Gå til innhold

Nå knekker jeg snart sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jepp. Skråplanet er fullt av folk som måtte bidra til konfirmasjonen selv, og ikke minst spise kjøpemajones. 

Anonymkode: 6f677...c7b

😂😂😂dagens kommentar.  herregud, da kommer min eldste til å havne helt utpå, som var nødt til å steppe inn for faren som fikk lungebetennelse midt i innflytting. Eller vent litt, det gikk faktisk helt fint. 

Anonymkode: adf43...e1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første du skal gjøre er å puste litt med magen og tenke, hva er egentlig det verste som kan skje nå. At dere ikke får akkurat den kaka dere ønsket. At det blir kjøpemajones? Det går jo helt fint! 

Outsourse det du kan, spør familie og venner om hjelp. Det er så mange, rause, fine folk som glatt kan bake ei kake eller hjelpe til med rigging. Så prater du med konfirmanten og sier som sant er, dessverre er ryggen min helt låst nå, så vi må hive oss rundt og endre litt. 

Det mye mer viktig at du er i vater på selv dagen enn kaka 😅

Anonymkode: adf43...e1f

Skrevet

Her bestilte vi kaker fra meny, på marsipankaken fikk vi bestemme fyll og. Så vi var fornøyde. 

Ellers få flest mulige til å hjelpe til, og kjøp en del ferdig. Hadde noen i familien eller nære venner trengt hjelp, så hadde jeg bakt en kake, og hatt med en rett til koldtbordet. Tror mange gjerne hjelper til. Barna kan og hjelpe til.

Anonymkode: 81a10...bd5

Skrevet

Tror du mistet de fleste på hjemmelaget majones. Håper du lar deg trekke ut av tåka av svarene her. Du må sortere i nødvendig, viktig og mindre viktig. Og få blir sjarmert av en 15-åring som krever at en utslitt mor skal lage hjemmelaget koldtbord til et stort antall gjester, så du gjør ungen en stor tjeneste ved å snakke litt om rammer og forventninger. 

Anonymkode: 56697...50a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Sitter på jobb.

Ryggen er så vond at det er like før jeg begynner å grine og hodet dunker. Ikke noe av det jeg har tatt av smertestillende fungerer.

I kveld må jeg fly rundt å handle det siste til konfirmasjonen til helgen, og planlegge det jeg skal lage av mat. Konfirmanten ønsker seg selvfølgelig hjemmelaget koldtbord siden det er best. Med hjemmelaget menes at alt lages selv helt ned til hjemmelaget majones og remulade.

Må også se på pakkelisten til minste som skal på leir fredag til lørdag, krangle på nytt siden minsten ikke kan være der helt til søndag.

Kake, ja. Den skulle pappaen bestille, det er ikke gjort må finne sted å bestille kake og få bestilt I DAG!!!!

Hjelper heller ikke at jeg MÅ reise bort onsdag til torsdag selv om jeg har tatt feriedag på fredag...

Og nå er det bare mandag og jeg er ved å kollapse allerede.

Takk for at du leste dette fra en sytete og sliten mamma...

Anonymkode: b1367...440

Du har min fulle sympati. ❤️Mye for deg nå. ❤️ 

Jeg vet hvordan det er. Å ha smerter, og å ikke strekke til. 

Du må bare stå i det. Vær rolig og trygg i deg selv, pust, ikke stress. 

Døgnet har en del timer. Skriv opp liste, stryk ut. En venninne som kan hjelpe deg? 

Blir du irritert og stressa, blir det bare verre. Dette klarer du! 

Har du paralgin forte for ryggen? 

Jeg har 13 forskjellige diagnoser og plager, ett hus som må ryddes til 17.mai,tusen ting før den 17. Men jeg får det til. 

Du har tusen tanker i hodet nå, skriv ned det du skal gjøre. Da er det kanskje bare 20 ting egentlig. ❤️

download (1).jpg

Anonymkode: 8ba72...537

Skrevet

Bestill kake fra meny/kakemakern. Nydelige kaker. Bestiller bare derfra. 😊😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bestill kake fra meny/kakemakern. Nydelige kaker. Bestiller bare derfra. 😊😊

Vi betsilte fra Jokeer til en rund feiring, helt ypperlig

Anonymkode: 54c6f...d0b

Skrevet

Fir på kravene. Masse lykke til og håper det blir en fin dag 🌺

Anonymkode: 772d7...33a

Skrevet

Jeg har akkurat avtalt med mamma og svigermor at de baker hver sin kake+bidrar med hver sin ting til koldtbord vi skal servere i konfirmasjon i helgen. Og jeg serverer kjøpemajones uten at jeg tror noen reagerer på det, kjøper en del ferdig på meny/ slakter og lager noe selv. Det blir så mye jobb man gjøre det til. 

Konfirmanten må hjelpe til med rydding og vasking, selv med både mor, far og besteforeldre som bidrar, men jeg hadde ikke sagt at "pappa gidder ikke og jeg er syk, så du må ordne".

Anonymkode: 056f4...f04

Skrevet

Altså. Nå sjekker du om det er mulig å bestille mat. Om ikke så lager du et enklere koldtbord. Planlegg med ungdommen. Om det er spesielle ting hen ønsker så rekker hen å lage det selv. Hvem i nettverket ditt kan hjelpe? Naboer? Bekjente? Familie? Tiden for å spørre er nå. Ungdommen kan hjelpe med mye. Det er helt innenfor med en pep-talk om endrede planer nå. Du er syk og fungerer nesten ikke. 50% av komiteen har trukket seg på ekstremt kort varsel. Det blir endringer av slikt.

Anonymkode: 8a841...80e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...