Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #26 Skrevet 3. mai 2022 Ok, så jeg har ikke tatt med alle aspekter i denne saken fordi jeg ville holde innlegget kort. Han har de to siste ukene blitt irritert på meg av samme grunn som jeg ble irritert i helgen. Først fordi jeg satte å så på mitt program når han kom inn etter å ha vært ute, å da kommenterte at han ikke fikk se det han ville og stormet av gårde. Gikk etter en liten stund etter å fikk vite han aldri fikk se det han ville å følte seg utestengt fra stua. Noe som ikke stemmer helt, men der og da følte han det. Jeg ba han komme opp og lot han velge program, hvorpå jeg satte meg å leste en bok. Nevnte noen dager etter at jeg kunne tenke meg å kjøpe en treningsmaskin for å komme litt i form, men fikk da beskjed at om jeg satte opp noe som opptok stua mens han var der, så orket han ikke bo her mer. Så da jeg la det fra meg. Jeg sa ingenting foran jenta, det ville jeg aldri gjort. Jeg gjør det jeg kan for at hun skal trives utover det jeg vanligvis er vant til. Og var inneforstått med at hverdagen ville bli annerledes når de flyttet hit. Men jeg regnet med at vi begge måtte tilpasse oss, ikke bare jeg og mine unger som heller ikke får bruke tv'en som før i stua. Jeg ser jo selvfølgelig at det var galt å si hun skulle gått på rommet sitt, dette sa jeg også selvsagt bare til han og slettes ikke foran ungen. Søndagen som var tilbragte han hele dagen med å se film med datteren, spille spill med henne og igjen på kvelden se film - etter vi hadde den diskusjonen på formiddagen om bruken av stua. JA jeg vet jeg høres ut som ei skikkelig hurpe nå, men hun snurrer han totalt rundt lillefingeren fordi hun er vant til at pappa gjør som hun vil akkurat når hun vil. Det er ikke realiteten lengre. Og det har ingenting å gjøre med at jeg misliker henne eller ikke vil ha henne her, jeg er kjempeglad i henne og vi har et veldig godt forhold. Jeg sa til han at jeg kom til å behandle henne som jeg behandler mine egne unger, og det har jeg gjort pluss litt til som man gjerne gjør med stebarn fordi man vil så gjerne ha et godt forhold til dem. Etter å ha lest igjennom innleggene her tenker jeg jo at ungene kan gjerne være i stua for all del, jeg bare mener det må da være en viss balanse hvem som ser hva, evt spiller osv. De må ikke være på rommene sine, men jeg vil heller ikke ha masse bråk og tiktok videoer og youtube på full guffe mens tven står på å jeg følger med på den. Da har vi headset. Om de vil prate derimot er det en annen sak.. Men jeg syns det er kjipt at jeg er den som må tilpasse meg her, å så få beskjed at jeg er den urettferdige. Jeg syns ikke ungene skal få det som de vil hele tida, men skal selvfølgelig ta hensyn til dem. HI Anonymkode: e1683...f63
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #27 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Far innrømmer at han ikke har greid å støtte datteren i å bli selvstendig. Så han bør for egen del skaffe seg hjelp for dette. Du og han bør vurdere parterapi asap før dere ødelegger det som kan være fint for alle. Dere må finne måter å omgås og bli enige om div. grenser osv. I tillegg - dere har vært samboere i fire måneder. Dette er en jente på 12 år som har flyttet inn i et nytt hjem med en allerede fungerende familieenhet. Det tar tid å finne sin rolle i nyfamilien, finne ut av de reglene som nå er nye for henne, bli kjent med andre barn i nabolaget og hva som finnes der for henne osv. Fire måneder er jammen ikke lange tiden i så måte, og dere voksne bør gå dere selv og rydde opp de problemene som dere har. For det er ikke 12-åringen som her er problemet. Far har ansvar for hennes oppdragelse, så han må skaffe seg hjelp til å greie å støtte datteren slik han skal for at hun skal bli selvstendig. Og du og han må ta ansvar for forholdet og familien - og slik du skriver og han snakker så tror jeg dere trenger en nøytral fagperson til å hjelpe dere, og det raskt. Og ang. søndags morgen - du skylder mannen en unnskyldning! Du sov lengre, og likevel mente du der og da at han og datteren ikke skal få gjøre som de vil i det som også er deres stue, mens de venter på at du står opp for å se om det de gjør når du ikke er der er greit for deg... Anonymkode: 7b0c8...47e Men du dropper jo hele hovedproblemet: at HI ikke får LOV å trekke seg tilbake uten at mannen kommer og kritiserer henne for det og forlanger at hun skal delta på lik linje og engasjere seg i hvordan han duller med datteren. Og hvis HI da i stedet sitter på soverommet, da truer han med å flytte ut igjen... Han virker jo like bortskjemt som barnet sitt, og HI skylder han overhodet ingen unnskyldning. Anonymkode: 84360...93c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #28 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 2.5.2022 den 9.52): Du virker lite imøtekommende. Jeg selv hadde ligget i senga mi og sett på det jeg vil se på. Barna kommer først. Alltid. Ser ikke at far gjør noe galt. At du ble sur fordi de satt og så på film... Virker som du er mye sur. Du er sammen med en mann med ett barn. Du må inkludere. Anonymkode: 9e788...96e Hun gjorde jo det. Mannen godtok ikke at hun hadde egne planer. Anonymkode: 84360...93c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #29 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg slutter aldri å sjokkeres over enkelte mennesker! Det er ikke rart at det finnes så mange dysfunksjonelle ungdommer når man ser hvilke forhold de vokser opp under. Anonymkode: 62986...736 Hva gjorde dine foreldre da du var barn? Flyttet de på egne aktiviteter eller ryddet plass til dine valgte ting på stua? For i så fall var de nok unike. Anonymkode: 84360...93c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #30 Skrevet 3. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hvis du vil ha egentid og se film alene kan jo du gå på rommet ditt. Anonymkode: 7acb9...ee4 Hun prøvde. Les nå hele innlegget. Mannen tålte ikke det. Anonymkode: 84360...93c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2022 #31 Skrevet 5. mai 2022 On 5/1/2022 at 8:54 PM, Anonym bruker said: Har to barn på 13 og 15 år som bor 50 % hos meg. Min kjæreste og hans datter på 12 år flyttet inn hos meg for 4 mnd siden, og jeg merker godt at det er forskjell i rutinene våre. Han var alene med henne i årevis før vi traff hverandre, og jeg merket tidlig i starten at han gjorde alt hun ville når hun ville. Nå høres jeg veldig stygg ut, men de har et veldig ubalansert forhold der han gjør "alt" for henne fordi han har dårlig samvittighet grunnet han er ofte borte med arbeid. Så hun er vant til å bli underholdt av pappa heller enn å bli selvstendig. Dette sier han selv også, hun måtte til og med vennes av med å sove sammen med han og i sin egen seng ettersom hun har sovet med han siden hun var liten. Mine barn på den andre siden er veldig selvstendige og drar ofte ut, er med venner eller er på rommene sine, har besøk og finner på ting som tv, spill eller lesing. Hans datter som han har 50 % av tiden "kjeder" seg ofte. Hun er sjelden ute med venner og er dårlig på å underholde seg selv. Alle tre ungene har egne rom med pc, bøker, TV mm. Vi gjør ofte ting sammen som å dra til byen, spille brettspill, hytteturer, kino, se filmer osv. Men jeg føler på det med at jeg nå aldri har alenetid i min egen stue lengre da hans datter veldig ofte vil være der med oss. Hennes rom var tidligere mitt hobbyrom som jeg gladelig ga opp for at vi skulle kunne bo sammen. I dag hadde vi en diskusjon på akkurat det da jeg kom opp i stua i mårrest og de satt å så film. Jeg burde egentlig ikke bli irritert, men jeg gjorde altså det så jeg gikk ned å la meg i senga å så på tv heller. Da fikk jeg høre at jeg hadde noe i mot dattern hans, og at han tok det personlig. Jeg sa til han som jeg har sagt før at jeg har også behov for å kunne bruke min egen stue å se mine programmer i ny og ne. Det har ingenting med at han og datteren satt å så på film sammen, en film jeg forøvrig ikke hadde lyst å se og derfor gikk ned å så det jeg hadde planlagt. I kveld igjen setter han på film til henne, en time før leggetid fordi skjermtiden er over og han syns det er for galt at hun må sitte på rommet å kjede seg. Jeg blir faktisk ganske irritert å går ned å setter meg. Får da spm å revurdere om jeg kan ha dem boende her. Altså, jeg har mistet begge mine oppholdsrom ved at de flytter inn her. Stua og det som var mitt hobbyrom/kontor hvor jeg før kunne trekke meg tilbake. Jeg vet at reaksjonen min i dag ikke er den beste, men er det for galt av meg å sette noen grenser her med tanke på når stua skal være fri for unger som sitter å ser på tiktok eller klager? Hilsen bitcha Anonymkode: e1683...f63 kanskje du ikke bør være i et forhold med han, selvsagt skal han priotere datteren, hun er der kun 50% av tiden. Anonymkode: fe9b5...cd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå