Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #26 Skrevet 3. mai 2022 Ekspatt skrev (20 minutter siden): Hun skriver ikke noe nedlatende om folk som kjøper seg festdrakt på samme sted som de handler egg og brunost, men hun påpeker noe objektivt; billig stoff og maskinsøm. Det er gjerne ikke det man forbinder med tradisjoner. Det må være lov å si det, uten å bli kategorisert som en med nedlatende holdning, mener nå jeg. Hvis vi ikke hadde hatt mulighet til å anskaffe bunad (ekte altså, ikke "Norske bunader" osv.), så hadde vi med rak rygg gått i en fin penkjole. Du er jo like nedlatende. I alle dager, hva er det med enkelte av dere. Anonymkode: 386f6...8a4
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #27 Skrevet 3. mai 2022 amandine skrev (17 minutter siden): Det er ikke meningen å være nedlatende, absolutt ikke. Jeg beklager om det ble oppfattet sånn. Det jeg synes er leit, og der formulerte jeg meg klønete, er at disse festdraktene selges dyrt. De koster flere tusen kroner og er ikke varige. Om det er bunad eller noe bunadsliknende som en festdrakt man ønsker seg er det alternativer som er - fra mitt ståsted- bedre alternativ, å sy en selv, å kjøpe brukt eller å si at det er helt fint å bruke en fin kjole eller pene bukser eller HVs som helst pent. Jeg synes det er synd at det er så lite rom for å bruke andre penklær enn bunad i en konfirmasjon, og jeg synes det er synd at OBS og alle de andre aktørene nører opp under bålet. Når man er 15 år er det kanskje viktigere å føle at man ikke skiller seg ut, og om de da føler at en festdrakt fra Sparkjøp dekker det formålet så er det helt ok. De aller fleste har ikke dine holdninger til at alt må være genuint. Jeg ville heller kjøpt en festdrakt enn en ‘bunad’ fra en useriøs aktør. Det viktige er at konfirmanten føler seg vel. Anonymkode: e5811...c15
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #28 Skrevet 3. mai 2022 Ekspatt skrev (Akkurat nå): Du kan gjerne nekte for at det er matbutikker det er snakk om, og se stygt på meg som påpeker det. Det blir som å lime et Apple-klistremerke på en trekloss og kalle det I-phone. For ordens skyld; jeg sier ikke at I-phone er det beste, eller at det kun er bunad som gjelder for den saks skyld. Jeg synes det er pussig hvordan folk kjøper noe som så åpenbart ikke er det det etterligner, laget av materialer som ikke på en milimeter er verdt det det selges for, i stedet for å stå stolt i et av de mange gode alternativene som finnes. Jeg synes penkjoler, buksedrakt og dress er like flott som bunad i konfirmasjon. Ikke vri på ting og prøv å få det til at jeg skal nekte for noe. Jeg ser stygt på deg ja, fordi du er så usympatisk etter å ha lest et innlegg om en som sa hun fikk klump o magen. Du bare blåser av det og gjør alt litt verre. Shame on you. Anonymkode: 1a2be...702
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #29 Skrevet 3. mai 2022 amandine skrev (19 minutter siden): Det er ikke meningen å være nedlatende, absolutt ikke. Jeg beklager om det ble oppfattet sånn. Det jeg synes er leit, og der formulerte jeg meg klønete, er at disse festdraktene selges dyrt. De koster flere tusen kroner og er ikke varige. Om det er bunad eller noe bunadsliknende som en festdrakt man ønsker seg er det alternativer som er - fra mitt ståsted- bedre alternativ, å sy en selv, å kjøpe brukt eller å si at det er helt fint å bruke en fin kjole eller pene bukser eller HVs som helst pent. Jeg synes det er synd at det er så lite rom for å bruke andre penklær enn bunad i en konfirmasjon, og jeg synes det er synd at OBS og alle de andre aktørene nører opp under bålet. Hvem sier at de ikke er varige? De jeg vet om som har festdrakter har hatt de i mange år. Det er jo helt fint at du mener at det er bedre alternativ å sy selv eller å kjøpe brukt, men det kan man fint si uten å være nedlatende altså, med mindre målet er å få folk til å føle seg mindreverdige da. Anonymkode: 386f6...8a4
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #30 Skrevet 3. mai 2022 Jeg hadde leigd en bunad😊 Anonymkode: 702e8...70e
prebs Skrevet 3. mai 2022 #31 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Min har festdrakt fra Sparkjøp fordi det var det hun ønsket seg. Etter å ha lest innlegget sitt nå sitter jeg med en vond klump i magen, og lurer på om alle andre også tenker det samme som deg 😔 Anonymkode: abf86...7f2 Festdraktene fra Sparkjøp er nydelige 😄 Hun blir så fin.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #32 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Min har festdrakt fra Sparkjøp fordi det var det hun ønsket seg. Etter å ha lest innlegget sitt nå sitter jeg med en vond klump i magen, og lurer på om alle andre også tenker det samme som deg 😔 Anonymkode: abf86...7f2 Jeg er voksen å har selv festdrakt som jeg synes er fin,min er fra OBS butikken da men forsatt fra en billigkjede. Det er flere som har kommentert hvor fin jeg er i den Så syns datteren din skal være stolt av den fine festdrakten sin jeg Anonymkode: 1b0b2...402
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #33 Skrevet 3. mai 2022 Kanskje dress er tingen. Den danske prinsessen var både stilig og vakker i dress. Anonymkode: 9d6a9...640
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2022 #34 Skrevet 4. mai 2022 I alle mine unger og mine bonusbarns konfirmasjoner har det vært flest jenter i bunad, men flere i penkjoler også. Mitt ene bonusbarn fikk i dress, hun har aldri likt kjoler. Hørte ikke at mine to bonusbarn fikk noen negative kommentarer på at hun ene hadde dress og andre hadde penkjole. Anonymkode: 50c69...5d8
Ella-2 Skrevet 4. mai 2022 #35 Skrevet 4. mai 2022 Hei! Det går an å leie en bunad. Jeg kjenner noen som gjorde det til konfirmasjonen. Flott alternativ synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2022 #36 Skrevet 4. mai 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Min har festdrakt fra Sparkjøp fordi det var det hun ønsket seg. Etter å ha lest innlegget sitt nå sitter jeg med en vond klump i magen, og lurer på om alle andre også tenker det samme som deg 😔 Anonymkode: abf86...7f2 Festdraktene fra Sparkjøp er kjempefine!!! Jeg har to jenter som har brukt de i konfirmasjonen sin, og de var nydelige!! ❤️ Har faktisk fått flere spørsmål om hvor de fine bunadene er fra! 😉 Jeg hadde heller ikke bunad i min konfirmasjon, har aldri ønsket meg det. Jeg har en slektning som er veldig flink å sy, så vi fikk henne til å sy en nydelig kjole til meg. Har også sett jenter i dress i konfirmasjon. Anonymkode: 1cf04...c4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå