Gå til innhold

Joggesko bryllup ok?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sier ja, men nå er jeg ingen ekspert eller spesielt opptatt av hverken kleskoder eller skikk og bruk. Vil jo heller at gjestene har det bra når vi skal feire kjærligheten, tross alt, det er jo det man feirer, ikke fine sko. 

Mannen min endte opp ved et uhell å bruke joggesko, da vi giftet oss 😅 Ble nå gift allikevel, lykkelig gift til og med, feirer 15 år i år. 

Anonymkode: ff5bb...c30

Skal du høre på folk her inne så kan du ha på deg hva som helst :-) hvorfor ikke en pen joggedress også, så blir det jo i stil? 

Selvfølgelig tropper du ikke opp i joggesko når det er bryllup. Regner jo med at dette er tull, men her vet man aldri. 

Anonymkode: cb7ff...edd

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Skal du høre på folk her inne så kan du ha på deg hva som helst 🙂 hvorfor ikke en pen joggedress også, så blir det jo i stil? 

Selvfølgelig tropper du ikke opp i joggesko når det er bryllup. Regner jo med at dette er tull, men her vet man aldri. 

Som brud hadde jeg foretrukket at mine gjester hadde det komfortabelt og smertefritt i bryllupet mitt, enn at de led seg gjennom dagen fordi jeg forventet at de så slik og slik ut. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du må være en veldig dårlig menneskekjenner. 

Man trenger ikke å være dårlig menneskekjenner for å mene at folk som forventer at gjestene lider seg gjennom bryllupet for å tilfredsstille brudens forventninger om pensko, er utrivelige.

Selvsagt er det greit. Jeg hadde valgt en sommerlig maxikjole og hvite, enkle sneakers. 

Det bryter gjerne med all kotyme, men jeg er ganske sikker på at brudeparet heller vil ha deg som gjest i joggesko enn at du holder deg hjemme. 

Bare pass på at de ikke er dyrere enn brudekjolen 🤣

Anonymkode: 47cfa...0cd

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Selvsagt er det greit. Jeg hadde valgt en sommerlig maxikjole og hvite, enkle sneakers. 

Det bryter gjerne med all kotyme, men jeg er ganske sikker på at brudeparet heller vil ha deg som gjest i joggesko enn at du holder deg hjemme. 

Bare pass på at de ikke er dyrere enn brudekjolen 🤣

Tenkte du på slike?

Topp 20 dyreste joggesko i verden 2022 - Victor Mochere (victor-mochere.com)

:D 

VeslePesle skrev (3 minutter siden):

Man trenger ikke å være dårlig menneskekjenner for å mene at folk som forventer at gjestene lider seg gjennom bryllupet for å tilfredsstille brudens forventninger om pensko, er utrivelige.

Nei, for du tenker at det sier alt om dem? :-)

Som at de uka før var og leverte mat til familier som slet økonomisk. Som at de huser flykninger uten å ta leie. Så vil de ikke at gjester skal ha joggesko i bryllupet. Og da er det likevel utrivelige og lite hyggelige mennesker? Dere imponerer ikke med å reflektere her. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, for du tenker at det sier alt om dem? 🙂

Som at de uka før var og leverte mat til familier som slet økonomisk. Som at de huser flykninger uten å ta leie. Så vil de ikke at gjester skal ha joggesko i bryllupet. Og da er det likevel utrivelige og lite hyggelige mennesker? Dere imponerer ikke med å reflektere her. 

Men det stemmer jo? Selv om man er gode på noen områder er man generelt utrivelige om man reagerer på fottøyet til andre gjester. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men det stemmer jo? Selv om man er gode på noen områder er man generelt utrivelige om man reagerer på fottøyet til andre gjester. 

Det er en smule motstridende, hjerte av gull, men reagerer på bagateller.

Min personlige svogerforskning har konkludert med at folk som detaljestyrer gjester i bryllup på bridezillanivå er såpass lite rause at de sliter med de dårlige dagene i ekteskapet. Etter ett par tiår med jevn strøm av både bryllup og påfølgende skilsmisser hos en grei andel av de, har jeg høy treffprosent på svogerforskningen min 😂

Er vel kun ett unntak igjen som fremdeles er gift. De er typen som kan gi nødhjelp for å få fine instagrambilder. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Man kan bli oppfattet som utrivelig i bryllupet. Generellt kan man fint være verdens hyggeligste. Altså helt omvendt av det du skriver. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er en smule motstridende, hjerte av gull, men reagerer på bagateller.

Min personlige svogerforskning har konkludert med at folk som detaljestyrer gjester i bryllup på bridezillanivå er såpass lite rause at de sliter med de dårlige dagene i ekteskapet. Etter ett par tiår med jevn strøm av både bryllup og påfølgende skilsmisser hos en grei andel av de, har jeg høy treffprosent på svogerforskningen min 😂

Er vel kun ett unntak igjen som fremdeles er gift. De er typen som kan gi nødhjelp for å få fine instagrambilder. 

Så mange rare erfaringer og fordommer dere har :-) 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så mange rare erfaringer og fordommer dere har 🙂

Jepp. Jeg synes det derimot er mer snedig å detaljestyre gjester i ett bryllup. Men klart, vi er forskjellige og noe skal en le av om kvelden over ett glass vin 👍🏻 Enten det er selve skoene eller reaksjonen på skoene som er samtaleemne. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Man kan bli oppfattet som utrivelig i bryllupet. Generellt kan man fint være verdens hyggeligste. Altså helt omvendt av det du skriver. 

Svært få vil være generelt konstant drittfolk.. hvorfor tror du så mange er i dårlige relasjoner? 
Hjelper ikke å være mor Theresa i bygda om du er ei kald hurpe i andre sammenhenger. Hvis du nekter en gjest med helseutfordringer å gå med riktig fottøy i bryllupet ditt, da har du ikke akkurat en glorie som lyser opp til alteret altså.

Twintipp skrev (2 minutter siden):

Svært få vil være generelt konstant drittfolk.. hvorfor tror du så mange er i dårlige relasjoner? 
Hjelper ikke å være mor Theresa i bygda om du er ei kald hurpe i andre sammenhenger. Hvis du nekter en gjest med helseutfordringer å gå med riktig fottøy i bryllupet ditt, da har du ikke akkurat en glorie som lyser opp til alteret altså.

Dette!

hva er det forresten med det sinnsyke opphenget i bekledning i selskaper her inne? Jeg klarer ikke å forstå at det viktigste er hva folk har eller ikke har på seg og ikke at folk faktisk kommer for å feire den som skal feires…

Twintipp skrev (2 minutter siden):

Hva har dårlige relasjoner og..bygda med dette å gjøre? Du er ikke ei kald hurpe fordi du ikke vil ha gjester med joggesko i bryllupet. Det er jo hele poenget som du misser. Ingen snakker om noen glorie heller. 

Bare vanlige hyggelige mennesker.

Twintipp skrev (6 minutter siden):

Skoleeksempel er Maria Montessori, som ga faen i egne barn, men utviklet verdenskjent metodikk for undervisning av andres barn. 

Anonymkode: 0c7ae...8b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...