Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Heisann, noen som har nordlandsbunaden her? Datteren min har arvet en bunad fra nord, og etter hva vi har blitt fortalt er forkleet aldri vasket. Ikke så mye brukt, og ikke flekkete, men det bør jo vaskes likevel... Hvordan vaskes det, og hvordan strykes det. Skal det stives eller noe sånt? Hvordan steller dere forkle og sjal til nordlandsbunaden deres? Jeg har googlet, men finner liksom ingenting.... Veldig takknemlig for svar, redd for å gjøre noe galt med dette stasplagget. Har en helt annen bunad selv, så har ingen erfaring med forkle i "vanlig" stoff. Anonymkode: d9377...2cd
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Noen med nordlandsbunad her i kveld kanskje? Anonymkode: d9377...2cd
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Jeg har, men har aldri vasket forkle og sjal. Det jeg vet bestemor gjorde med sin var at hun vasket flekker for hånd med klut, også la hun alt i litt bløt med milo vet ikke om det er fasiten, men hun var fra nord og hadde utdanning innen drakt og søm så jeg stolte blindt på henne! Anonymkode: ce1e1...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå