Gå til innhold

Hva har dere i hvilepuls?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er dere i god form?

Anonymkode: 755d5...55a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

75 ca, nå etter covid. Er ikke i like god form som jeg var i januar, pga nevnte covid... 

Anonymkode: 5460b...552

Skrevet

Ligger som regel på 51-52 i hvilepuls. Har fått litt høyere med årene - da jeg var 30 hadde jeg ca 47. Jeg trener mye, men sliter med å forbedre kondisen. 

Anonymkode: 5035d...334

Skrevet

Fikk 58 nå nettopp. Er utrent, så er nok genene som spiller inn😄

Anonymkode: cf366...a59

Skrevet

50-55 er normalen, har bradykardi da. Er litt trent. 

Anonymkode: 9d6c9...813

Skrevet

Som oftest 55-65 et sted, men kan i blant være helt nede i 42 og helt oppe i 100 uten at de finner helt ut av årsaken til det. Ja, ganske god form, trener 2-4 ganger i uka variert både styrke, kondisjon og fleksibilitet. 

Anonymkode: ff07e...5ec

Skrevet

Rundt 60.

Kan være nede i 58 og oppe i 62, men snittet er nok 60.

Er overhodet ikke trent.

Anonymkode: 30863...2aa

Skrevet

Ifølge fitbit har jeg 65 i gjennomsnittlig hvilepuls. Ja, er i god form. Går 15000 skritt per dag og trener styrke 3 ganger i uka. 

Skrevet

I følge klokken min har jeg 77. Rimelig utrent pga skade

Anonymkode: a7847...a1e

Skrevet

Fitbit viser 65 akkurat nå, sitter i sofaen og drikker kaffe 😊

Anonymkode: e6739...bdf

Skrevet

51-53 i hvilepuls

Svært godt trent. 

Anonymkode: 72670...2f9

Skrevet

68 - trener litt - men veldig på og av. Har vært nede i 55 og oppe i 72.

Anonymkode: 4eb72...844

Skrevet

48-52 Trener 2-3 ganger i uken. Går til og fra jobb (ca halvtime hver vei) 

Skrevet

I dag er den 68. Har hatt alt fra 57 til 78 de siste årene. Er i helt normalt god form.

Anonymkode: a8636...b47

Skrevet

82. Er ganske utrent og går på medisiner som øker hjerterytmen. 

Anonymkode: 8fc8b...77c

Skrevet

Den ligger på 60-64 når jeg ikke er trent. Trener jeg går den ned til 56-58, uten at jeg egentlig er så veldig god form da heller, men greit. Mener den har vært nede på 52-54 når jeg har vært i bedre form.

Nå har jeg ikke kunnet trent særlig på nærmere et år, så antar jeg er nærmere 64 nå.

Etter at jeg fikk kyssesyken som godt voksen hadde jeg hvilepuls på 85-100. Det var tydeligvis veldig feil for min kropp, for det var forferdelig ubehagelig. Hadde det slik minst et år etterpå, kanskje nærmere to.

Tror det er viktig å nevne at hvilepuls er individuelt. Dvs. det skal ikke være en konkurranse. Hva som er normalt og optimalt for en person kan være helt feil for en annen. Så å sammenligne egen hvilepuls med andres, det har egentlig ingen hensikt. Det er viktigere å følge med på egen hvilepuls. Jeg synes f.eks. det er motiverende når min hvilepuls går fra 64 til 60 med økt aktivitet, selv når denne bare består av å gå. Jeg er kronisk syk og kan ha lengre perioder hvor jeg ikke får trent nok. Men også motiverende å se at selv litt aktivitet kan holde hvilepulsen stabil.

Forhold deg til egen hvilepuls, HI. Det kan være lurt å måle hvilepulsen på samme tid og måte hver gang også. Jeg måler som regel min på morgen eller helst på kvelden etter at jeg har ligget i ro og lest litt. Her og nå har jeg riktignok sittet i ro en god stund, men jeg har nylig spist og holder på med en kaffekopp - og da er pulsen min oppe i 72, som er normalt etter et måltid samt min reaksjon på kaffe. Spiser man noe man ikke tåler så godt kan også pulsen øke betraktelig, selv om man ikke har andre reaksjoner. Så bli kjent med egen hvilepuls uten å ha stort fokus på den.

Anonymkode: e1e79...320

Skrevet

80-85. Jeg veier noen kilo for mye, men går mye og ofte og er ikke i direkte dårlig form. Men jeg har alltid hatt høy hvilepuls, og har også helseutfordringer som tilsier høy hvilepuls. Har sjekket hjertet, og det er ikke noe i veien med det, heldigvis. 

Skrevet

Ligger rundt 55. Ikke trent.

Anonymkode: 7a450...f77

Skrevet

Pleier å ligge mellom 40 og 50. Trener 3-4 ganger i uken. 

Anonymkode: 39955...b56

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har 65 i hvilepuls men tror ikke du skal måle deg for mye med andre. Formen min er helt fin. Ser på nett at mellom 60 - 80 i hvilepuls hvertfall er helt normalt

https://www.getfitness.no/hvilepuls/

Anonymkode: d0cb8...96c

Skrevet

45. Godt trent

Anonymkode: 523f0...10e

Skrevet

55-60, middels trent. 39 år.

Anonymkode: 289c3...2ab

Skrevet

Uff. 66 nå. Sitter i sofaen. Utrent. 

Anonymkode: 5efa7...5ca

Skrevet

114 akkurat nå 😂 Pakker til ferien.. Midt i leggetid. 

Anonymkode: 4a36a...69d

Skrevet

47-48 for tiden. Relativt godt trent. 

Anonymkode: e3b56...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...