Gå til innhold

Du som ikke tar telefonen når du ikke kjenner nummeret som ringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De som jobber (søtt) evner å få gjort flere ting på en gang, og om de vet at de har en time hos lege osv, eller barn som kan skade seg, rekker å ta telefonen. Er det spam legger man direkte på, det tar mindre enn 10 sek. 

Anonymkode: 4c963...836

Ikke alle har jobber hvor det er så enkelt som du vil ha det til. Noe du også burde ha visst...

Hvis psykologen stadig blir avbrutt av telefonselgere eller private beskjeder - hvor god blir behandlingen?

Eller alle som jobber i helsevesenet som må (bør!) vaske hender før de tar telefonen, ta telefonen, og så vaske hender etterpå igjen? Skal disse også bare slippe det de har i hendene for å ta telefonen?

Eller de som driver med produksjonsarbeid som stopper opp om ikke alle gjør det de skal?

Eller politet midt i en skarp situasjon?

Eller presten under begravelse eller bryllup? Hva med gravferdsmedarbeideren? "Beklager, legen min har fått en avbestilling, jeg må stikke. Dere kan bare vente her med kisten, er jo ingen som stjeler den utenfor kirken likevel, ha-ha - jeg er tilbake om en time eller to, så får vi far i jorden."

Eller bussjåføren som kjører barn til og fra skolen, han kan vel også bare stadig ta telefonen?

En produksjonsbedrift her jeg bor, der er det totalforbud mot mobil i produksjonslokalene, fordi de er verdensledende i sitt felt og det er avgjørende at de greier å holde en del produksjonsdetaljer hemmelig i tillegg til at et par av prosessene avhenger av at alle gjør sitt på akkurat riktig tidspunkt i forhold til hverandre.

I min fars yrke kan både liv gå tapt og store verdier gå tap hvis han var uoppmerksom i telefonen på feil tidspunkt.

Det er utallige yrker som ikke kan bruke tid på private samtaler i arbeidstiden uten at dette er planlagt på forhånd. Mange som har slike jobber vil gi viktige aktører andre nummer som gjør at de kan kontaktes i arbeidstiden hvis det er kriser. Mange løser også ting ved å sjekke mobilen i lunsjpausen, hvis det er praktisk mulig.

Anonymkode: 6b567...6a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Når du stadig blir avbrutt i arbeidsoppgavene dine, blir det plagsomt. En del folk får heller ikke lov til å ha med seg telefonen der de jobber. Jeg kan ikke løpe fra et møte for å svare på anrop som kommer til min private mobil.

Anonymkode: c69fa...302

Men her er det snakk om at man velger å ikke svare ukjente nummer, ikke at man ikke har anledning. Alle skjønner at kirurgen ikke kan ta telefonen når hun opererer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Men her er det snakk om at man velger å ikke svare ukjente nummer, ikke at man ikke har anledning. Alle skjønner at kirurgen ikke kan ta telefonen når hun opererer. 

Ikke alle har mulighet til å ta telefon fra ukjente i sin jobb heller.

Anonymkode: 6b567...6a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ja, for det er så vanskelig å sende en sms? 

Jeg får ikke sendt sms fra fasttelefonen på skolen. Ikke alltid så kjekt å bruke privat mobil. 

Anonymkode: 034fa...844

Skrevet

Fordi «alle» som ringer meg enten vil ha meg til å gjøre noe eller selge meg noe, og jeg er fryktelig dårlig på å si nei. Ikke passer det å snakke i telefonen i tide og utide heller. Så da tenker jeg de får heller sende meg en melding, så svarer jeg når jeg har mulighet.

Tar selvsagt telefonen om det er forevntet at jeg får en telefon eller har en avtale om at folk skal ringe meg, men det skjer ikke oftere enn at jeg klarer å holde styr på det OG tar sjansen på å svare.

Anonymkode: a6eac...dea

Skrevet

Syns forresten det er en uting at folk forventer at man skal være tilgjengelig hele tiden selv om man har mobil. Man var da ikke det da det kun vart fasttelefon? Av og til passer det bare ikke uansett hvor mye man registrerer at mobilen ringer!

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg får ikke sendt sms fra fasttelefonen på skolen. Ikke alltid så kjekt å bruke privat mobil. 

Anonymkode: 034fa...844

At dere i 2022 fortsatt bruker fasttelefon er bare lame. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lame😂😂😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du vet at det er områder i landet her som ikke har god mobildekning?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Syns forresten det er en uting at folk forventer at man skal være tilgjengelig hele tiden selv om man har mobil. Man var da ikke det da det kun vart fasttelefon? Av og til passer det bare ikke uansett hvor mye man registrerer at mobilen ringer!

Den gangen folk hadde fasttelefon, så oppga de gjerne nummeret til jobben både hos leger, barnehagen og andre som kunne tenkes å måtte ringe på dagtid. 

Anonymkode: 941ac...b1f

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Du vet at det er områder i landet her som ikke har god mobildekning?

Den gangen folk hadde fasttelefon, så oppga de gjerne nummeret til jobben både hos leger, barnehagen og andre som kunne tenkes å måtte ringe på dagtid. 

Anonymkode: 941ac...b1f

Vi er i 2022. De eneste områdene som ikke har mobildekning er fjellstrekninger og øde områder. Og der finnes det verken skoler eller legekontor.

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Vi er i 2022. De eneste områdene som ikke har mobildekning er fjellstrekninger og øde områder. Og der finnes det verken skoler eller legekontor.

Hadde det enda vært sånn... 

Anonymkode: 59cfd...75b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hadde det enda vært sånn... 

Anonymkode: 59cfd...75b

Det er sånn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er sånn.

Haha, klart du vet bedre enn de som bor steder med dårlig dekning! 

Anonymkode: b014b...9d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Oj, da har ikke du vært rundt omkring nei. Flere steder med elendig dekning, og der er det både skole og legekontor. 

Anonymkode: 7c7fe...068

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...