Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Hvorfor gjør du ikke det? Hva er det du tenker at kan skje om du tar den? Jeg spør fordi jeg har en jobb der jeg trenger å ringe folk. For 10 år siden svarte folk eller ringte tilbake. Nå er det mange som ikke svarer, ikke ringer tilbake og jeg ender etter mange forsøk med å måtte sende sms eller mail for å fortelle at jeg kommer til å ringe dem kl. xx. Mye ekstrajobb. Hvorfor ikke bare ta telefonen? Om det er noen man ikke vil snakke med, så er det jo bare å legge på. Eller er det gode grunner jeg ikke har fått med meg? Anonymkode: 941ac...b1f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Jeg har en jobb der mange ringer meg direkte, selv om de egentlig skal ringe servicetelefonen. Skal jeg ta alle telefoner blir jeg avbrutt hele tiden. Også hater jeg generelt å prate i telefonen. De eneste jeg alltid svarer er mannen og barna. Anonymkode: 1f9ed...cdc
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Jeg vil ikke prate med deg. Eller andre jeg ikke har valgt selv. Så om du ikke vil sende sms så klør ikke det meg det minste. Hvorfor skulle jeg gjøre jobben din lettere? Anonymkode: abf67...cfe
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 Jeg svarer ikke fordi jeg er selvstendig næringsdrivende, og i 99% av tilfellene er det markedsføring/telefonsalg. Jeg slår opp nummeret på gule sider etc., og om det ikke er det ringer jeg selvfølgelig tilbake med en gang. Anonymkode: fe3c0...01f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 Fordi jeg har angst og vil ikke snakke med folk jeg ikke kjenner. Mange via jobb ringer meg privat, men da sjekker jeg gule sider eller telefonbasen på jobb Anonymkode: 68cd4...3f5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 I arbeidstiden svarer jeg alle. Utenom svarer jeg kun de jeg vet hvem er. Altså, når ungene er med meg så er det i gen telefon fra ukjent nummer som interesserer meg. Har også mobilt kontor med oppslag på 1881 så varsler de om salg/spam så svarer jeg heller ikke i arbeidstiden. Ingen selger i verden har et bra nok tilbud til at jeg biter på, og spørreundersøkelse er pyton. Helt oppriktig, telefonsalgets tid er forbi. Anonymkode: be9df...ff7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Jeg har en app som viser hvem som ringer, jeg tar ikke telefonen når det er salg, markedsføring, spørreundersøkelser og slike ting. Tar alltid telefonen når det er privatpersoner e.l. som ringer. Har fire barn som begynner å vokse til så noen av dem er alltid på farten et eller annet sted og det kan jo være noe skjer så jeg må kontaktes. Anonymkode: 9baef...6aa
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #8 Skrevet 2. mai 2022 Jeg har gamle foreldre og barn som er utflyttet så jeg tar alltid telefonen, men 9/10 ganger er det salg så jeg skjønner godt de som siler samtaler. Anonymkode: 4c963...836
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 Når jeg ringer folk fra kommunalt nummer, er det mange som ikke svarer. Det er av og til dumt å ikke svare, som når jeg ville at en bileier skulle flytte en feilparkert bil. Eller når en far ikke svarte, mens jeg satt der med et barn som trengte legetilsyn. Da er det faktisk bedre å svare en selger. Anonymkode: 99921...0a6
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 Pleier å ta tlf. Er det salg osv er jeg kort. Anonymkode: 14907...d91
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jeg vil ikke prate med deg. Eller andre jeg ikke har valgt selv. Så om du ikke vil sende sms så klør ikke det meg det minste. Hvorfor skulle jeg gjøre jobben din lettere? Anonymkode: abf67...cfe Hvorfor du skal gjøre jobben min lettere? Fordi da får vi avtalt levering av det du har bestilt. Jeg slipper å ha varene dine stående på lageret og ta opp plass og du slipper å bli sur fordi det du venter på ikke på magisk vis dukker opp på gårdsplassen din. For eksempel. Anonymkode: 941ac...b1f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor du skal gjøre jobben min lettere? Fordi da får vi avtalt levering av det du har bestilt. Jeg slipper å ha varene dine stående på lageret og ta opp plass og du slipper å bli sur fordi det du venter på ikke på magisk vis dukker opp på gårdsplassen din. For eksempel. Anonymkode: 941ac...b1f Tull. Det er opp til deg å levere produktet og servicen jeg betaler for. Om det betyr sms eller mail då glør fu det. Anonymkode: abf67...cfe
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #13 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor du skal gjøre jobben min lettere? Fordi da får vi avtalt levering av det du har bestilt. Jeg slipper å ha varene dine stående på lageret og ta opp plass og du slipper å bli sur fordi det du venter på ikke på magisk vis dukker opp på gårdsplassen din. For eksempel. Anonymkode: 941ac...b1f Send en sms. Jeg har mye å gjøre hele dagen, og tar sjelden telefonen hvis ikke jeg vet ca hva det dreier seg om, slik at jeg kan vurdere om jeg må prioritere akkurat det akkurat nå. Anonymkode: 0f221...01b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #14 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tull. Det er opp til deg å levere produktet og servicen jeg betaler for. Om det betyr sms eller mail då glør fu det. Anonymkode: abf67...cfe *da gjør du det Anonymkode: abf67...cfe
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #15 Skrevet 2. mai 2022 Jeg jobber i helse, og har en standard formulering som jeg sender når klienter ikke svarer. Synes ikke det er så mye jobb? Hei, dette er Tittelsen Navnine fra Helsedib. Ring meg tilbake når du har mulighet Anonymkode: adcc6...6d7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #16 Skrevet 2. mai 2022 Jeg er politiker, og vil helst være forberedt når avisa ringer 🙈 Anonymkode: ef624...778
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #17 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tull. Det er opp til deg å levere produktet og servicen jeg betaler for. Om det betyr sms eller mail då glør fu det. Anonymkode: abf67...cfe Servicen er å ringe deg og avtale når det passer å komme. Det opplyses når du kjøper varen. Det svarer folk ja til, og allikevel svarer de ikke når jeg ringer. Når jeg da endelig får tak i dem etter å ha sendt sms, så forklarer de at "Jeg tar ikke telefonen når det er ukjent nummer"...selv om de har sagt ja til at vi skal ringe for å avtale levering. Skal voksne folk virkelig holdes i hånda og leies til vann? Anonymkode: 941ac...b1f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #18 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor du skal gjøre jobben min lettere? Fordi da får vi avtalt levering av det du har bestilt. Jeg slipper å ha varene dine stående på lageret og ta opp plass og du slipper å bli sur fordi det du venter på ikke på magisk vis dukker opp på gårdsplassen din. For eksempel. Anonymkode: 941ac...b1f Selv tar jeg ikke telefonen når fremmede nummer ringer, fordi det er så mye reklame og svindel. Jeg sjekker nummeret så fort jeg kan, og er det noe viktig ringer jeg selvfølgelig opp igjen. I jobb har jeg ikke mobilen på meg, men sjekker den når jeg har tid. Er det noe spesielt, om jeg f.eks. venter noe, så har jeg mobilen tilgjengelig for å ta akkurat den ene telefonen som jeg da vet hvor ringer fra. Gjør det enkelt for dere selv - skriv i ordrebekreftelsen "Vi ringer deg fra nr xx xx xx xx" når varen er klar for levering til deg". Da får kunden mulighet til å lagre nummeret og sjansen for at flere tar telefonen øker drastisk. Anonymkode: 6b567...6a9
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #19 Skrevet 2. mai 2022 Fordi noen nummere er sånn at hvis du først har svart en gang så ringer det mange ganger. Anonymkode: 4a985...d2e
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #20 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Selv tar jeg ikke telefonen når fremmede nummer ringer, fordi det er så mye reklame og svindel. Jeg sjekker nummeret så fort jeg kan, og er det noe viktig ringer jeg selvfølgelig opp igjen. I jobb har jeg ikke mobilen på meg, men sjekker den når jeg har tid. Er det noe spesielt, om jeg f.eks. venter noe, så har jeg mobilen tilgjengelig for å ta akkurat den ene telefonen som jeg da vet hvor ringer fra. Gjør det enkelt for dere selv - skriv i ordrebekreftelsen "Vi ringer deg fra nr xx xx xx xx" når varen er klar for levering til deg". Da får kunden mulighet til å lagre nummeret og sjansen for at flere tar telefonen øker drastisk. Anonymkode: 6b567...6a9 Det er akkurat det vi gjør. Allikevel tar en del ikke telefonen før vi har sendt sms. Anonymkode: 941ac...b1f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #21 Skrevet 2. mai 2022 Just now, Anonym bruker said: Det er akkurat det vi gjør. Allikevel tar en del ikke telefonen før vi har sendt sms. Anonymkode: 941ac...b1f Jeg tror du bare må akseptere at slik er det. Veldig mange svarer ikke ukjente numre, så da må vi bare tilpasse oss det Anonymkode: adcc6...6d7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #22 Skrevet 2. mai 2022 Gidder ikke kaste bort 10 sekunder av livet mitt på en telefonsamtale med en selger. Jeg blir oppriktig gretten av å høre «hei, snakker vi med xxxx? Vi ringer fra Telenor å skal prakke på deg ett drittprodukt som er jævlig dyrt. Gidder ikke høre på det engang. Anonymkode: b413c...8fa
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #23 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er akkurat det vi gjør. Allikevel tar en del ikke telefonen før vi har sendt sms. Anonymkode: 941ac...b1f Da må dere se på plasseringen og synligheten av akkurat den informasjonen! Kanskje må den informasjonen også inn i annonsetekster/salgssider, tydelig at i ordrebekreftelsen vil man få et telefonnummer som dere vil bruke når dere kontakter dem når varen er klar for levering. Jeg noterer nummer, hvis de ikke er nærmest usynlige, eller ikke kommer eviglangt nede i en ordrebekreftelse, etter reklame for andre produkter jeg aldri har vært interessert i o.l. Jeg leser ikke gjennom eviglange ordrebekreftelser når jeg bare har konstatert at riktig vare er bekreftet på ordren. Men er den kort og oversiktlig og telefonnummer er lett synlig, da noterer jeg nummeret og forsøker å ha mobilen tilgjengelig omtrent når varen er forventet ankommet. Anonymkode: 6b567...6a9
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #24 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor gjør du ikke det? Hva er det du tenker at kan skje om du tar den? Jeg spør fordi jeg har en jobb der jeg trenger å ringe folk. For 10 år siden svarte folk eller ringte tilbake. Nå er det mange som ikke svarer, ikke ringer tilbake og jeg ender etter mange forsøk med å måtte sende sms eller mail for å fortelle at jeg kommer til å ringe dem kl. xx. Mye ekstrajobb. Hvorfor ikke bare ta telefonen? Om det er noen man ikke vil snakke med, så er det jo bare å legge på. Eller er det gode grunner jeg ikke har fått med meg? Anonymkode: 941ac...b1f Før jeg fikk barn så gikk ALLE telefoner fra ukjente nummer under "noen man ikke vil snakke med" for meg. Jeg har angst og svarte bare nærmeste familie på telefon. Ingen andre enn dem "trengte" å ringe meg heller. Etter jeg fikk barn tar jeg imidlertid alltid telefonen. Anonymkode: a045d...8e2
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #25 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor du skal gjøre jobben min lettere? Fordi da får vi avtalt levering av det du har bestilt. Jeg slipper å ha varene dine stående på lageret og ta opp plass og du slipper å bli sur fordi det du venter på ikke på magisk vis dukker opp på gårdsplassen din. For eksempel. Anonymkode: 941ac...b1f Ah, nå så jeg at det var en forklaring på hvorfor du ringer folk. Sånne telefoner tok jeg faktisk, så der kan jeg ikke svare deg. 😛 Men andre folk er kanskje sløvere med å huske på sånt eller noe. Anonymkode: a045d...8e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå