Gå til innhold

Din beste oppskrift på potetsalat, som holder seg i kjøleskapet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

1 beger rømme, 2 ss majones, 2 ss sennep, saften av 0,5 sitron, persille, salt og pepper, tilsett 2 epler i små biter og 6-8 (kokte) poteter i litt større biter.

Anonymkode: 25802...423

Og hakket sylteagurk og litt gressløk😊

amandine skrev (29 minutter siden):

Og hakket sylteagurk og litt gressløk😊

Neeeei, du får IKKE ødelegge potetsalaten min med djevelens verk (sylteagurk), altså! Gressløk, greit, men sylteagurk  ... *grøsser*

Anonymkode: 25802...423

Annonse

Min mamma lager verdens beste potetsalat og den har både eplebiter og sylteagurk. Selv har jeg ikke eplebiter i fordi da tar jeg livet av mann og barn som nyser og produserer avsindige mengder snørr av eple, men jeg liker veldig godt det søte friske fra eple. Det harde livet i familien Allergi.

gærne ko skrev (22 minutter siden):

Denne synes jeg er kjempegod. Bruker mer potet enn oppgitt,ellers synes jeg det blir for sausete 🙂

https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/potetsalat/

Oi! Samme som mitt tips!

Annonse

Jeg liker at potetsalat ikke inneholder løk eller sylteagurk, som etter min smak setter for mye smak av noe helt annet enn potetsalat. Men det er nå meg. Jeg pleier å lage med crème fraîche og lettrømme, litt majones og masse potet. Drysser gjerne litt vårløk oppå.

1 beger creme fraiche

1 ss Dijonsennep

1 ts eplecidereddik

Smak til med litt salt, pepper og sukker til det blir passe surt/søtt/salt. 

Skrell og skjer poteter i biter.  Ca 15 stk av medium str? Er det nypoteter skrubber du dem bare, og lar skalllet være på. Avkjøl og vend inn i sausen.

Skjær 4-5 pakker bacon i små biter. (For eksempel stjernebacon.) Stek, og bland med resten.

Vipps, -så har du verdens beste tyske potetsalat. 

Værsågod! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...