Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Har en viktig time/avtale i morgen.. Ungen kastet opp kl 12 på formiddagen i går. Vært helt fin etterpå, bare spiste litt mindre. I morgen kl 10 er det 46 timer siden hun kastet opp, kan jeg sende barnet i bhg da? Anonymkode: ef862...5bd
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Leste minimum 48 timer på nettet. Hun er helt frisk i dag. Anonymkode: ef862...5bd
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Hvis hun kastet opp en gang, så er det ikke tegn på annet enn at hun kastet opp en gang. Ikke syk, send i barnehage Anonymkode: e9e49...532
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #7 Skrevet 1. mai 2022 4 hours ago, Anonym bruker said: Har en viktig time/avtale i morgen.. Ungen kastet opp kl 12 på formiddagen i går. Vært helt fin etterpå, bare spiste litt mindre. I morgen kl 10 er det 46 timer siden hun kastet opp, kan jeg sende barnet i bhg da? Anonymkode: ef862...5bd skal gå 48 timer fra siste oppkast,men 46 timer ,går helt sikkert fint , hadde sendt Anonymkode: 3b26b...7a7
Optatium Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 Det er ikke all oppkast som er omgangssyke da, og med god allmenntilstand og en runde oppkast, hadde jeg ikke fintelt på minuttene på det viset. Jeg hadde sendt.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Jobber i barnehage, hvis ett barn kaster opp, for eksempel kl 10 på en mandag, og ikke kaster opp mer, så sier vi at de kan komme på onsdag, selv om de blir levert kl 8 . Anonymkode: 95b88...416
Mrs Remington Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 Har opplevd barn som kaster opp igjen på 46. time. Det skal gå 48 timer fra siste oppkast.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 Mrs Remington skrev (43 minutter siden): Har opplevd barn som kaster opp igjen på 46. time. Det skal gå 48 timer fra siste oppkast. Hun kastet opp en gang, og har vært i full vigør siden. Vært aktiv i 12 timer i dag og spist som en hest! Så sender henne i barnehagen i morgen. Anonymkode: ef862...5bd
Mrs Remington Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hun kastet opp en gang, og har vært i full vigør siden. Vært aktiv i 12 timer i dag og spist som en hest! Så sender henne i barnehagen i morgen. Anonymkode: ef862...5bd Så du holder deg unna 48 timers regelen? Barnet kommer nok til selv å fortelle dersom det kaster opp på ny. Da vil du du få nye 48 timer i tillegg til dårlig rykte blant ansatte.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #14 Skrevet 2. mai 2022 Mrs Remington skrev (7 timer siden): Så du holder deg unna 48 timers regelen? Barnet kommer nok til selv å fortelle dersom det kaster opp på ny. Da vil du du få nye 48 timer i tillegg til dårlig rykte blant ansatte. Hun har jo ikke kastet opp på ny, slutt å dramatiser. Anonymkode: 4f085...118
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #15 Skrevet 2. mai 2022 Ja herlighet, to timer fra eller til spiller virkelig ingen rolle. Det er ikke sånn at man på minutter 48 timer etterpå slutter å være smittsom. Det kan man slutte å være før den tid Anonymkode: a2db8...e1d
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #16 Skrevet 2. mai 2022 Mrs Remington skrev (10 timer siden): Så du holder deg unna 48 timers regelen? Barnet kommer nok til selv å fortelle dersom det kaster opp på ny. Da vil du du få nye 48 timer i tillegg til dårlig rykte blant ansatte. Ro ned. Anonymkode: 36d3d...50c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #17 Skrevet 2. mai 2022 Omgangssyke med gjentakende oppkast/diaré ville jeg passet på å holde reglene. Men et enkelt oppkast er jo ikke omgangssyke, så da er det ikke nødvendig å vente 48 timer. Og hvis man skal noe viktig, allmenntilstanden er god, og det har gått 46 timer så er det uansett greit. Det skjer jo ikke noe magisk det minuttet klokka bikker 48t. Anonymkode: c6807...af6
Mrs Remington Skrevet 2. mai 2022 #18 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Omgangssyke med gjentakende oppkast/diaré ville jeg passet på å holde reglene. Men et enkelt oppkast er jo ikke omgangssyke, så da er det ikke nødvendig å vente 48 timer. Og hvis man skal noe viktig, allmenntilstanden er god, og det har gått 46 timer så er det uansett greit. Det skjer jo ikke noe magisk det minuttet klokka bikker 48t. Anonymkode: c6807...af6 Uenig. Har brent meg på det selv. Har en sønn som kastet opp 1 gang og så kastet han opp på ny etter 46 timer. Og jo, det var omgangssyken selv om det kun var 2 stk spy. Jeg hadde også tenkt å sende ham i barnehagen, etter 46 timer. Det er en grunn for disse 48 timene! Ikke rart at folk blir syke når foreldre driter i regler!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #19 Skrevet 3. mai 2022 Mrs Remington skrev (7 timer siden): Uenig. Har brent meg på det selv. Har en sønn som kastet opp 1 gang og så kastet han opp på ny etter 46 timer. Og jo, det var omgangssyken selv om det kun var 2 stk spy. Jeg hadde også tenkt å sende ham i barnehagen, etter 46 timer. Det er en grunn for disse 48 timene! Ikke rart at folk blir syke når foreldre driter i regler! Hvordan vet du at det var omgangssyken? Og tror du ikke at det var tilfeldig at han kastet opp etter 49 t? Det er faktisk både lov og ønskelig å bruke skjønn, grensen er aldri ment å være absolutt. Anonymkode: 57734...d42
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2022 #20 Skrevet 3. mai 2022 Mrs Remington skrev (9 timer siden): Uenig. Har brent meg på det selv. Har en sønn som kastet opp 1 gang og så kastet han opp på ny etter 46 timer. Og jo, det var omgangssyken selv om det kun var 2 stk spy. Jeg hadde også tenkt å sende ham i barnehagen, etter 46 timer. Det er en grunn for disse 48 timene! Ikke rart at folk blir syke når foreldre driter i regler! Da var dere veldig uheldige. Neste gang kan det være han kaster opp på ny etter 48 timer. Det er ingenting magisk som skjer de to siste timene som gjør at den grensen er satt. Anonymkode: f82f1...abf
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2022 #21 Skrevet 4. mai 2022 Ikke si at det ikke er omgangssyke siden det bare ble kastet opp 1 gang. Jo det er det!! Har opplevd det der så mange ganger, foreldre som hele tiden prøver seg på den der. Så blir hele avdelingen liggende og spy🤢😤😤😤 Anonymkode: 4934b...46e
Mrs Remington Skrevet 4. mai 2022 #22 Skrevet 4. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 3.5.2022 den 6.59): Hvordan vet du at det var omgangssyken? Og tror du ikke at det var tilfeldig at han kastet opp etter 49 t? Det er faktisk både lov og ønskelig å bruke skjønn, grensen er aldri ment å være absolutt. Anonymkode: 57734...d42 Han kastet ikke opp etter 49 timer, men etter 46 timer. Derfor regelen med 48 timer. Jeg vet at det var omgangssyke fordi første gang han spydde hadde vi overnattingsbesøk av annen gutt. Han gikk hjem og smittet hele hans familie. Ingen tvil om omgangssyke. Faktisk er det slik at når barn over ammealder spyr, så skyldes det omgangssyken. De blir som regel fort friske men 48 timers regelen skyldes faktisk at de virker tilsynelatende friske etter hver spy uten å være frisk. Det er ikke som hos oss voksne.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2022 #23 Skrevet 4. mai 2022 Mrs Remington skrev (59 minutter siden): Faktisk er det slik at når barn over ammealder spyr, så skyldes det omgangssyken. For noe tull. Det finnes mange potensielle årsaker til oppkast hos barn utenom omgangssyke. Barnet har satt noe i halsen Barnet har overanstrengt seg Heteslag Barnet har spist noe det ikke har tålt. Feks gluten dersom barnet har cøliaki. 48 timer er litt sånn tenk på et tall. Det er ikke magisk. Det er satt som grense fordi de aller fleste ikke lenger er smitteførende etter denne tiden. Det betyr at nesten like mange ikke er smitteførende etter 46 timer, og bare litt færre er smitteførende når det har gått 50 timer. Så 46 timer er nok. Kanskje. Men 48 timer er også bare kanskje nok. Marginalt mindre kanskje enn 46 timer. Anonymkode: e1fdc...114
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2022 #24 Skrevet 4. mai 2022 Mrs Remington skrev (1 time siden): Han kastet ikke opp etter 49 timer, men etter 46 timer. Derfor regelen med 48 timer. Jeg vet at det var omgangssyke fordi første gang han spydde hadde vi overnattingsbesøk av annen gutt. Han gikk hjem og smittet hele hans familie. Ingen tvil om omgangssyke. Faktisk er det slik at når barn over ammealder spyr, så skyldes det omgangssyken. De blir som regel fort friske men 48 timers regelen skyldes faktisk at de virker tilsynelatende friske etter hver spy uten å være frisk. Det er ikke som hos oss voksne. Jeg må nesten spør om du tror det er en magisk grense på 48 t? At på 47,5 t er man smittefarlig mens på slaget 48 er alt av virus borte? Du tror ikke at det er lurt å tenke litt selv? Være litt sånn praktisk oppi det hele? Anonymkode: 57734...d42
Mrs Remington Skrevet 4. mai 2022 #25 Skrevet 4. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): For noe tull. Det finnes mange potensielle årsaker til oppkast hos barn utenom omgangssyke. Barnet har satt noe i halsen Barnet har overanstrengt seg Heteslag Barnet har spist noe det ikke har tålt. Feks gluten dersom barnet har cøliaki. 48 timer er litt sånn tenk på et tall. Det er ikke magisk. Det er satt som grense fordi de aller fleste ikke lenger er smitteførende etter denne tiden. Det betyr at nesten like mange ikke er smitteførende etter 46 timer, og bare litt færre er smitteførende når det har gått 50 timer. Så 46 timer er nok. Kanskje. Men 48 timer er også bare kanskje nok. Marginalt mindre kanskje enn 46 timer. Anonymkode: e1fdc...114 Jeg prater av erfaring. Man kan selvsagt gå til lege og be om erklæring på at 48 timers regelen ikke gjelder det aktuelle barnet fordi det har cøliaki eller andre sykdommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå