Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har en datter som har billett til landstreffet i Sandnes nå til helgen. Hun startet skoleåret høst som lærling, men fant ut at det ikke var noe for henne så hun avbrøt læretiden og fikk en vanlig jobb i stedet. Nå har hun fått vite at man må enten ha studiebevis eller kopi av lærekontrakt å vise ved inngangen. Min datter bestilte billett mens hun fortsatt var lærling, ellers hadde hun kanskje ikke gjort det. Hun ønsker å dra på treff, men finner ikke lærekontrakten sin. Hun har en arbeidsavtale med læreplassen på mail, men den var ikke gyldig. Nå er hun redd for at hun ikke vil få en kopi av denne kontrakten hun skrev da hun begynte. Er det sånn at hun kan nektes den? Anonymkode: dcaf7...129
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Hvorfor dra på treff når hun verken er russ, elev eller lærling? Det er bare snålt Anonymkode: 3d642...7d3
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 Hun har jo ikke noe på landstreffet å gjøre… Anonymkode: 1e4f6...76f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Vil hun virkelig dra? De andre ser ikke med veldig blide øyne på folk som er med uten å være russ altså, selv lærlinger blir uglesett fordi de "later som de er russ" uten å ta studiespes... Aner ikke hva de sjekker ved inngangen da, har aldri hørt om noen som drar dit uten studentbevis. Anonymkode: 4b14b...c5a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Hun har jo ikke noe der å gjøre, det er et russetreff. Beklager, men sånn er virkeligheten. Anonymkode: 107ac...768
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Det hadde vært fint om noen bare kunne svare på spørsmålet mitt😊 hun bestilte billett mens hun var lærling. Nå er hun ikke det lengre, men ønsker fortsatt å være russ sammen med kullet sitt. Uavhengig av andres meninger om dette. HI Anonymkode: dcaf7...129
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Hun kommer ikke inn uten skolebevis. Anonymkode: c0294...62f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 Hehe, vittig hvordan det har blitt. Før måtte man faktisk fullføre skolen for å bli russ, nå kan alle som ønsker kjøpe seg en russedress og "være russ" uten å fullføre videregående... Snike seg inn på russetreff uten faktisk å være russ er jo litt spesielt. Anonymkode: 4b14b...c5a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hun kommer ikke inn uten skolebevis. Anonymkode: c0294...62f Eller en kopi av lærekontrakten. Anonymkode: dcaf7...129
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det hadde vært fint om noen bare kunne svare på spørsmålet mitt😊 hun bestilte billett mens hun var lærling. Nå er hun ikke det lengre, men ønsker fortsatt å være russ sammen med kullet sitt. Uavhengig av andres meninger om dette. HI Anonymkode: dcaf7...129 Ønsker å være russ?? Hun er jo ikke russ. Hva skal hun feire?? Anonymkode: 3d642...7d3
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #11 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Eller en kopi av lærekontrakten. Anonymkode: dcaf7...129 Mener du at hun skal bruke en lærekontrakt som ikke lenger er i bruk fordi hun har fått seg vanlig jobb? Anonymkode: 1796b...872
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #12 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Eller en kopi av lærekontrakten. Anonymkode: dcaf7...129 Men den har hun jo ikke. Så da kan hun selvsagt nektes, det er jo en grunn til de reglene. Anonymkode: c0294...62f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Vil hun virkelig dra? De andre ser ikke med veldig blide øyne på folk som er med uten å være russ altså, selv lærlinger blir uglesett fordi de "later som de er russ" uten å ta studiespes... Aner ikke hva de sjekker ved inngangen da, har aldri hørt om noen som drar dit uten studentbevis. Anonymkode: 4b14b...c5a Da tror jeg du er litt utdatert altså. Jeg har fire barn som har vært russ, og her har to gått studie og to vært lærlinger. Det er mange i samme vennekretser som har gjort det samme. De er like fullt russ. Og når kravet er å vise studiebevis ELLER lærlingkontrakt så er jo dette fakta. Anonymkode: dcaf7...129
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #14 Skrevet 3. mai 2022 Hun må ha bevis for å komme inn ja. Eldre/yngre uten gyldig bevis blir nektet å komme inn, selv med gyldig billett. dette er et russearrangement og da må msn være årets russ for å delta. Man kan selvsagt ikke la hvem som helst kjøpe billetter. Da ville vel lokal ungdom fra 18-25 kjøpt alle billettene til kongeparken. hun har tatt noen valg som får konsekvenser. Da må hun stå for det, sånn er livet! Anonymkode: f9462...dbd
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #15 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men den har hun jo ikke. Så da kan hun selvsagt nektes, det er jo en grunn til de reglene. Anonymkode: c0294...62f Det kan jo godt være hun finner den på Mail hvis hun bare leter ekstra etter. Jeg bare lurte på om hun kunne fått tilsendt en kopi. Anonymkode: dcaf7...129
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #16 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det kan jo godt være hun finner den på Mail hvis hun bare leter ekstra etter. Jeg bare lurte på om hun kunne fått tilsendt en kopi. Anonymkode: dcaf7...129 Men hun jobber jo ikke der mer? Anonymkode: 1796b...872
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #17 Skrevet 3. mai 2022 Og du som mor har ikke forklart henne at hun ikke er russ? For det virker jo som om hun ikke har forstått det selv. Kjære meg. Hun må jo lære seg å stå for valgene hun tar. Hun har valgt å bryte utdanningen, og er dermed ikke russ. Anonymkode: f4898...7c6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #18 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det kan jo godt være hun finner den på Mail hvis hun bare leter ekstra etter. Jeg bare lurte på om hun kunne fått tilsendt en kopi. Anonymkode: dcaf7...129 Nei, hun får selvsagt ikke en kopi av en ugyldig kontrakt. Anonymkode: c0294...62f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #19 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Da tror jeg du er litt utdatert altså. Jeg har fire barn som har vært russ, og her har to gått studie og to vært lærlinger. Det er mange i samme vennekretser som har gjort det samme. De er like fullt russ. Og når kravet er å vise studiebevis ELLER lærlingkontrakt så er jo dette fakta. Anonymkode: dcaf7...129 Selvsagt er ikke lærlinger russ. Uansett om de later som. Anonymkode: 28440...59c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #20 Skrevet 3. mai 2022 Aldri hørt om at lærlinger er russ. Før så var det svartruss, de som tok yrkesfag, da 2 år på skole før læretiden, men det ble det slutt på her pga de er ikke myndige det året. Anonymkode: e8520...b25
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #21 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Da tror jeg du er litt utdatert altså. Jeg har fire barn som har vært russ, og her har to gått studie og to vært lærlinger. Det er mange i samme vennekretser som har gjort det samme. De er like fullt russ. Og når kravet er å vise studiebevis ELLER lærlingkontrakt så er jo dette fakta. Anonymkode: dcaf7...129 Men hun har sluttet som lærling. Blir som å slutte på skolen halvveis og allikevel ville være russ. Man må fullføre noe for å feire det helst… Anonymkode: 107ac...768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå