Spurvugla Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Trinnet skal ha med kake til 17. mai-arrangement på skolen. Sist det var et tilsvarende skolearrangement tror jeg det bare var sjokoladekake (jeg så i hvert fall ikke noe annet), så jeg tenkte å prøve å finne på noe annet. Har noen noe tips til hva som kan være populært? Kakene skal være "serviettvennlig", så ikke mye krem og sånt.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Eplekake og fruktkake må jo passe til den anledning Anonymkode: 98992...075
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 Gulrotkake juicekake sitronkake muffins gele i glass Anonymkode: b11f2...2e6
frk Nilsen Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Kanelboller! Gulrotkake pleier å være populært, "alle" lager toro langpanne og så har du de som kommer med en marsipankake fra butikken.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #6 Skrevet 1. mai 2022 skolebrød store coockies med sjokolade krydderkake brownies banankake Anonymkode: e4c22...10d
Spurvugla Skrevet 1. mai 2022 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2022 Tror jeg satser på eple- eller gulrotkake. Det er sikkert flere som lager det, men det vil uansett skille seg ut i havet av sjokoladekake 😄
Kira Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Forrige gang jeg bakte til 17. mai lagde jeg skuffekake. Den ble borte med en gang blant alle sjokoladekakene. Bruker oppskriften fra Det søte liv.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 Tror du kan søke på langpannekaker på Det søte liv, utrolig mye godt man kan lage i langpannen til 17.mai. Jeg har laget alt fra ostekake til strøsselkake i langpanne. Veldig populært ble det den gangen jeg lagde en kake med bær på toppen, litt lignende en eplekake egentlig, men frosne blåbær og bringebær på toppen, og et melisdryss til slutt. Den fikk ben å gå på. Prøvde å gå inn på Det søte liv nå, men kom ikke inn? Du får prøve igjen senere. Ungene her er veldig glad i eplekake uten epler også, langpanne og uten eplebiter. Bare strø kanel og sukker på toppen før du steker. Anonymkode: 35c60...e31
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Krydderkake er en kake jeg ofte baker, den kan jeg også bytte ut mel og mel i slik at en blir allergivennlig. Må bare ha litt mer glutenfritt mel enn jeg ville hatt med vanlig mel. Smaker helt likt. For å gjøre den litt penere lager ejg mønster med melis på toppen, noen tynne striper. Også en kake som er grei å bake dagen før da den holder seg saftig lenge. Anonymkode: 1a62f...3db
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 Spurvugla skrev (50 minutter siden): Tror jeg satser på eple- eller gulrotkake. Det er sikkert flere som lager det, men det vil uansett skille seg ut i havet av sjokoladekake 😄 Et lite tips. Hvis du kjøper Toro sine lyse muffins-pakker (to til liten langpanne, fire til stor) og er veldig nøye med renhold og nok bakepapir i bunnen på bakeplaten, så har du en nydelig og svært enkel eplekake som også er glutenfri. Jeg kan love deg at noen vil være veldig takknemlig for det 😊 Anonymkode: 321c9...985
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Et lite tips. Hvis du kjøper Toro sine lyse muffins-pakker (to til liten langpanne, fire til stor) og er veldig nøye med renhold og nok bakepapir i bunnen på bakeplaten, så har du en nydelig og svært enkel eplekake som også er glutenfri. Jeg kan love deg at noen vil være veldig takknemlig for det 😊 Anonymkode: 321c9...985 Oi, det kunne kanskje jeg også gjort. Men vet ikke om jeg tør... Det er helt sikkert spor av mel rundt omkring på kjøkkenet vårt... Og alle kjøkkenredskapene har nok vært i kontakt med mel. Går det bra om de vaskes i oppvaskmaskin? Men tenk om jeg tar i f.eks. en skapdør som har fått bittelitt mel på seg uten at jeg vet det, også tar i redskapene etterpå... Anonymkode: d92ab...1de
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 Muffins, gulrotkake, krydderkake og kanelsnurrer er enkelt og godt Anonymkode: eab91...7d2
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Oi, det kunne kanskje jeg også gjort. Men vet ikke om jeg tør... Det er helt sikkert spor av mel rundt omkring på kjøkkenet vårt... Og alle kjøkkenredskapene har nok vært i kontakt med mel. Går det bra om de vaskes i oppvaskmaskin? Men tenk om jeg tar i f.eks. en skapdør som har fått bittelitt mel på seg uten at jeg vet det, også tar i redskapene etterpå... Anonymkode: d92ab...1de Vi har et barn med cøliaki, mens vi foreldre og tre søsken ikke har cøliaki. Det er absolutt ikke fritt for mel ol. på vårt kjøkken, men vi er veldig nøye rundt tilberedning av mat han også skal spise av. Når jeg gir andre tips, fordi de spør, er dette viktigste: Kle kakeform/langpanne godt med bakepapir, overdriv gjerne slik at kanter og alt er dekket. Er du usikker, vask kjapt over bakebollen, sleiv, slikkepott ol. før du begynner, og selvfølgelig kjøkkenbenken, men det skal være nok etter en runde i oppvaskmaskinen. Bruk et helt rent kjøkkenhåndkle. Vask/skyll hendene før du begynner, og hvis du har tatt på ting underveis som kan inneholde gluten. Det er ikke uvanlig at jeg vasker/skyller hendene mine både tre og fire ganger underveis når jeg lager mat. Du bør unngå å bruke redskaper av tre, men plast og metall går fint. Når kaken er ferdig og har kjølt seg ned, dekk den godt til før du eventuelt skal lage noe med vanlig mel. Jeg vet det ser mye ut når jeg skriver det opp sånn, men det tar virkelig ikke mange sekundene ekstra. Det er bare litt mer fokus på renhold enn ellers 😊 Anonymkode: 321c9...985
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 5 hours ago, Spurvugla said: Trinnet skal ha med kake til 17. mai-arrangement på skolen. Sist det var et tilsvarende skolearrangement tror jeg det bare var sjokoladekake (jeg så i hvert fall ikke noe annet), så jeg tenkte å prøve å finne på noe annet. Har noen noe tips til hva som kan være populært? Kakene skal være "serviettvennlig", så ikke mye krem og sånt. gulerotkake og sjokoladekake har jeg inntrykt av gå mest av Anonymkode: 048f8...f16
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 Muffins er en hit. Iallfall hvis man gjør seg litt flid med pynting/topping. krydderkaken til «det søte liv» er vanvittig god - og veldig enkel å lage. hvetebakst er veldig populært hos både yngre og eldre. Alt fra de enkleste hveteboller til skolebrød, kanelsnurrer osv. Er par ganger har jeg laget gelé i plastkopper og satt en vaniljesaus ved siden av. Det har gått fort unna. Anonymkode: 4cccf...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå