Gå til innhold

Du som ikke tar telefonen når du ikke kjenner nummeret som ringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor du skal gjøre jobben min lettere? Fordi da får vi avtalt levering av det du har bestilt. Jeg slipper å ha varene dine stående på lageret og ta opp plass og du slipper å bli sur fordi det du venter på ikke på magisk vis dukker opp på gårdsplassen din. For eksempel. 

Anonymkode: 941ac...b1f

Send en sms da. 

Anonymkode: 9b076...c9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tlfangst. Alltid hatt. Kvier meg for å ringe, og enda verre å ta tlf. Øver meg, men liker ikke å ta tlf når jeg ikke vet hvem det er som ringer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da håper jeg jo at du sendte en sms? 

Da håper jeg at ditt skadde barn har tålmodighet til å vente på posten. 

Anonymkode: 4c963...836

Ja, for det er så vanskelig å sende en sms? 

Anonymkode: c69fa...302

Skrevet

Dette er vel en direkte konsekvens av manglende oppsyn med selskap som driver med telefonsalg, markedsundersøkelser og lignende, svindel osv. Jeg har reservert meg mot telefonsalg for lengst, og likevel blir jeg av og til kontaktet av telefonselgere. Jeg har også blitt utsatt for svindeltelefoner, heldigvis uten å tape ID eller penger. Når det er så dårlig kontroll med alt spammet og svindelen som foregår, så forstår jeg at folk ikke gidder å ta telefonen. 

Jeg tar som regel telefon fordi jeg har en del verv og kontakter innen barnas idrett, kultur osv. Men jeg forstår dem som ikke gjør det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Poenget er at barnet ikke trenger å vente på posten slik du skrev.

Anonymkode: 0489c...7a6

Jo, det må vente på postet for at foresatte skal komme. Jeg foretrekker å være med barna mine i slike situasjoner heller enn å holde på prinsippet om å ikke svar ukjente. Hva er det verste som skjer om man svarer og det viser seg å være svindel? Ingenting om man ikke ringer opp igjen, så det er jo egentlig det dummeste man gjør. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det må vente på postet for at foresatte skal komme. Jeg foretrekker å være med barna mine i slike situasjoner heller enn å holde på prinsippet om å ikke svar ukjente. Hva er det verste som skjer om man svarer og det viser seg å være svindel? Ingenting om man ikke ringer opp igjen, så det er jo egentlig det dummeste man gjør. 

At man taper penger. Det har skjedd før. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja, for det er så vanskelig å sende en sms? 

Vedkommende forlangte brev i post, ikke sms. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

At man taper penger. Det har skjedd før. 

Nei, ikke kun ved å svare på oppringningen. Det er først når man ringer opp selv man kan bli tappet. Eller gir fra seg personlige opplysninger, men det er det vel ingen under 80 år som gjør lenger. 

Skrevet

Jeg vil velge selv om jeg vil snakke i telefonene og jeg vil velge selv hvem jeg skal snakke med. Det kan jo være hvem som helst som ringer egentlig.

Det  som irriterer meg er at telefonnummeret aldri vises på 1881, om det er oppført og jeg ser at det er fra ett eller annet firma som jeg faktisk har en eller annen forbindelse og som jeg vet at sannsynligvis har noe "viktig" å formidle meg så ringer jeg opp igjen, men Jeg vil vite om det er canal digital eller feks hafslund som ringer, for da vet jeg at de vil selge meg noe.

I tillegg så haaaater jeg den standardfrasen som "alle" de stakkars selgerne som bare gjør jobben sin må si "Hei dette er jens og jeg ringer fra -Ett "ellerannetnavn" (som de sier for fort sånn at jeg ikke skjønner hvem som ringer) Er dette Ann-Annikken- Andersen?"  Hvorfor i all verden skal jeg bekrefte navnet mitt til en totalt fremmed person, akkurat som om de har rett til å vite hvem jeg er. Jeg synes det er frekt, hahahah. 

Sur gammel dame, det er meg!

Skrevet
smurfis skrev (1 minutt siden):

(...) I tillegg så haaaater jeg den standardfrasen som "alle" de stakkars selgerne som bare gjør jobben sin må si "Hei dette er jens og jeg ringer fra -Ett "ellerannetnavn" (som de sier for fort sånn at jeg ikke skjønner hvem som ringer) Er dette Ann-Annikken- Andersen?"  Hvorfor i all verden skal jeg bekrefte navnet mitt til en totalt fremmed person, akkurat som om de har rett til å vite hvem jeg er. Jeg synes det er frekt, hahahah. (...)

Jeg har en jobb som gjør at jeg ofte ringer personer med store helseproblemer, og samtalen må være fortrolig. Derfor spør jeg alltid om navnet for å forsikre meg om at jeg har ringt riktig person rett og slett, og at jeg snakker med vedkommende. Ofte tar samboer eller pårørende telefonen, men jeg kan ikke snakke med dem uten samtykke fra den det gjelder.

Og ja jeg ringer alltid personer som har bedt om tjenester. Jeg kommer ikke med noen "fantastiske tilbud" de ikke allerede har bedt om.

Nesten ingen svarer, da. Og jeg sender alltid SMS eller legger igjen beskjed første gangen jeg ringer og de ikke svarer. Sjelden de tar kontakt med meg likevel selv om jeg ber om det i meldingen.

Anonymkode: 233ba...dea

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en jobb som gjør at jeg ofte ringer personer med store helseproblemer, og samtalen må være fortrolig. Derfor spør jeg alltid om navnet for å forsikre meg om at jeg har ringt riktig person rett og slett, og at jeg snakker med vedkommende. Ofte tar samboer eller pårørende telefonen, men jeg kan ikke snakke med dem uten samtykke fra den det gjelder.

Og ja jeg ringer alltid personer som har bedt om tjenester. Jeg kommer ikke med noen "fantastiske tilbud" de ikke allerede har bedt om.

Nesten ingen svarer, da. Og jeg sender alltid SMS eller legger igjen beskjed første gangen jeg ringer og de ikke svarer. Sjelden de tar kontakt med meg likevel selv om jeg ber om det i meldingen.

Anonymkode: 233ba...dea

Men da tipper jeg at du ikke snakket kjempefort, men heller passer på sånn at den du ringer til hører hva du sier. Det blir noe annet. Du selger jo ikke og ringer sannsynligvis fra ett sykehus eller liknende..

Det er selgerne jeg tenker på, det er "de" som ødelegger (altså firmaet de jobber for) og det er de jeg ikke vil snakke med. Dessuten tenker jeg at telefonnummeret du ringer fra er oppført i 1881 feks? I tillegg sender du sms og da hadde jeg tatt kontakt. De som ikke ringer opp igjen etter å ha fått en sms må jo ha en fobi, det har ikke jeg, jeg vil bare ikke snakke med en selger eller noen jeg ikke vet hvem er

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Send en sms da. 

Det er mye mer kronglete å sende en sms enn å snakke med en person for å avtale levering. Dessuten er det mange, viser det seg, som heller ikke leser sms. Senest i går var det en person som sa at hen ikke tok telefonen når hen ikke kjente nummeret og at hen ikke leste sms heller, for det var bare reklame. Hen ble for øvrig sur da hen skjønte at det hen ventet på ikke kunne leveres samme dag fordi hen ringte tilbake først kl. 15. Da hadde hen 5 tapte anrop og 1 sms fra meg. Leser også nå om hun som vil ha brev i posten. Brev tar opptil 14 dager i posten. Da kan det ta lang tid før hun får leveringen sin...

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Det er mye mer kronglete å sende en sms enn å snakke med en person for å avtale levering. Dessuten er det mange, viser det seg, som heller ikke leser sms. Senest i går var det en person som sa at hen ikke tok telefonen når hen ikke kjente nummeret og at hen ikke leste sms heller, for det var bare reklame. Hen ble for øvrig sur da hen skjønte at det hen ventet på ikke kunne leveres samme dag fordi hen ringte tilbake først kl. 15. Da hadde hen 5 tapte anrop og 1 sms fra meg. Leser også nå om hun som vil ha brev i posten. Brev tar opptil 14 dager i posten. Da kan det ta lang tid før hun får leveringen sin...

