Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle bør barna være før de er store nok til å ha ansvaret for å gå tur med hunden etter skoletid, og hvor gammel må en valp være før den kan være alene hjemme kl 08:00-15:00?

Anonymkode: ae98c...7de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn var ti og tolv da vi fikk valpen. Jeg synes det var et godt tidspunkt. De var store nok til å håndtere ulike situasjoner.
På det andre spørsmålet vil du få svært ulike svar. Veldig mange av oss har sluppet å ta stilling til det pga korona og hjemmekontor. 

Anonymkode: e581e...c13

Skrevet

Det kommer litt an på både barn og valp, men jeg tenker at barnet bør være minimum 12 år. Det har litt med valpen skal være trygg også, for valper/hunder anser ikke barn for å være trygge og gode nok beskyttere for dem hvis de er for unge.

Når det gjelder alene hjemme så lenge som 8-15, så tenker jeg 5-6 mnd gammel, minst. Det har også med blærekapasiteten til valpen å gjøre. 

Anonymkode: 9cf3a...9d7

Skrevet

Modenhet på barna og størrelse på valpen er med å avgjøre. Det er mye som kan oppstå på tur, møter med andre hunder i alle størrelser, både vennlige og aggressive, gjenger med unger som vil hilse og kan virke skremmende for en liten valp osv. De må være gamle nok til å håndtere både egen valp og det de møter på. Mine var 12 og 14 da vi fikk valp og de gikk ganske mange turer med meg og hunden før både de og jeg følte meg komfortabel med at de gikk alene.

Men en bitteliten valp trenger ikke turer om dere har hage, lek i hagen er mer enn nok når de kommer fra skolen også kan du gå sammen med de på ettermiddag/kveld

Jeg ville ikke latt valpek være alene en hel dag sånn med en gang. Begynn i det små og jobb dere opp i tid sakte men sikkert.

Anonymkode: 0e57f...941

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...