Gå til innhold

Har jeg fibromyalgi eller hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter så utrolig mye med verking i kroppen. Det er særlig musklene i lår, sete og hofter som verker. Til tider ganske kraftige smerter. Det blir særlig ille hvis jeg trener mer enn to dager på rappen. Jeg må ofte ta flere ukers treningspause for å få smertene til å bli levelige. 

Jeg sliter også endel med tretthet og har et stort søvnbehov. 

Jeg jobber 100%. 

Hva kan man gjøre med dette? Alle blodverdier er normale. 

Anonymkode: 2ff5f...34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen? 

Han henviser deg videre for utredning. 

Anonymkode: 8bc22...2fc

Skrevet

Det kan være det, ja. Eller det kan være noe annet. Veldig vanskelig å si, du må nesten be om utredning.

Anonymkode: df260...8cc

Skrevet

Ja, jeg får kanskje snakke med legen igjen. Hun sa at siden blodprøvene var fine var det ikke noe å gjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg får kanskje snakke med legen igjen. Hun sa at siden blodprøvene var fine var det ikke noe å gjøre. 

Fibromyalgi vises ikke på blodprøver. Må til en revmatolog. Men kan være Fibromyalgi.  Jeg har det, men kan ikke ta det helt ut på trening,  da blir jeg dårlig 

Anonymkode: 80dcb...928

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fibromyalgi vises ikke på blodprøver. Må til en revmatolog. Men kan være Fibromyalgi.  Jeg har det, men kan ikke ta det helt ut på trening,  da blir jeg dårlig 

Det er så kjipt. Jeg vil kunne løpe flere ganger i uken, da det er så godt for hodet å få trent. Men det er jo håpløst når jeg blir full av verking istedenfor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er så kjipt. Jeg vil kunne løpe flere ganger i uken, da det er så godt for hodet å få trent. Men det er jo håpløst når jeg blir full av verking istedenfor. 

Enig. Hodet mitt vil så mye, men kroppen er ikke enig. 

Jeg jobber også 100% og orker nesten ingen ting etter jobb. I forrige uke var det loppemarked i korpset,  så jeg hjalp til der Tirsdag,  onsdag og Torsdag ettermiddag/ kveld. Hadde en sånn influensa følelse i kroppen i hele helga 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Enig. Hodet mitt vil så mye, men kroppen er ikke enig. 

Jeg jobber også 100% og orker nesten ingen ting etter jobb. I forrige uke var det loppemarked i korpset,  så jeg hjalp til der Tirsdag,  onsdag og Torsdag ettermiddag/ kveld. Hadde en sånn influensa følelse i kroppen i hele helga 

Uff, slik skal det jo ikke være. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er stoffskiftet ditt blitt sjekket?

Anonymkode: 65333...df0

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Er stoffskiftet ditt blitt sjekket?

Anonymkode: 65333...df0

Ja, det var helt fint. 

Skrevet

Startet sånn hos meg, og for meg var det muskelsykdom. Det betyr ikke at du har det, men jeg ville blitt henvist til nevrolog eller revmatolog. Ikke alt som vises på blodprøver legene tar. Har de tatt ck f.eks?

Ellers har leger en tendens til å si «alt ser fint ut», selvom de ikke har testet for D vit. Det kan også gi muskelverk og slitenhet. Ville bedt om utskrift av de blodprøvene som er tatt.

Om legen ikke vil henvise deg videre sier du at da må han/hun skrive det ned. «XX har disse plagene, ber om henvisning, jeg, Dr. XX, mener ikke hun har rett på det.» Da får de ofte fart på seg.

Anonymkode: 94702...c94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...