Gå til innhold

Når åpne gaver - konfirmasjon ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpner deres konfirmant gavene på selve festen og når skjedde det i så fall? Ble en og en åpnet av konfirmanten selv?

Anonymkode: c5ce8...7f1

Skrevet

Gavene ble åpnet på festen ja, men pengene ble ikke telt før etterpå, så gjestene fikk ikke vite hvor mye penger som var kommet inn.

Gavene ble åpnet etterhvert, satt på gavebordet så folk kunne se. Konvolutter ble lagt i en bunke.

At en besteforeler ga med enn en annen osv synes jeg ikke er nødvendig å "synge" ut om i selskapet.

Anonymkode: a2795...515

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gavene ble åpnet på festen ja, men pengene ble ikke telt før etterpå, så gjestene fikk ikke vite hvor mye penger som var kommet inn.

Gavene ble åpnet etterhvert, satt på gavebordet så folk kunne se. Konvolutter ble lagt i en bunke.

At en besteforeler ga med enn en annen osv synes jeg ikke er nødvendig å "synge" ut om i selskapet.

Hva mener du med at de ble åpnet etterhvert? Etterhvert som gjestene kom eller under mingling mellom mat og kaffe? Jeg er enig i at summene ikke trenger å synges ut og vi kommer ikke til å gjøre det heller.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med at de ble åpnet etterhvert? Etterhvert som gjestene kom eller under mingling mellom mat og kaffe? Jeg er enig i at summene ikke trenger å synges ut og vi kommer ikke til å gjøre det heller.

De ble liksom åpnet litt innimellom ja, noen med en gang fordi det passet sånn, andre litt etterhvert fordi det kom flere samtidig.

Skrevet

Mi åpnet de litt og litt. Hun hadde litt tid før middagen ble servert, åpnet litt etter middagen og før kakene osv. Hun styrte det i sitt tempo og var storfornøyd med å gjøre det slik.

Hennes tidliger bonussøster åpnet det slik at alle så hva som ble åpnet og kort ble lest høyt. Min datter syns dette var helt grusomt, enda værre når hun hørte farmoren skryte av at hun ga mer enn farfaren. Så selv om disse ikke var endel av vår familie lengre, var det helt uaktuelt for henne å gjøre det på denne måten. Jeg må si meg veldig enig og jeg tror min datter og gjestene fikk en hyggeligere opplevelse, for de snakket og så på gavene sammen med min datter innimellom. 

Anonymkode: 18ec1...07d

Skrevet

Her har de tatt det mellom middag og kakene. 

Anonymkode: 9bf2a...f67

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her har de tatt det mellom middag og kakene. 

Anonymkode: 9bf2a...f67

Samme her. Anbefales. 

Skrevet

gavene åpnet vi når gjestene var der, svarte også hvor mye det var hvis noe spurte :)

Anonymkode: c0122...ee7

Skrevet

Gavene ble stort sett åpnet med en gang de ble mottatt. Ble så satt på et gavebord så alle kunne se, og har aldri opplevd at noen har reagert på slikt har stått fremme.

Skrevet
KellyTaylor skrev (25 minutter siden):

Gavene ble stort sett åpnet med en gang de ble mottatt. Ble så satt på et gavebord så alle kunne se, og har aldri opplevd at noen har reagert på slikt har stått fremme.

Ved gjestenes ankomst cirka da?

Skrevet

Mine åpner i pausen mellom middag og kaker.

Anonymkode: 3f89e...675

Skrevet

Ble åpnet sammen med mormor slik at vi fikk skrevet liste over gavene. Ble gjort etter ankomst, under mingling før maten ble servert. Takket for gaver i velkomsttalen

Anonymkode: 375a3...85d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...