SFO lenger enn til 4. trinn, så da er det vel ikke så viktig om jeg bestemmer dette eller ikke 😁 (Jada, jeg vet det er andre regler for barn med særskilte behov, noe som selvsagt er helt greit). Anonymkode: a3b99...716
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #42 Skrevet 6. mai 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Godt ikke du bestemmer dette da😊 Nei, for det er jo allerede bestemt 🙈 Det offentlige er ikke ansvarlig for finansiering av pass av barn (bhg/SFO) utover 4. klasse. Men er jo mulig å finansiere det selv hvis ønskelig. Men til hi, jeg ville latt far stå for den kostnaden. Anonymkode: 9369a...42d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2022 #43 Skrevet 6. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Ja, de har en tendens til å rote, glemme å sette inn pålegg, og rydde etter seg. En viktig del av læringen som de går glipp av. Men bedre for mor å komme hjem til strøken magasinbolig. For ikke å snakke om alle som går hjemme og ikke ønsker å ha barna hjem for tidlig. Anonymkode: 6a78c...134 Her tror jeg du lar dine egne hang ups kommer i veien for forståelsen din. De fleste folk liker ungene sine. Anonym bruker skrev (18 timer siden): Feigt? 🙈😂 Er vel ungene som er feige som ikke tør å være hjemme alene 🤔 Anonymkode: 6a78c...134 Wow! Du skjønte det ikke? At ungene har det så kjekt på sfo at de hadde lyst å være der også etter fjerdeklasse? Det hadde selvsagt ingenting med at de ikke tør å være hjemme alene. Hvordan er man skrudd sammen når man tilogmed får ungenes trivsel til å bli negativt? Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da burde noen ansvarlige voksne forklart barna at dette verken var feigt eller urettferdig. SFO er et tilbud til barn som er så små at de trenger tilsyn mens foreldrene er på jobb, og ikke noe kommunene er forplikta til å tilby store barn bare fordi de kjeder seg hjemme. Hvis store barn på død og liv vil være på SFO, så får foreldrene fullfinansiere dette. Dette er ikke noe skattebetalerne skal stå for. Anonymkode: a3b99...716 Og de ansvarlige voksne forklarte dette. På en ordentlig og sympatisk måte som ikke fikk elevene til å føle seg dritt. Det var selvsagt aldri aktuelt at de kunne fortsette på sfo, men ungene viste initiativ når de ønsket noe og de ble tatt på alvor med ordentlig behandling og svar fra rektor. Respekt, skjønner du, er noe man vokser på. Anonymkode: 1a9fd...970
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå