Gå til innhold

Du som ikke tar telefonen når du ikke kjenner nummeret som ringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor gjør du ikke det? Hva er det du tenker at kan skje om du tar den?

Jeg spør fordi jeg har en jobb der jeg trenger å ringe folk. For 10 år siden svarte folk eller ringte tilbake. Nå er det mange som ikke svarer, ikke ringer tilbake og jeg ender etter mange forsøk med å måtte sende sms eller mail for å fortelle at jeg kommer til å ringe dem kl. xx. Mye ekstrajobb. Hvorfor ikke bare ta telefonen? Om det er noen man ikke vil snakke med, så er det jo bare å legge på. Eller er det gode grunner jeg ikke har fått med meg? 

Anonymkode: 941ac...b1f

Jeg hadde angst før pga en opplevelse jeg hadde. Men nå tar jeg tlf

Anonymkode: fb024...c62

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor du skal gjøre jobben min lettere? Fordi da får vi avtalt levering av det du har bestilt. Jeg slipper å ha varene dine stående på lageret og ta opp plass og du slipper å bli sur fordi det du venter på ikke på magisk vis dukker opp på gårdsplassen din. For eksempel. 

Det er dét sms og Mail brukes til. Profesjonelle aktører ringer ikke. 

Anonymkode: be9df...ff7

Skrevet

I over 50% av tilfellene er det inkassobyrå, de resterende 50% er telefonsalg eller mennesker som burde ringe jobbnummeret mitt. 

Legg igjen beskjed på svareren min hvis du vil at jeg skal ringe deg opp igjen

Anonymkode: c7ae0...8cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I over 50% av tilfellene er det inkassobyrå, de resterende 50% er telefonsalg eller mennesker som burde ringe jobbnummeret mitt. 

Legg igjen beskjed på svareren min hvis du vil at jeg skal ringe deg opp igjen

Anonymkode: c7ae0...8cc

50% av tilfellene er det inkassobyrå? 
Hovedproblemet ditt er vel at du ikke betaler regningene dine. 😊

Skrevet

Jeg er litt sjokkert og fascinert over at så mange mødre(?) lar være å ta telefonen ved ukjent nummer. Hva om det er noe med et av barna deres? Her kan f.eks. ungene gå tom for strøm på mobilen og må låne en telefon, eller som en gang da en assistent ringte fra sin private mobil på tur med klassen fordi ene barnet mitt hadde skadet seg osv. Jeg synes faktisk det er litt uansvarlig å ikke ta telefonen, jeg, det kan jo være noe viktig. 

Anonymkode: 0e4c3...b3e

Skrevet

Send sms og be dem ringe dere på xxx nr istedet.

Anonymkode: b014b...9d3

Skrevet

Jeg tar som regel tlf da, men når jeg ikke rekker det, regner jeg faktisk med at de som ringer legger igjen beskjed/ringer opp igjen/sender sms om det er noe veldig viktig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er litt sjokkert og fascinert over at så mange mødre(?) lar være å ta telefonen ved ukjent nummer. Hva om det er noe med et av barna deres? Her kan f.eks. ungene gå tom for strøm på mobilen og må låne en telefon, eller som en gang da en assistent ringte fra sin private mobil på tur med klassen fordi ene barnet mitt hadde skadet seg osv. Jeg synes faktisk det er litt uansvarlig å ikke ta telefonen, jeg, det kan jo være noe viktig. 

Anonymkode: 0e4c3...b3e

Som jeg skrev. Så lenge ungene er med meg så tar jeg den ikke. 

Skrevet

Det er egentlig noe herk at vi forventes å kunne svare på telefonen til enhver tid. I jobben min har jeg ingen mulighet til å ha med telefon, og derfor har skolen nummeret til resepsjonen hvis det skulle oppstå noe som gjør at de trenger å komme i kontakt med meg raskt. På fritiden svarer jeg alltid hvis ungene er ute, hvis det ringer fra et lokalt nummer, eller hvis jeg venter en telefon i forbindelse med arbeid, leveranser, verv eller annet. Ellers hender det jeg siler. Er skikkelig lei av selgere som tar ordet og snakker uten stopp i flere minutter om det utrolige tilbudet de har eksklusivt til meg bare i dag. Jeg er registrert mot telefonsalg, men det gjelder tydeligvis ikke der jeg er, eller har vært, kunde.

Anonymkode: fb3ed...848

Skrevet

Det er faktisk en del folk som ikke har mulighet til å gå med telefon på seg når de er på jobb. Det er en uting at man skal kunne være tilgjengelig til enhver tid.

Anonymkode: fb8e8...efc

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en jobb der mange ringer meg direkte, selv om de egentlig skal ringe servicetelefonen. Skal jeg ta alle telefoner blir jeg avbrutt hele tiden. Også hater jeg generelt å prate i telefonen. De eneste jeg alltid svarer er mannen og barna. 

Anonymkode: 1f9ed...cdc

Samme! ☝🏼

Anonymkode: 6f1f4...2b2

Skrevet

Irriterende når folk ikke svarer telefonen. 

Jeg jobber på kontoret på en ungdomsskole. Tror bare halvparten svarer når jeg ringer. 

Jeg ringer f. Eks for å spør om eleven kan få paracet dersom de etterspør på skolen, for å gi beskjed om skade eller sykdom, om noen har glemt ipad eller svømmetøy. 

Har opplevd å stå med et ukjent barn på en svær parkeringsplass engang, som ikke fant mora si. Han kunne mobilnummeret utenatt, men hjelper jo lite når mor ikke svarer. 

Anonymkode: 034fa...844

Skrevet

Send en sms. Jeg har mye å gjøre hele dagen, og tar sjelden telefonen hvis ikke jeg vet ca hva det dreier seg om, slik at jeg kan vurdere om jeg må prioritere akkurat det akkurat nå. 

Anonymkode: 0f221...01b

Samme her. Er ikke tilgjengelig store deler av dagen, samt har en gærn eks som stadig finner nye måter å kontakte meg på. 

Legg igjen beskjed på mobilsvar eller send sms. Så tar jeg kontakt når det passer. 

Anonymkode: e2458...6da

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en app som viser hvem som ringer, jeg tar ikke telefonen når det er salg, markedsføring, spørreundersøkelser og slike ting.

Tar alltid telefonen når det er privatpersoner e.l. som ringer. Har fire barn som begynner å vokse til så noen av dem er alltid på farten et eller annet sted og det kan jo være noe skjer så jeg må kontaktes.

Anonymkode: 9baef...6aa

Oj, hva heter den appen? Den vil jeg også ha😃

Anonymkode: 3b7b9...fa0

Skrevet

Jeg ønsker ikke lengre å besvare telefoner hvor jeg ikke kjenner nummeret. Etter tapt anrop, slår jeg det opp og så finner jeg gjerne norske navn, men det er som regel svindel. Dersom de vil meg noe, får de sende meg brev i postkassen.

Skrevet

Oj, hva heter den appen? Den vil jeg også ha😃

Feks 1881.

Telenor har gratis nummeroppslag. 

Anonymkode: e3c9f...77a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Feks 1881.

Telenor har gratis nummeroppslag. 

Anonymkode: e3c9f...77a

Jo men da må jeg jo slå opp nummeret først - den viser ikke hvem som ringer på min mobil.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg svarer ikke fordi jeg er selvstendig næringsdrivende, og i 99% av tilfellene er det markedsføring/telefonsalg.

Jeg slår opp nummeret på gule sider etc., og om det ikke er det ringer jeg selvfølgelig tilbake med en gang.

Anonymkode: fe3c0...01f

Dette.

Er det viktig, legger folk igjen melding eller sender sms.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Irriterende når folk ikke svarer telefonen. 

Jeg jobber på kontoret på en ungdomsskole. Tror bare halvparten svarer når jeg ringer. 

Jeg ringer f. Eks for å spør om eleven kan få paracet dersom de etterspør på skolen, for å gi beskjed om skade eller sykdom, om noen har glemt ipad eller svømmetøy. 

Har opplevd å stå med et ukjent barn på en svær parkeringsplass engang, som ikke fant mora si. Han kunne mobilnummeret utenatt, men hjelper jo lite når mor ikke svarer. 

Anonymkode: 034fa...844

Da håper jeg jo at du sendte en sms? 

Mrs Remington skrev (7 timer siden):

Jeg ønsker ikke lengre å besvare telefoner hvor jeg ikke kjenner nummeret. Etter tapt anrop, slår jeg det opp og så finner jeg gjerne norske navn, men det er som regel svindel. Dersom de vil meg noe, får de sende meg brev i postkassen.

Da håper jeg at ditt skadde barn har tålmodighet til å vente på posten. 

Anonymkode: 4c963...836

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jo men da må jeg jo slå opp nummeret først - den viser ikke hvem som ringer på min mobil.

Uten å være ekspert men tror det er slik at den gjør oppslag for deg når du får anropet så kommer informasjonen opp mens det ringer. Slik fungerer mitt mobilt kontor. Men du må skru på for visning av info. 

Skrevet

Det er ofte det ikke passer å snakke i telefonen. Når jeg er på jobb jobber jeg. Når jeg kjører bil konsentrerer jeg meg om kjøringen. Når jeg leser høyt for barna er det dem jeg har fokus på osv. Jeg skrur av lyden.

Anonymkode: 0489c...7a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Da håper jeg jo at du sendte en sms? 

Da håper jeg at ditt skadde barn har tålmodighet til å vente på posten. 

Hvis noen trenger akutt helsehjelp kan de få det uten å samtale med foreldre først.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvis noen trenger akutt helsehjelp kan de få det uten å samtale med foreldre først.

Selvsagt, men jeg personlig vil vite at barnet mitt er skadd så snart som mulig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Selvsagt, men jeg personlig vil vite at barnet mitt er skadd så snart som mulig. 

Poenget er at barnet ikke trenger å vente på posten slik du skrev.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor gjør du ikke det? Hva er det du tenker at kan skje om du tar den?

Jeg spør fordi jeg har en jobb der jeg trenger å ringe folk. For 10 år siden svarte folk eller ringte tilbake. Nå er det mange som ikke svarer, ikke ringer tilbake og jeg ender etter mange forsøk med å måtte sende sms eller mail for å fortelle at jeg kommer til å ringe dem kl. xx. Mye ekstrajobb. Hvorfor ikke bare ta telefonen? Om det er noen man ikke vil snakke med, så er det jo bare å legge på. Eller er det gode grunner jeg ikke har fått med meg? 

Det er mye svindel ute å går. Derfor. Du får legge igjen en beskjed, eller sende sms. 

Anonymkode: 9b076...c9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...