Gå til innhold

Bryte opp eller bli for barna skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min gjennom 12 år sier han ikke tenner på meg lenger. Det har ligget litt i kortene en stund, i og med at vi aldri har sex. Nå innrømmet han det. Han ble lei seg og sa det ikke hadde noe med meg å gjøre. Jeg mistenker at han har funnet ei på jobben han er keen på. Hva gjør jeg nå? Gir han tid, slik han ber om, eller avslutter like gjerne? Vi har tre barn i alderen 8-12 år. Kan dette løse seg? Jeg ser ikke det akkurat nå må jeg innrømme.

Anonymkode: b1f8e...61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke tenner på deg lenger og sikler på en annen så tenker jeg det er greit å gå hvert til sitt. Å bli for barnas skyld er ikke riktig, barna blir lykkeligere av å ha lykkelige foreldre enn av å ha foreldre som holder sammen bare fordi de må.

Anonymkode: 7d2cb...9f3

Skrevet

Han vil ha tid til hva? 

Da jeg ba om «tid» var det for å utforske en annen etter 14 år i et ræva forhold. 

Anonymkode: e794d...a8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Mannen min gjennom 12 år sier han ikke tenner på meg lenger. Det har ligget litt i kortene en stund, i og med at vi aldri har sex. Nå innrømmet han det. Han ble lei seg og sa det ikke hadde noe med meg å gjøre. Jeg mistenker at han har funnet ei på jobben han er keen på. Hva gjør jeg nå? Gir han tid, slik han ber om, eller avslutter like gjerne? Vi har tre barn i alderen 8-12 år. Kan dette løse seg? Jeg ser ikke det akkurat nå må jeg innrømme.

Hva jeg hadde gjort kom helt an på hva han mener han og dere skal bruke den tiden han ber om. Å bare vente, det vil ikke redde forholdet eller skape ny gnist mellom dere. Å vente passivt, uten at dere har noen plan om hvordan reparere forholdet, det er bare å vente på å bli klar for brudd.

Jeg hadde stilt klare krav, full åpenhet og parterapi. Jeg hadde gått i meg selv og sett om jeg hadde bidratt til at vi hadde sklidd fra hverandre, og i så fall innrømmet dette, og også formidlet hva jeg følte gikk feil ellers i forholdet med ting han ev. gjør/ikke gjør. Og sagt at jeg var villig til å jobbe for forholdet om begge to er like dedikert til det. Forutsetter da at jeg hadde ønsket å finne tilbake til kjæresteforholdet med denne mannen.

Men parterapi og full åpenhet hadde vært et absolutt krav fra min side.

Anonymkode: 6cd40...a17

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hva jeg hadde gjort kom helt an på hva han mener han og dere skal bruke den tiden han ber om. Å bare vente, det vil ikke redde forholdet eller skape ny gnist mellom dere. Å vente passivt, uten at dere har noen plan om hvordan reparere forholdet, det er bare å vente på å bli klar for brudd.

Jeg hadde stilt klare krav, full åpenhet og parterapi. Jeg hadde gått i meg selv og sett om jeg hadde bidratt til at vi hadde sklidd fra hverandre, og i så fall innrømmet dette, og også formidlet hva jeg følte gikk feil ellers i forholdet med ting han ev. gjør/ikke gjør. Og sagt at jeg var villig til å jobbe for forholdet om begge to er like dedikert til det. Forutsetter da at jeg hadde ønsket å finne tilbake til kjæresteforholdet med denne mannen.

Men parterapi og full åpenhet hadde vært et absolutt krav fra min side.

Han sier han trenger tid til å finne ut av hvorfor han ikke ønsker sex med meg. Han sier han er glad i meg og at han ikke ønsker å ødelegge et tilsynelatende fint hjem for ungene bare fordi han ikke får den opp. Jeg vet ikke jeg altså. Hvis han ikke tenner på meg lenger, hvordan kan han plutselig «finne ut av det» og så er alt bra? 
TS

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Han sier han trenger tid til å finne ut av hvorfor han ikke ønsker sex med meg. Han sier han er glad i meg og at han ikke ønsker å ødelegge et tilsynelatende fint hjem for ungene bare fordi han ikke får den opp. Jeg vet ikke jeg altså. Hvis han ikke tenner på meg lenger, hvordan kan han plutselig «finne ut av det» og så er alt bra? 
TS

Det er jo der du må bli tydelig med ham. Det å gi ham tid, det er greit hvis dere bruker den tiden sammen og går i parterapi for å finne ut hvor det gikk galt i forholdet deres.

Det er mye som kan ødelegge sexlysten, både for kvinner og menn. Dere har tre barn i forholdsvis tett alder, selvfølgelig har det vært krevende for forholdet når dere tydeligvis ikke har greid å kommunisere godt nok til å ta vare på forholdet underveis.

Men, det er du som bestemmer hva du vil og hva du trenger i dette. Har du tenkt å gå passivt rundt og vente, da tror jeg du like gjerne kan innse at forholdet er slutt, for det er lite trolig at det å gå og vente og se (fra begges side) vil ha noen positiv effekt.

Så hva trenger du i denne situasjonen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er jo der du må bli tydelig med ham. Det å gi ham tid, det er greit hvis dere bruker den tiden sammen og går i parterapi for å finne ut hvor det gikk galt i forholdet deres.

Det er mye som kan ødelegge sexlysten, både for kvinner og menn. Dere har tre barn i forholdsvis tett alder, selvfølgelig har det vært krevende for forholdet når dere tydeligvis ikke har greid å kommunisere godt nok til å ta vare på forholdet underveis.

Men, det er du som bestemmer hva du vil og hva du trenger i dette. Har du tenkt å gå passivt rundt og vente, da tror jeg du like gjerne kan innse at forholdet er slutt, for det er lite trolig at det å gå og vente og se (fra begges side) vil ha noen positiv effekt.

Så hva trenger du i denne situasjonen?

Jeg vet ikke hva jeg trenger. Som du sier, en plan, kanskje. Jeg føler det er rimelig dødt uansett. Jeg bare skjønner ikke hvordan han plutselig skal få lyst på meg igjen når ingen av oss har gjort noe galt.

TS

Skrevet

Bli! Prøv det som prøves kan. Håper dere finner ut av det og at begge blir lykkelige med hverandre igjen.

Og til deg lenger opp, det er ingen garanti for at lykkelige foreldre gir lykkelige barn.

Anonymkode: fb4a8...17d

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Bli! Prøv det som prøves kan. Håper dere finner ut av det og at begge blir lykkelige med hverandre igjen.

Og til deg lenger opp, det er ingen garanti for at lykkelige foreldre gir lykkelige barn.

Garantier er det ingen som har men alle forstår at det er noe dritt å vokse opp med foreldre som ikke har det kjempefint i hverandres selskap mer.

Anonymkode: a311a...e52

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Garantier er det ingen som har men alle forstår at det er noe dritt å vokse opp med foreldre som ikke har det kjempefint i hverandres selskap mer.

Anonymkode: a311a...e52

Det som er dritt er å ha to hjem, måtte dele på 17. mai, jul og bursdag. Å aldri kunne slå rot noe sted og alltid ha dårlig samvittighet for den man ikke er hos. 

Anonymkode: 73e1c...dde

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet ikke hva jeg trenger. Som du sier, en plan, kanskje. Jeg føler det er rimelig dødt uansett. Jeg bare skjønner ikke hvordan han plutselig skal få lyst på meg igjen når ingen av oss har gjort noe galt.

TS

Jo, dere har begge to gjort galt. Dere har tillatt dere å skli fra hverandre, sluttet å være intime med hverandre (kroppskontakt også uten sex opprettholder tilknytningshormonnivåene og gjør at man lettere også får lyst på sex), og dere har begge skyld i at dere ikke har kommunisert godt nok om dette tidligere.

Dette er ting dere kan ta tak i, og det er mulig å rette på. Men da må dere begge to være villige til å jobbe for det, og trolig må dere ha en fagperson til å hjelpe dere (parterapi), for slik dere kommuniserer nå fungerer ikke.

Er du villig til å jobbe for å få forholdet på rett spor igjen? Er han? Dette må dere først finne ut av! Er ingen av dere villige, da er dere ferdige og kan like godt gå fra hverandre. Er begge villig til å jobbe for å finne tilbake til hverandre, da går dere til parterapi og gjør det som må til! Samme om dere er villige til å prøve, selv om troen ikke helt er der - da går dere i parterapi sammen for å finne ut!

Skrevet

Skjønner ikke helt hva han vil ha tid til. Da må den tiden brukes parterapi og terapi hver for dere. Tiden må brukes til å finne utav det. Ikke tid fordi det er enklere for han å bli boende mens han evt finner ut av et nytt forhold.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det som er dritt er å ha to hjem, måtte dele på 17. mai, jul og bursdag. Å aldri kunne slå rot noe sted og alltid ha dårlig samvittighet for den man ikke er hos. 

Anonymkode: 73e1c...dde

Nettopp!

Skrevet

Aldri hold sammen pga barna. 

Anonymkode: c2b1c...d14

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

TS

Dersom han ikke har potensproblemer av en fysisk grunn, så kan det endre seg, jo. Men da trenger han nok en spesialist. Det er mange som har fått retta opp i et skakkjørt sexliv med de rette fagfolka. Da ville jeg ha gitt ham tid.

Hvis han derimot er forelska i en annen og bare kåt på henne, så vet jeg ikke om jeg hadde vært så innmari tålmodig.

Anonymkode: 13fa1...9d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...