Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #1 Skrevet 2. mai 2022 Sitter på jobb. Ryggen er så vond at det er like før jeg begynner å grine og hodet dunker. Ikke noe av det jeg har tatt av smertestillende fungerer. I kveld må jeg fly rundt å handle det siste til konfirmasjonen til helgen, og planlegge det jeg skal lage av mat. Konfirmanten ønsker seg selvfølgelig hjemmelaget koldtbord siden det er best. Med hjemmelaget menes at alt lages selv helt ned til hjemmelaget majones og remulade. Må også se på pakkelisten til minste som skal på leir fredag til lørdag, krangle på nytt siden minsten ikke kan være der helt til søndag. Kake, ja. Den skulle pappaen bestille, det er ikke gjort må finne sted å bestille kake og få bestilt I DAG!!!! Hjelper heller ikke at jeg MÅ reise bort onsdag til torsdag selv om jeg har tatt feriedag på fredag... Og nå er det bare mandag og jeg er ved å kollapse allerede. Takk for at du leste dette fra en sytete og sliten mamma... Anonymkode: b1367...440
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #2 Skrevet 2. mai 2022 Jeg har sympati med deg. Selv om det er din egen skyld at du ikke har lært ungene dine at de ikke kan få alt som de vil! Hvordan kan du tillate at en 14-åring bestemmer menyen ned til dette latterlige perfeksjonistiske nivået? Hvorfor har du ikke lært dem begge at du er den autoritære som faktisk vet best og har avgjørende ord? Vel, dette er en wake up call. Anonymkode: 70e82...b90
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 Litt medfølelse får du, men hvorfor i alle dager lar du familien kjøre deg i grøfta på denne måten? Jeg har også konfirmasjon til helga, men har lagt fra ditt stressnivå. Konfirmanten her hadde også lyst på koldtbord, så vi har bestilt koldtbord/tapas og det er mer enn bra nok. Hjemmelaget mat kan hun få når hun vil, men ikke når hele storfamilien skal fores Bestille kake er ikke noe hokus pokus, nærmeste bakeri som har åpent på lørdag og det er enkelt å hente hos. Kjøpekaker smaker ganske likt, så ikke noe vits å lage noe styr rundt det. Ring i lunsjen i dag så er det gjort. Pust dypt, senk skuldrene og prøv å ikke ta det så høytidelig. Det er familien din som skal feire datteren din, ikke et kongelig bryllup... Anonymkode: 064cf...47f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 Slutter meg til de andre. Det er sikkert for sent å bestille koldtbord nå, men prøv å begrense arbeidsmengden så mye som mulig. Kjøp ferdige karbonader og roastbeef hos slakteren. Kjøp godt brød hos en baker, og be dem dele opp brødene. Ferdig skivet røkelaks og spekemat. Ferdig oppkuttet salatblanding. Sett i gang familien med stryking, sølvpuss, borddekking, blomster etc. Majones kan lages klart i dag, og er så enkelt at konfirmanten kan lage den selv. Mannen kan vel bestille kake selv i dag? Anonymkode: 13aef...fc8
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #5 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg har sympati med deg. Selv om det er din egen skyld at du ikke har lært ungene dine at de ikke kan få alt som de vil! Hvordan kan du tillate at en 14-åring bestemmer menyen ned til dette latterlige perfeksjonistiske nivået? Hvorfor har du ikke lært dem begge at du er den autoritære som faktisk vet best og har avgjørende ord? Vel, dette er en wake up call. Anonymkode: 70e82...b90 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Litt medfølelse får du, men hvorfor i alle dager lar du familien kjøre deg i grøfta på denne måten? Jeg har også konfirmasjon til helga, men har lagt fra ditt stressnivå. Konfirmanten her hadde også lyst på koldtbord, så vi har bestilt koldtbord/tapas og det er mer enn bra nok. Hjemmelaget mat kan hun få når hun vil, men ikke når hele storfamilien skal fores Bestille kake er ikke noe hokus pokus, nærmeste bakeri som har åpent på lørdag og det er enkelt å hente hos. Kjøpekaker smaker ganske likt, så ikke noe vits å lage noe styr rundt det. Ring i lunsjen i dag så er det gjort. Pust dypt, senk skuldrene og prøv å ikke ta det så høytidelig. Det er familien din som skal feire datteren din, ikke et kongelig bryllup... Anonymkode: 064cf...47f Bare for å ha sagt det. Egentlig skulle jeg bare lage maten, og pappaen skulle gjøre resten, nå gidder han ikke. Mener at siden det er jeg som har hovedomsorgen så er det mitt ansvar. Fikk melding om det i natt. Ryggen og hodepinen var heller ikke en del av planen. HI Anonymkode: b1367...440
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Bare for å ha sagt det. Egentlig skulle jeg bare lage maten, og pappaen skulle gjøre resten, nå gidder han ikke. Mener at siden det er jeg som har hovedomsorgen så er det mitt ansvar. Fikk melding om det i natt. Ryggen og hodepinen var heller ikke en del av planen. HI Anonymkode: b1367...440 Da endrer du planene, rett og slett. Sett deg med konfirmanten i kveld og si at pappa har trukket seg som medhjelper og du har fått vondt i ryggen, så noen planer må legges om. Maten gjøres enklere, barna bidrar mer osv. Konfirmasjon blir det uansett, men gjør det så enkelt som mulig for deg, mens du beholder feststemningen for tenåringen din. Anonymkode: 064cf...47f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Ikke vær redd for å be om hjelp andre steder enn hos pappaen heller, de fleste bidrar litt når det trengs til en konfirmasjon altså. Dine søsken, foreldre, venninner, naboer, det er mange som kan gjøre en ting eller to hver, som totalt sett minsker belastningen på deg. Anonymkode: 064cf...47f
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #8 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Da endrer du planene, rett og slett. Sett deg med konfirmanten i kveld og si at pappa har trukket seg som medhjelper og du har fått vondt i ryggen, så noen planer må legges om. Maten gjøres enklere, barna bidrar mer osv. Konfirmasjon blir det uansett, men gjør det så enkelt som mulig for deg, mens du beholder feststemningen for tenåringen din. Anonymkode: 064cf...47f Er du seriøs? Snakk om å belaste ungene fordi voksne er håpløse. Pappa har trukket seg som medhjelper? Er ikke rart noen havner på skråplanet sier jeg bare. Anonymkode: 70e82...b90
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #9 Skrevet 2. mai 2022 Det er vanskelig å ha kjempemyd sympati med noen som absolutt skal lage hjemmelaget majones. Ærlig talt, slutt å være martyr Anonymkode: d9c21...874
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Er du seriøs? Snakk om å belaste ungene fordi voksne er håpløse. Pappa har trukket seg som medhjelper? Er ikke rart noen havner på skråplanet sier jeg bare. Anonymkode: 70e82...b90 Belaste ungene? Ungene har vell godt av å lære at ting ikke altid går som planlagt og at de er store nok til å bli med å hjelpe! Ingen har vondt av det utenom viljen Anonymkode: b0c69...8d2
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Er du seriøs? Snakk om å belaste ungene fordi voksne er håpløse. Pappa har trukket seg som medhjelper? Er ikke rart noen havner på skråplanet sier jeg bare. Anonymkode: 70e82...b90 Havne på skråplanet fordi ting må endres til konfirmasjonen..............omg. Anonymkode: a3a48...2e4
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Belaste ungene? Ungene har vell godt av å lære at ting ikke altid går som planlagt og at de er store nok til å bli med å hjelpe! Ingen har vondt av det utenom viljen Anonymkode: b0c69...8d2 De har ikke godt av to foreldre som ikke evner å klare dette. Så spar den for alle detaljer som det går an å skjule! Anonymkode: 70e82...b90
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #13 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Havne på skråplanet fordi ting må endres til konfirmasjonen..............omg. Anonymkode: a3a48...2e4 Nei, fordi moren liksom skal fortelle at faren ikke klarer, og ikke moren heller. Så ungdommene selv må trå til. Derfor. Anonymkode: 70e82...b90
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #14 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De har ikke godt av to foreldre som ikke evner å klare dette. Så spar den for alle detaljer som det går an å skjule! Anonymkode: 70e82...b90 Detaljer? Er en vond rygg en detalj? Er farens fravær en detalj? en familie hjelper og trør til allemann, man kan ikke bare sette seg ned og forvente at alt skal bli dekket opp osv og spesielt ikke på det nivået der! Her har jeg selv en konfirmant og hun skal bli med på å dekke på osv, og det er og noe hun ønsker selv. Å hjelpe en mor som sliter er faktisk vanlig folkeskikk og ikke noe man skal skjule Anonymkode: b0c69...8d2
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #15 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, fordi moren liksom skal fortelle at faren ikke klarer, og ikke moren heller. Så ungdommene selv må trå til. Derfor. Anonymkode: 70e82...b90 Ja stakkars ungdommen som må hjelpe til i sin egen konfirmasjon🤣 her er det snakk om å hjelpe, ikke at ungdommen skal ta over alt Anonymkode: b0c69...8d2
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #16 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Detaljer? Er en vond rygg en detalj? Er farens fravær en detalj? en familie hjelper og trør til allemann, man kan ikke bare sette seg ned og forvente at alt skal bli dekket opp osv og spesielt ikke på det nivået der! Her har jeg selv en konfirmant og hun skal bli med på å dekke på osv, og det er og noe hun ønsker selv. Å hjelpe en mor som sliter er faktisk vanlig folkeskikk og ikke noe man skal skjule Anonymkode: b0c69...8d2 Morens vonde rygg og farens fravær. Når ble dette barnas problem? Her er det foreldre som streiker for at ungen vil ha hjemmelaget majones. Dette er sykt. Anonymkode: 70e82...b90
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #17 Skrevet 2. mai 2022 Just now, Anonym bruker said: Morens vonde rygg og farens fravær. Når ble dette barnas problem? Her er det foreldre som streiker for at ungen vil ha hjemmelaget majones. Dette er sykt. Anonymkode: 70e82...b90 Sykt, kanskje. Men tror vi tenker på forskjellige aspekter. Uflaks med vond rygg akkurat nå. Det kan moren fortelle om, også kan de sammen nedjustere arbeidsoppgaver. Hint, kjøpe majones. At faren dropper ut er definitivt barnets problem. Men noe faren velger selv. Mor skal ikke kompensere altfor mye for hans unnfallenhet Anonymkode: d9c21...874
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #18 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Bare for å ha sagt det. Egentlig skulle jeg bare lage maten, og pappaen skulle gjøre resten, nå gidder han ikke. Mener at siden det er jeg som har hovedomsorgen så er det mitt ansvar. Fikk melding om det i natt. Ryggen og hodepinen var heller ikke en del av planen. HI Anonymkode: b1367...440 Da prøver du å endre på det du kan, så belastningen blir mindre. Bestill det som kan bestilles, kjøp noe ferdig, spør om litt hjelp fra familie/venner til å kanskje lage en ting eller to for deg. Senk kravene og senk skuldrene. Anonymkode: a3a48...2e4
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #19 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Morens vonde rygg og farens fravær. Når ble dette barnas problem? Her er det foreldre som streiker for at ungen vil ha hjemmelaget majones. Dette er sykt. Anonymkode: 70e82...b90 Så du mener at moren skal krype på gulvet for at ungene ikke skal hjelpe til? Streike? Hvor leser du at hun streiker? Jeg leser om ei mor som står på pinne og gjør absolutt alt og mer enn de fleste mødre hadde gjort på en konfirmasjon, men har fått helse problemer som gjør at hun trenger hjelp når hun har en helt udugelig x som svikter totalt! Dette handler ikke om hjemmelaget majones men at alt har havnet på henne og det er overveldende. Glad jeg har barn som faktisk ser selv hvis det trengs hjelp og ikke har den holdningen du viser frem her.. jeeses Anonymkode: b0c69...8d2
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #20 Skrevet 2. mai 2022 Du starter med å bestille koldtbordet. Hvis helsa ikke holder, kan du ikke stå og vispe remulade, det skjønner en fjortenåring også. Anonymkode: 9f481...a54
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #21 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så du mener at moren skal krype på gulvet for at ungene ikke skal hjelpe til? Streike? Hvor leser du at hun streiker? Jeg leser om ei mor som står på pinne og gjør absolutt alt og mer enn de fleste mødre hadde gjort på en konfirmasjon, men har fått helse problemer som gjør at hun trenger hjelp når hun har en helt udugelig x som svikter totalt! Dette handler ikke om hjemmelaget majones men at alt har havnet på henne og det er overveldende. Glad jeg har barn som faktisk ser selv hvis det trengs hjelp og ikke har den holdningen du viser frem her.. jeeses Anonymkode: b0c69...8d2 Jeg liker ikke at foreldre gjør deg til ofte. Det gir barn et dårlig utgangspunkt. De trenger trygge voksne som har tydelige grenser. Som ikke tar på seg oppgaver de ikke makter, som hjemmelaget remulade og majones som blir som uoppnåelige gjøremål. Barn fortjener litt mer kontroll fra omsorgspersoner. Anonymkode: 70e82...b90
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #22 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg liker ikke at foreldre gjør deg til ofte. Det gir barn et dårlig utgangspunkt. De trenger trygge voksne som har tydelige grenser. Som ikke tar på seg oppgaver de ikke makter, som hjemmelaget remulade og majones som blir som uoppnåelige gjøremål. Barn fortjener litt mer kontroll fra omsorgspersoner. Anonymkode: 70e82...b90 Slutt å kverulere og avspore tråden til hi med gnagingen din. Anonymkode: a3a48...2e4
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #23 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Slutt å kverulere og avspore tråden til hi med gnagingen din. Anonymkode: a3a48...2e4 I like måte! Anonymkode: 70e82...b90
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #24 Skrevet 2. mai 2022 Ok: Vi måtte replanlegge hele konfen på en uke pga corona i høst. første tips er involver venner og kjente!! det funker! Her er tidskjema, skrev inn det jeg tenker du tar etappevis pr dag. vi fikk ny dato en uke i forkant, der vi skulle ha det kunne ikke ha det: Mandag: nytt sted booket. ringte cateringfirma, bestemte meny. lagde ikke noe selv. det gjør du idag. send halv regning til far Tirsdag: ringte blomsterbutikk bestilte blomster og pynt. bestilte kake hos bakeri det gjorde jo du i dag. ring vaskebyrå. send regning til far. Onsdag: Konfirmanten bakte 2 kaker selv, gjester tryglet om å ta med seg kaker,måtte. si noen, det ble for mange, betsilte duker hos renseriet, regner med at du slipper siden du har planlagt det hjemme Tordag: Hentet pynt hos venninne, kjøpte resten selv. du lar vaskebyrå vaske huset. og sjekker pakkelisten med minstemann Fredag: hentet blomster, konfirmanten bakte 2 kaker selv. stryking og sølvpuss. Konfirmanten din kan ta sølvpussen, det gjør min til jul... Lørdag: noe innkjøp, pyntet Søndag: fest! Anonymkode: 54c6f...d0b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #25 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er du seriøs? Snakk om å belaste ungene fordi voksne er håpløse. Pappa har trukket seg som medhjelper? Er ikke rart noen havner på skråplanet sier jeg bare. Anonymkode: 70e82...b90 Jepp. Skråplanet er fullt av folk som måtte bidra til konfirmasjonen selv, og ikke minst spise kjøpemajones. Anonymkode: 6f677...c7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå