Gå til innhold

Kan jeg trykke ut litt frustrasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer hadde en stor krangel i dag, som vi ofte har for tiden.

Samboer er impulsiv, og reagerer etter det. Vi hadde en stor krangel når jeg kom fra nattevakt, hver gang jeg forsøkte å snakke med han, viftet han meg bort og gikk, når jeg spurte om vi kunne snakke fikk jeg beskjed at han ikke ville snakke med meg, samtidig som han stadig kom tilbake å kjeftet på meg, hele krangelen endte med at han spurte meg om jeg ønsket at han raserte hele leiligheten. <krangelen startet med at jeg kom hjem fra jobb og jeg fikk kastet en pose etter meg for katten har gjort ifra seg utenfor kattedoen. Når vi møttes sa samboer at han elsket dyr ( jeg er et dyremenneske) Viser seg i etterkant at han ikke er det.

Etter krangelen sitter jeg å tenker, og hver gang vi krangler er dager hvor jeg har litt fri. Han jobber ikke så jeg jobber ofte 3 til 4 ekstra vakter i uken for å klare meg økonomisk foruten om min 100% stilling, det er ikke ofte jeg har en helg fri, men når jeg har,Så starter gjerne samboeren min krangelen den dagen jeg går på fri, og holder det gående frem til jeg skal på jobb.

Når jeg kommer fra jobb er jeg verdens søteste igjen og alt som har skjedd før dette er i hans øyne glemt, min bror ser hva som skjer, og har kjøpt et hus som jeg kan disponere om jeg velger å forlate samboer. Jeg føler meg så klar til å bare forlate samtidig som jeg vet at han oppfører seg slik for han ikke har jobb. Jeg sa til samboer i en krangel en gang at om det ikke ble bedre nå så var jeg ferdig.

Han lo meg i ansiktet å ba meg gå, han mente da at jeg ikke kom til å klare meg uten han, samboer er veldig kritisk og mener jeg ikke kan vaske  hus,klær eller lage mat, de gangene jeg gjør det står han alltid å ser på meg for å fortelle hva jeg gjør feil.

Jeg å samboer kommer fra to forskjellig hjem, jeg vokste opp med ganske lite penger, vi var en sammensveiset familie, hvor han vokste opp i en familie med mye penger og status.

Han sier selv at han hadde en dårlig barndom med en slem mor, samtidig som han mener jeg ikke har lært noe fra min familie og han mener at jeg ble skjemt bort siden jeg ikke måtte gjøre mye husarbeid hjemme og ikke ble slått av mine foreldre om jeg ikke bidro i hjemmet. Akkurat nå er jeg så rådvill, jeg har alltid vært en sterk person som klarer meg selv, men er redd jeg ikke vil klare meg om jeg velger å gå

Anonymkode: a3b51...63a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakk og flytt. Han er ikke noe å spare på. 

Anonymkode: 794c6...55b

Skrevet

Først et spørsmål. Er han slem med katten??? Høres ut som en som kan være det. 
Jeg skjønner ikke at du vil være med denne mannen. Han mishandler deg. Psykisk mishandling er en type dom ofte går under radaren og som folk tenker, neeei, så ille er det jo ikke. 
Jeg kan fortelle deg at du utsettes for dette. I tillegg tenker jeg din samboer burde ha en diagnose. For han er virkelig ikke frisk. 
Du lurer på om du klarer deg selv? Her er vel det sterkeste beviset på at han  har mishandlet deg over flere år og har klart å bryte deg ned. Kom deg unna nå mens du ennå kan. 
Har dere barn?

Anonymkode: d4457...80f

Skrevet

Gå!

Anonymkode: 38639...f89

Skrevet

Hva er det ev du ikke klarer å fikse om du går? Hva trenger du han til?

Anonymkode: f541b...fa5

Skrevet

Det aller viktigste valget du tar i livet er valg av partner. Feil valg kan ødelegge livet ditt. Det høres ut som han trenger deg, mer enn du ham. Gå, evnt løp.

Skrevet

Flytt. Sånn skal du ikke ha det. 

Skrevet

Hvorfor tenker du at du ikke vil klare deg alene? Du har en bror som står klar til å hjelpe deg og en jobb. Selvfølgelig kommer du til å klare deg! 

Jeg har aldri i løpet av mine 23 år med min mann opplevd å bli tråkket på slik du beskriver her. Derfor er det nok enkelt for min del å bare si at du ikke skal finne deg i det, men du har kanskje fått dette over så lang tid at du tror på det selv? Ta i mot tilbudet til broren din, få det på avstand og tenk gjennom. Hvorfor skal ikke du også få oppleve å si det samme som meg en dag? At du deler livet med noen som ønsker å gjøre dagen din bedre og som bygger deg opp. Som over morgenkaffen mens du sitter med bustete hår, mener du er det flotteste i hele verden. Som har ryddet og tatt ut søppel når du kommer fra senvakt fordi han vet du er sliten. Du også fortjener det vet du. 

Anonymkode: e3fec...87b

Skrevet

Ta i mot tilbudet til broren din, jo fortere jo bedre! Du kommer til å klare deg mye bedre uten en samboer som trykker deg ned. Virker mer som han trenger deg enn omvendt... At han ikke har jobb er ingen unnskyldning for å behandle deg som dritt, tvert om. Burde jo vært desto mer takknemlig for at du drar lasset alene! 
Han driver med psykisk mishandling, og du har begynt å tro på alt han sier til deg 😓 Vært i lignende forhold selv, men kom meg heldigvis unna. Beste jeg har gjort noensinne, tør ikke tenke på hvordan ting ville vært nå mange år etter. 
Tenk så mye bedre du vil få det med deg selv, bygge deg opp igjen sakte men sikkert og på sikt finne noen å dele livet med som setter pris på deg. Ikke minst kunne nyte fridagene dine i fred og harmoni i eget hjem ❤️

Anonymkode: 3b1ff...160

Skrevet

Han jobber ikke så du må jobbe ekstravakter for å sikre økonomien.. nøyaktig hva mener han at du trenger fra han?

Anonymkode: db7a6...8de

Skrevet

Jeg tror ikke på dette. Du tegner bilde av en mann som åpenbart er en førsteklasses dtittsekk fra et hjem med ststus. Du tegner et bilde av deg selv som et like åpenbart offer som jobber for mye, kommer fra hjem med nære familierelasjoner og dårlig råd.

På toppen av alt skriver du at du alltid har vært sterk, men du vet ikke om du klarer deg alene nå. Helt uten at det er en rimelig grunn til hvorfor ikke. Ingen sterk person ville tenkt eller handlet som du gjør. Sorry, finn fem feil. 

Anonymkode: 80920...c74

Skrevet

Kom deg vekk før du blir helt ødelagt, og før du plutselig er gravid med idioten.

Skrevet

Dette henger jo overhodet ikke på greip?

Hva er det han tilfører forholdet utenom litt husarbeid?

Hvorfor i alle dager skulle du ikke klare deg alene, voksne kvinnen med to(?) jobber?

Nei, dette må du ut av. Vi lever bare en gang altså, og livet skal være bedre enn dette. Det er ditt ansvar å sørge for at ditt liv blir bedre enn dette....

Anonymkode: c50f0...c6a

Skrevet

Sier som de andre, flytt!

Skrevet

Hva gir han deg?

Anonymkode: 2b966...58d

Skrevet

Hva holder deg igjen? Annet enn at han sier at du trenger han? 

Skrevet

Sier som ALLE de andre her: Kom deg vekk. 

Skrevet

«han mener at jeg ble skjemt bort siden jeg ikke måtte gjøre mye husarbeid hjemme og ikke ble slått av mine foreldre om jeg ikke bidro i hjemmet.»

Dette er et gigantisk rødt flagg. Kom deg bort fra ham før du får barn med ham, hvis det ikke allerede er for sent (da hadde jeg aldri latt en slik person være alene med barna). Hvorfor jobber han ikke, og hvor kommer hans inntekt fra? Arv/støtte fra foreldre?

Anonymkode: eb818...242

Skrevet

Du har kapasitet til å jobbe både 100 % og enda en god del mer. Du har empati med andre. Du er et så bra menneske at din bror støtter deg 100 % og til og med har lagt alt tilrette for at du skal komme deg unna drittsekken som er psykisk voldelig mot deg.

Når han sier at du ikke kan greie deg uten ham, så er det projisering. Det er HAN som føler han ikke kan greie seg uten deg. Men fordi han er uten empati, fordi han får energi av å være voldelig mot deg, så må han overbevise deg om at det er du som ikke greier deg uten ham - for bare slik kan ha kontroll over deg og ødelegge deg og ditt liv.

Gå til din bror, HI, og si at NÅ vil du bort fra samboeren din, men at du innser at samboer har manipulert deg så lenge at du har mistet synet av din egen verdi og din egen styrke og troen på deg selv, og at du trenger praktisk hjelp til å faktisk flytte fra samboer NÅ.

Jeg tror du har en stor og god og positiv overraskelse når du har kommet deg bort fra samboer og har landet litt i deg selv og ditt eget liv. Du vil innse at du aldri trengte samboer, og at du er langt sterkere og har langt bedre kontroll på ditt eget liv enn den historien han ga deg. Du vil nok også innse at samboer har tappet deg for både krefter og selvtillit over lang tid. Og når du da er kvitt den voldelige energityven, så vil du oppdage at du har mye glede i deg og foran deg.

Snakk med din bror, innrøm at du innser at du er blitt formet og manipulert og psyket ned av samboer, og at du nå vil ta imot tilbudet om bolig fra din bror, men at du også trenger praktisk hjelp til å greie å flytte og frigjøre deg helt fra samboer.

Anonymkode: 7864f...7a9

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Samboer er impulsiv, og reagerer etter det. Vi hadde en stor krangel når jeg kom fra nattevakt, hver gang jeg forsøkte å snakke med han, viftet han meg bort og gikk, når jeg spurte om vi kunne snakke fikk jeg beskjed at han ikke ville snakke med meg, samtidig som han stadig kom tilbake å kjeftet på meg, hele krangelen endte med at han spurte meg om jeg ønsket at han raserte hele leiligheten. <krangelen startet med at jeg kom hjem fra jobb og jeg fikk kastet en pose etter meg for katten har gjort ifra seg utenfor kattedoen. Når vi møttes sa samboer at han elsket dyr ( jeg er et dyremenneske) Viser seg i etterkant at han ikke er det.

Etter krangelen sitter jeg å tenker, og hver gang vi krangler er dager hvor jeg har litt fri. Han jobber ikke så jeg jobber ofte 3 til 4 ekstra vakter i uken for å klare meg økonomisk foruten om min 100% stilling, det er ikke ofte jeg har en helg fri, men når jeg har,Så starter gjerne samboeren min krangelen den dagen jeg går på fri, og holder det gående frem til jeg skal på jobb.

Når jeg kommer fra jobb er jeg verdens søteste igjen og alt som har skjedd før dette er i hans øyne glemt, min bror ser hva som skjer, og har kjøpt et hus som jeg kan disponere om jeg velger å forlate samboer. Jeg føler meg så klar til å bare forlate samtidig som jeg vet at han oppfører seg slik for han ikke har jobb. Jeg sa til samboer i en krangel en gang at om det ikke ble bedre nå så var jeg ferdig.

Han lo meg i ansiktet å ba meg gå, han mente da at jeg ikke kom til å klare meg uten han, samboer er veldig kritisk og mener jeg ikke kan vaske  hus,klær eller lage mat, de gangene jeg gjør det står han alltid å ser på meg for å fortelle hva jeg gjør feil.

Jeg å samboer kommer fra to forskjellig hjem, jeg vokste opp med ganske lite penger, vi var en sammensveiset familie, hvor han vokste opp i en familie med mye penger og status.

Han sier selv at han hadde en dårlig barndom med en slem mor, samtidig som han mener jeg ikke har lært noe fra min familie og han mener at jeg ble skjemt bort siden jeg ikke måtte gjøre mye husarbeid hjemme og ikke ble slått av mine foreldre om jeg ikke bidro i hjemmet. Akkurat nå er jeg så rådvill, jeg har alltid vært en sterk person som klarer meg selv, men er redd jeg ikke vil klare meg om jeg velger å gå

hadde nok dratt, hadde ikke orket

Anonymkode: f1429...0e9

Skrevet

For en idiot. Få ham ut av ditt liv. 

Anonymkode: c51bf...966

Skrevet

Han høres emsojonelt ustabil ut. Det han utsetter deg for er vold. Materiell og psykisk vold. Det å leve med noen som er så ustabile (elsker deg/forakter deg) er noe av det mest skadelige. Få for all del ikke barn med denne mannen. Om du skal gå kommer han til å snu. Trygle og be. Du bør bestemme deg og holde på det. Ha alt klar før du drar. Vær forberede på lovnader om "alt" om du bare blir. Dette er ikke bra for deg og du brytes ned for hver dag du blir. Hver dag blir det også da litt vanskeligere å gå. Hvorfor fortjener ikke du et forhold hvor du behandles godt?

Anonymkode: 67760...c5e

Skrevet
On 5/1/2022 at 10:20 AM, Anonym bruker said:

Jeg tror ikke på dette. Du tegner bilde av en mann som åpenbart er en førsteklasses dtittsekk fra et hjem med ststus. Du tegner et bilde av deg selv som et like åpenbart offer som jobber for mye, kommer fra hjem med nære familierelasjoner og dårlig råd.

På toppen av alt skriver du at du alltid har vært sterk, men du vet ikke om du klarer deg alene nå. Helt uten at det er en rimelig grunn til hvorfor ikke. Ingen sterk person ville tenkt eller handlet som du gjør. Sorry, finn fem feil. 

Anonymkode: 80920...c74

Oj, du vet virkelig ingenting om psykisk vold. 

Psykisk vold er så farlig fordi sterke mennesker blir brutt ned og begynner å tvile på seg selv. 

Å bli fortalt fra dine nærmeste gang på gang om at du er ubrukelig. Det gjør noe med deg. 

Slike som deg er dessverre også noe av grunnen til at folk som utsettes for psykisk vold velger å tie. Enten blir de ikke trodd, eller så skjer det fordi de er svake og ikke skjønner sitt eget beste (underforstått, du fortjener det) 

Anonymkode: 4ed4a...478

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-5-1 den 5.21):

Har dere barn sammen? 

Anonymkode: b71c6...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...