Gå til innhold

Taler i konfirmasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke taler pleier å holdes i en konfirmasjon?

Anonymkode: ae236...f63

Fortsetter under...

Skrevet

Konfirmanten ønsker velkommen, fars tale og kanskje mors innlegg (dersom det er andre innlegg/sang/dikt etc). Fadder pleier også å si noen ord. 

Anonymkode: 65cc8...f50

Skrevet

I konfirmasjonen jeg var i i fjor holdt storesøsteren en tale, men ellers har det ikke vært noen taler i de konfirmasjonene jeg har vært i.

Mye avhenger av familien, tradisjonene og ikke minst hva konfirmanten selv ønsker.

Anonymkode: ae739...abe

Skrevet

Er det rart uten taler? Vi er ikke en familie som liker å holde taler. Så tenkte å droppe det. Men har vært i 2 konfirmasjoner til 2 venninner og der holdt de  tåredryppende taler til sine døtre. Min gutt er ikke så glad i oppmerksomhet 

Anonymkode: 5b2f0...797

Skrevet

Jeg vet at folk er ulike, men jeg synes faktisk det er litt trist hvis ikke noen av foreldrene sier noen ord til konfirmanten sin, ev. skriver en sang eller lager en video eller i hvert fall noe. 

Ellers varierer det. Her er det vanlig med tale fra begge sett med besteforeldre, tanter/onkler og konfirmanten selv, utenom foreldrene. 

Anonymkode: e9ce4...35d

Skrevet
29 minutes ago, Anonym bruker said:

Er det rart uten taler? Vi er ikke en familie som liker å holde taler. Så tenkte å droppe det. Men har vært i 2 konfirmasjoner til 2 venninner og der holdt de  tåredryppende taler til sine døtre. Min gutt er ikke så glad i oppmerksomhet 

Hva med å vise litt bilder? 

Anonymkode: 13b43...cb8

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Konfirmanten ønsker velkommen, fars tale og kanskje mors innlegg (dersom det er andre innlegg/sang/dikt etc). Fadder pleier også å si noen ord. 

Anonymkode: 65cc8...f50

Fars tale? 
Her har jeg holdt taler til mine to eldste og det har da vært mødre som har holdt i 4/5 av de andre konfirmasjonene jeg har vært i siste 6 årene 

Anonymkode: b1522...d5c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi hadde ikke taler og ikke ville konfirmanten at vi skulle lage video med bilder som vi viste frem heller. 

Anonymkode: 5d86c...f78

Skrevet

Her ønskes det velkommen til bords. Så holder far og mormor hver sin tale i løpet av maten. Så blir det bildeshow som snurrer og går mellom middag og kaker. 

Anonymkode: d5850...332

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvilke taler pleier å holdes i en konfirmasjon?

Anonymkode: ae236...f63

Det man vil selv. 😊Velkommen, foreldre, evnt. andre. 

Anonymkode: a70f2...fa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...