«Hei! Jeg skal levere pakke fra DHL i dag. Ring meg for å avtale»

Anonymkode: 0f221...01b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

«Hei! Jeg skal levere pakke fra DHL i dag. Ring meg for å avtale»

Det er jo helt utrolig alt man kan lage problem av! Ta telefonen når den ringer eller så går pakken i retur, jeg hadde aldri giddet å dille slik med vrange folk.

Skrevet

Sliter med dette daglig. Jobber på polikinikk på sykehus og vi så og si aldri tak i folk lenger. Vi kan ringe for å avlyse en time samme dag pga sykdom f.eks eller få pasienter inn på en rask time i f.eks pakkeforløp for kreft. De vi har prøvd å ri ge for å si at timen er avlys møter opp, blir sure fordi vi må flytte timen, og når vi da sier at vi har forsøkt å ringe flere ganger så svarer de at de ikke tar tlf fra fremmede. Vi ringer og fra vanlig telefonnumer.

Har og en mobil vi kan sende sms fra, men det er helt greit, da vi kan ha feil nummer fordi pasienter ikke gir beskjed om bytte av nummer f.eks.

Så hvis du har vært hos fastlege og vet at du er henvist til sykehus, så er det lurt å ta tlf, ihvertfall ringe opp igjen. Og for min del så letter det jobben å få tak i deg ihvertfall etter å ha prøvd 2 ganger da vi gjerne har hundre andre ting å gjøre.

Anonymkode: 7c7fe...068

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det er jo helt utrolig alt man kan lage problem av! Ta telefonen når den ringer eller så går pakken i retur, jeg hadde aldri giddet å dille slik med vrange folk.

Du diller ikke. Du utøver kundeservice. Og da er det kunden som har rett, uansett hvor vrang kunden er. Det er utrolig at du ikke vet det når du jobber i bransjen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Sliter med dette daglig. Jobber på polikinikk på sykehus og vi så og si aldri tak i folk lenger. Vi kan ringe for å avlyse en time samme dag pga sykdom f.eks eller få pasienter inn på en rask time i f.eks pakkeforløp for kreft. De vi har prøvd å ri ge for å si at timen er avlys møter opp, blir sure fordi vi må flytte timen, og når vi da sier at vi har forsøkt å ringe flere ganger så svarer de at de ikke tar tlf fra fremmede. Vi ringer og fra vanlig telefonnumer.

Har og en mobil vi kan sende sms fra, men det er helt greit, da vi kan ha feil nummer fordi pasienter ikke gir beskjed om bytte av nummer f.eks.

Så hvis du har vært hos fastlege og vet at du er henvist til sykehus, så er det lurt å ta tlf, ihvertfall ringe opp igjen. Og for min del så letter det jobben å få tak i deg ihvertfall etter å ha prøvd 2 ganger da vi gjerne har hundre andre ting å gjøre.

Anonymkode: 7c7fe...068

Du må skylde på all svindel og telefonsalg som folk er drittlei av. Det burde være totalforbud mot telefonsalg, og kontroll med svindlere burde være mye strengere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du diller ikke. Du utøver kundeservice. Og da er det kunden som har rett, uansett hvor vrang kunden er. Det er utrolig at du ikke vet det når du jobber i bransjen.

Jeg jobber da ikke med dette. Likevel evner jeg å sette meg inn i frustrasjonen over alle hindringene som kommer i veien for dem som tross alt bare prøver å gjøre jobben sin. Av alle nevroser så er vel dette en av de mest idiotiske, man må faktisk yte litt selv når man skal fungere i et samfunn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg jobber da ikke med dette. Likevel evner jeg å sette meg inn i frustrasjonen over alle hindringene som kommer i veien for dem som tross alt bare prøver å gjøre jobben sin. Av alle nevroser så er vel dette en av de mest idiotiske, man må faktisk yte litt selv når man skal fungere i et samfunn. 

Det er ikke nevroser. Det er 1000 ting å gjøre på jobb, og telefoner som ringer ustanselig. Gi meg en sms så jeg vet at jeg skal prioritere deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke snakk om noen nevrose, men at folk ikke gidder å bli forstyrret i hytt og pine av telefonselgere og markedsundersøkelser. Vet du hva enkelte har begynt med nå? Tidligere var det alltid mennesker som ringte for slike ting. Nå blir det oftere og oftere maskiner som ringer deg opp og snakker med deg. De gidder ikke en gang å bruke ressurser på dette dritet sitt, og selvfølgelig blir man lei!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke nevroser. Det er 1000 ting å gjøre på jobb, og telefoner som ringer ustanselig. Gi meg en sms så jeg vet at jeg skal prioritere deg. 

De som ikke jobber forstår det ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De som ikke jobber forstår det ikke.

De som jobber (søtt) evner å få gjort flere ting på en gang, og om de vet at de har en time hos lege osv, eller barn som kan skade seg, rekker å ta telefonen. Er det spam legger man direkte på, det tar mindre enn 10 sek. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke snakk om noen nevrose, men at folk ikke gidder å bli forstyrret i hytt og pine av telefonselgere og markedsundersøkelser. Vet du hva enkelte har begynt med nå? Tidligere var det alltid mennesker som ringte for slike ting. Nå blir det oftere og oftere maskiner som ringer deg opp og snakker med deg. De gidder ikke en gang å bruke ressurser på dette dritet sitt, og selvfølgelig blir man lei!

En annen ting disse gjør, det er å ringe 5-10-20 personer samtidig, for siden så få gidder svare telefonselgere, så tar det tid å ringe hver enkelt. Derfor ringer de mange på samme tid, og så snakker de med den første som svarer. Dette fant jeg ut av etter å ha blitt oppringt fra slike flere ganger. Når jeg tok telefonen hørte jeg alle telefonselgerne som pratet i bakgrunnen. Var da jeg undersøkte litt hvilke rutiner de har.

Anonymkode: 6b567...6a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De som jobber (søtt) evner å få gjort flere ting på en gang, og om de vet at de har en time hos lege osv, eller barn som kan skade seg, rekker å ta telefonen. Er det spam legger man direkte på, det tar mindre enn 10 sek. 

Når du stadig blir avbrutt i arbeidsoppgavene dine, blir det plagsomt. En del folk får heller ikke lov til å ha med seg telefonen der de jobber. Jeg kan ikke løpe fra et møte for å svare på anrop som kommer til min private mobil.

Skrevet

Fordi jeg ikke gidder å snakke med selgere. Joda, jeg har reservert meg, men det gjelder ikke de jeg har eller Jar hatt et kundeforhold til, og heller ikke veldedige organisasjoner. 
Her en dag ringte det noen (og jeg tok faktisk telefonen). Det var den nye kraftleverandøren min som lurte på om jeg hadde noen spørsmål? Altså, tanken bak var sikkert god, men ettersom jeg har klart å bytte strømselskap, så ville det vel ikke være urimelig å anta at jeg klarte å ta kontakt på eget initiativ om jeg hadde spørsmål. 
Ellers foretrekker jeg nye tilbud og informasjon på e-post eller sms, fordi jeg glemmer hva som blir sagt i en samtale før jeg rekker å ta stilling til informasjonen. Jeg vil også ha mulighet til å sammenligne der det er relevant.

Jeg sjekker alltid opp hvem som har ringt da, og ringer opp igjen om jeg ser at det ikke er salg eller markedsundersøkelse.

Barna vet at jeg stort sett ikke tar telefonen om jeg ikke kjenner nummeret, og sender derfor heller sms om de skulle måtte låne telefon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...