Gå til innhold

Joggesko bryllup ok?

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Dette!

hva er det forresten med det sinnsyke opphenget i bekledning i selskaper her inne? Jeg klarer ikke å forstå at det viktigste er hva folk har eller ikke har på seg og ikke at folk faktisk kommer for å feire den som skal feires…

Det er ikke noe "sinnsykt" oppheng å være opptatt av pent antrekk. Jeg hadde ikke villet ha gjester med joggesko i bryllupet mitt. Er da fader ikke noen hiphopseanse heller  :-D 

Med mindre alle kom i bunad og joggesko da. Akkurat det kunne jo vært morsomt. 

Anonymkode: cb7ff...edd

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noe "sinnsykt" oppheng å være opptatt av pent antrekk. Jeg hadde ikke villet ha gjester med joggesko i bryllupet mitt. Er da fader ikke noen hiphopseanse heller  😄

Hadde du kastet gjesten ut eller sendt gjesten hjem for å bytte sko da?

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva har dårlige relasjoner og..bygda med dette å gjøre? Du er ikke ei kald hurpe fordi du ikke vil ha gjester med joggesko i bryllupet. Det er jo hele poenget som du misser. Ingen snakker om noen glorie heller. 

Bare vanlige hyggelige mennesker.

Hva er man da, om man nekter en slektning eller bekjent å ha på sko som gjør at hun både kan delta og kose seg? I min bok er man da ikke et hyggelig menneske, uansett om man er Redd Barna fadder.

Anonymkode: 47cfa...0cd

VeslePesle skrev (1 minutt siden):

Hadde du kastet gjesten ut eller sendt gjesten hjem for å bytte sko da?

Nå ville ingen jeg kjenner ha kommet med joggesko i bryllup, så det er ingenting jeg trenger å ta stilling til. 

Det er ikke noe "sinnsykt" oppheng å være opptatt av pent antrekk. Jeg hadde ikke villet ha gjester med joggesko i bryllupet mitt. Er da fader ikke noen hiphopseanse heller  😄

Jeg tror i grunn jeg ville takket nei til en invitasjon hvis det stod på skoene mine eller ikke. Det hadde vært et selskap jeg ikke hadde hatt behov for å være gjest i. Heldigvis har jeg ikke slike venner så det er en ukjent problemstilling. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er man da, om man nekter en slektning eller bekjent å ha på sko som gjør at hun både kan delta og kose seg? I min bok er man da ikke et hyggelig menneske, uansett om man er Redd Barna fadder.

Ingen er så plaget at de må ha joggesko. Det skjønner alle. Her bare roper folk "ja,bare kom i joggesko! Det viktigste er at du kommer". Uten å stille et kritisk spørsmål eller tenke én kritisk tanke. Har du så vondt, så fins det andre sko uten hæler. Det er ikke sånn at personen må løpe rundt og gå mest mulig heller. Men pytt, hvorfor ta noe som helst i betrakning? Jeg skjønner ikke hvorfor dere har kleskoder i det hele tatt  :-) alle kan vel komme som de vil? 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror i grunn jeg ville takket nei til en invitasjon hvis det stod på skoene mine eller ikke. Det hadde vært et selskap jeg ikke hadde hatt behov for å være gjest i. Heldigvis har jeg ikke slike venner så det er en ukjent problemstilling. 

Jeg regner ikke med at du har "slike" venner heller. 

Ingen er så plaget at de må ha joggesko. Det skjønner alle. Her bare roper folk "ja,bare kom i joggesko! Det viktigste er at du kommer". Uten å stille et kritisk spørsmål eller tenke én kritisk tanke. Har du så vondt, så fins det andre sko uten hæler. Det er ikke sånn at personen må løpe rundt og gå mest mulig heller. Men pytt, hvorfor ta noe som helst i betrakning? Jeg skjønner ikke hvorfor dere har kleskoder i det hele tatt  🙂 alle kan vel komme som de vil? 

Nei, "alle" skjønner det ikke. Mennesker med store ryggplager ER så plaget at de trenger joggesko. Men du ønsker selvfølgelig at de skal ha på seg ballerinasko eller lignende sko uten demping og ha det vondt gjennom hele selskapet. 

VeslePesle skrev (1 minutt siden):

Nei, "alle" skjønner det ikke. Mennesker med store ryggplager ER så plaget at de trenger joggesko. Men du ønsker selvfølgelig at de skal ha på seg ballerinasko eller lignende sko uten demping og ha det vondt gjennom hele selskapet. 

Nei, de trenger ikke joggesko i bryllup. 

Har man brekt en fot går man med krykker. Ingen sier noe på det. Har man ryggproblemer som du, og det overhodet ikke går med harde finsko, så er pene joggesko greit fordi det er like nødvendig som eksemplet med krykker. Får du kommenterer regner jeg med du får forståelse når du sier grunnen. Så bør det jo selvsagt passe til antrekket ditt også da 😁

Anonymkode: 22a21...2f5

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ingen er så plaget at de må ha joggesko. Det skjønner alle. Her bare roper folk "ja,bare kom i joggesko! Det viktigste er at du kommer". Uten å stille et kritisk spørsmål eller tenke én kritisk tanke. Har du så vondt, så fins det andre sko uten hæler. Det er ikke sånn at personen må løpe rundt og gå mest mulig heller. Men pytt, hvorfor ta noe som helst i betrakning? Jeg skjønner ikke hvorfor dere har kleskoder i det hele tatt  🙂 alle kan vel komme som de vil? 

Jo, så plaget er det faktisk noen som er. Det er ikke snakk om hæl eller ikke hæl. Hvorfor skal man stille et kritisk spørsmål, egentlig? Om en person hevder at jeg må ha på slikt og sånn, så er det da ikke opp til meg å stille spørsmål ved det. 

Kleskode "pent" kan godt favne fine sneakers. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ingen er så plaget? Du vet veldig mange bruker innleggssåler i sko for både knær, hofter og rygg? Disse innleggssålene, gjerne sammen med demping fra gode joggesko, gjør at personen kan bevege seg relativt normalt, uten for store smerter? 

Jeg kjenner til folk som i egne bryllup helst ser at mennesker som ikke følger kleskoden helst ikke kommer. Dette er overfladiske mennesker, som i enkelte tilfeller gjerne fremstår som mor Theresa og kan det i kraft av sin økonomiske situasjon. Grunne mennesker hvor rykte og hvilket ansikt de viser utad betyr mer enn hva jeg selv anser som gode verdier. Slike mennesker orker jeg faktisk ikke å forholde meg til eller omgås regelmessig. Men ja, jeg vet dere finnes, og det undrer meg virkelig at egne egoistiske behov for kutyme, omdømme og alle andre synonymer som kan settes inn her, betyr mer enn gjestens velvære og tilstedeværelse. 

Anonymkode: d4351...ecb

Annonse

Ingen er så plaget? Du vet veldig mange bruker innleggssåler i sko for både knær, hofter og rygg? Disse innleggssålene, gjerne sammen med demping fra gode joggesko, gjør at personen kan bevege seg relativt normalt, uten for store smerter? 

Jeg kjenner til folk som i egne bryllup helst ser at mennesker som ikke følger kleskoden helst ikke kommer. Dette er overfladiske mennesker, som i enkelte tilfeller gjerne fremstår som mor Theresa og kan det i kraft av sin økonomiske situasjon. Grunne mennesker hvor rykte og hvilket ansikt de viser utad betyr mer enn hva jeg selv anser som gode verdier. Slike mennesker orker jeg faktisk ikke å forholde meg til eller omgås regelmessig. Men ja, jeg vet dere finnes, og det undrer meg virkelig at egne egoistiske behov for kutyme, omdømme og alle andre synonymer som kan settes inn her, betyr mer enn gjestens velvære og tilstedeværelse. 

Du vet tydeligvis ikke hvordan du selv fremstår når du skriver en lang kommentar full av intoleranse. Akk, den selvinnsikten :-) 

mamma til adhd gutt<3 skrev (32 minutter siden):

Det ville jeg også. 

Men oppsummerer man tråden kan vi konkludere med (kanskje ikke helt korrekt statistisk utvalg) 

Av 10 svar er 8 proaktive til joggesko, 1 helt mot og 1 lurer på om man kan finne noe finere alternativ. 

Så trådstarter har ca 80 % sannsynlighet for å være like velkommen i joggesko. 

Da gjenstår bare det store spørsmålet her, hvordan er brudeparet? 

Anonymkode: ff5bb...c30

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det ville jeg også. 

Men oppsummerer man tråden kan vi konkludere med (kanskje ikke helt korrekt statistisk utvalg) 

Av 10 svar er 8 proaktive til joggesko, 1 helt mot og 1 lurer på om man kan finne noe finere alternativ. 

Proaktiv faktisk. Positivt! 😂😂

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du vet tydeligvis ikke hvordan du selv fremstår når du skriver en lang kommentar full av intoleranse. Akk, den selvinnsikten 🙂

Joda, det vet jeg, og jeg legger heller ikke skjul på det på en anonymt fora. Det er for meg likevel en vesentlig forskjell på å (velge bort og) omgås mennesker man ikke har felles verdier med på generelt grunnlag, kontra å tåle en gjests helseutfordringer i et enkelt bryllup. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det ville jeg også. 

Good one. 

Det vesentligste er brudeparet, men jeg tror bare trådstarter ville ha en diskusjon. Det er jo greit nok :-) 

Joda, det vet jeg, og jeg legger heller ikke skjul på det på en anonymt fora. Det er for meg likevel en vesentlig forskjell på å (velge bort og) omgås mennesker man ikke har felles verdier med på generelt grunnlag, kontra å tåle en gjests helseutfordringer i et enkelt bryllup. 

Nå var det vel ikke at du valgte bort noen som var poenget. Det var heller alt det ufordelaktige du hadde å si om folk som du tror er dårligere mennesker enn deg. Men klart, du gjør det jo anonymt på nett. For problemet er jo ikke holdningene dine må vite....

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor i alle dager krangler dere med anonym edd, hun er jo bare ute etter å trolle og kverulere.

Anonymkode: 625da...be8

Det er nok den samme som var redd for at en gjest skulle bli for vakker i et bryllup hun skulle i. Har et hang up på bryllup, ret og slett ;) 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i alle dager krangler dere med anonym edd, hun er jo bare ute etter å trolle og kverulere.

Anonymkode: 625da...be8

Må du kutte ut. Dette er forresten negativ bruketdebatt. 

Du må tåle at noen sier meningen sin og kan argumentere for den, uten at du skal føle deg krenket. Det er ikke en regel om hvem som kan skrive hva i en tråd så lenge en følger reglene her. Noe jeg gjør i motsetning til deg. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg var gjennom en operasjon for noen år siden. Fikk streng beskjed om at gode joggesko, var det eneste jeg kunne bruke de neste 6 mnd.

Anonymkode: 78dc8...cc1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva har dårlige relasjoner og..bygda med dette å gjøre? Du er ikke ei kald hurpe fordi du ikke vil ha gjester med joggesko i bryllupet. Det er jo hele poenget som du misser. Ingen snakker om noen glorie heller. 

Bare vanlige hyggelige mennesker.

Du kan ikke være seriøs. Med mindre du ble født med stiletthæler og chablis i lanken din, eller det står HMK i passet ditt, så er du ikke riktig vel skrudd sammen om du nekter en gjest å ha på joggesko i bryllup på grunn av helseproblemer. 

Vært i bryllup der bruden og forloverne stilte i rosa converse, mens brudgommen og hans forlovere stilte i svarte😊

Jeg som brud hadde ikke brydd meg. Kan ikke huske å ha sett på føttene til gjestene i mitt eget bryllup. 

Anonymkode: cf867...705

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...