Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Hei, vi skal ha den årlige foreldresamtalen med lærer og jeg lurer er det vanlig at stefar/stemor går på dette hvis mor/far ikke kan? barnet har hatt denne steforeldre i livet sitt siden 3 mnd alder. Anonymkode: f08d4...aa1
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Det er vanlig at foreldrene bytter tidspunkt slik at det passer for dem. Er ikke vanlig at barnet går med en som ikke er forelder Anonymkode: 61c2e...3ea
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Det er vanlig at det kommer minst en forelder, gjerne begge om barnet har to hjem Det er ikke vanlig at steforelder kommer. Anonymkode: 2136e...19b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det er vanlig at det kommer minst en forelder, gjerne begge om barnet har to hjem Det er ikke vanlig at steforelder kommer. Anonymkode: 2136e...19b Selv om barnet ikke har kontakt med sin far og stefar er som far og er med på alt utenom? Anonymkode: f08d4...aa1
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Hvorfor ikke? Hvis den ste foreldre har daglig omsorg for barnet? Min nabo nekter stemor til sitt barn å delta på dugnader for fotball klubben. Mener at far bør stille. Men er ikke bestandig at han kan. Anonymkode: 8b75b...d54
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor ikke? Hvis den ste foreldre har daglig omsorg for barnet? Min nabo nekter stemor til sitt barn å delta på dugnader for fotball klubben. Mener at far bør stille. Men er ikke bestandig at han kan. Anonymkode: 8b75b...d54 Ja var det jeg og tenkte på. Han er jo med å deltar som en far ellers i hverdagen.. lekser, idrett osv Anonymkode: f08d4...aa1
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor ikke? Hvis den ste foreldre har daglig omsorg for barnet? Min nabo nekter stemor til sitt barn å delta på dugnader for fotball klubben. Mener at far bør stille. Men er ikke bestandig at han kan. Anonymkode: 8b75b...d54 Det skjønner jeg ikke hvorfor det skulle være så gale at stemor er med å deltar hun også, viser jo bare at hun bryr seg Anonymkode: f08d4...aa1
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er vanlig at foreldrene bytter tidspunkt slik at det passer for dem. Er ikke vanlig at barnet går med en som ikke er forelder Anonymkode: 61c2e...3ea Nå har denne stefaren vært der i hele barnet sitt liv da. Ser ikke problemet. Anonymkode: 786ff...041
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 Tidligere stefar til mine barn var på disse om jeg ikke hadde mulighet, skjedde ikke ofte men skjedde noen ganger. Lærerene kommenterte ikke noe på dette, de hadde jo aldri sett far til ungene uansett og stefar var som en far for de. Han som hentet de om de ble syke på skolen siden han jobbet natt, han stilte opp på det ene og det andre. Nå var det heller ikke noen problemer ungene hadde på skolen, hadde de slitt så hadde det vært litt anderledes. Anonymkode: 4f4b7...90a
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Her måtte far og mor skrive under på et skjema fra skolen for at jeg som stedorelder skulle kunne få info om barnet. De har faktisk ikke lov å gi ut opplysninger om barnet til noen som ikke er forelder eller foresatt. Anonymkode: 6ac91...ce6
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 Det er naturlig om de har et åpent og nært forhold samt har vært sammen lenge. Det som ikke er greit er om vedkommende ofte stepper inn for mor eller far. En sjelden gang gjør da ingenting og er vel egentlig litt fint også, mtp at steforelderen kan ta det ansvaret. Anonymkode: 23a9e...313
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Her måtte far og mor skrive under på et skjema fra skolen for at jeg som stedorelder skulle kunne få info om barnet. De har faktisk ikke lov å gi ut opplysninger om barnet til noen som ikke er forelder eller foresatt. Anonymkode: 6ac91...ce6 Endelig en skole som er oppdatert på regelverket, mange er sløve når der gjelder det der. Begge foreldrene må samtykke til at steforeldre deltar i slike møter. Anonymkode: 78565...828
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Endelig en skole som er oppdatert på regelverket, mange er sløve når der gjelder det der. Begge foreldrene må samtykke til at steforeldre deltar i slike møter. Anonymkode: 78565...828 Jess!!! Skolen har taushetsplikt! En må være juridisk forelder eller fått tillatelse for å kunne delta! Anonymkode: 39d32...af7
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Endelig en skole som er oppdatert på regelverket, mange er sløve når der gjelder det der. Begge foreldrene må samtykke til at steforeldre deltar i slike møter. Anonymkode: 78565...828 Hvordan vet du at mange er sløve? Det er jo helt greit at foreldrene skal samtykke , og ingen er mot det regner jeg med. Anonymkode: 23a9e...313
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvordan vet du at mange er sløve? Det er jo helt greit at foreldrene skal samtykke , og ingen er mot det regner jeg med. Anonymkode: 23a9e...313 Hvorfor er det relevant hvordan jeg vet det? Selvsagt er det greit at foreldre skal samtykke, det skulle bare mangle egentlig. Anonymkode: 78565...828
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Her måtte far og mor skrive under på et skjema fra skolen for at jeg som stedorelder skulle kunne få info om barnet. De har faktisk ikke lov å gi ut opplysninger om barnet til noen som ikke er forelder eller foresatt. Anonymkode: 6ac91...ce6 Her har barnet omtrent ingen kontalt med faren, jeg har og full foreldreansvar for barnet og far ønsket ikke å dele foreldreansvar. Han har aldri vist seg på skolen og skolen vet ikke hvem faren er. trengs det samtykke skjema for det da? Anonymkode: f08d4...aa1
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #17 Skrevet 1. mai 2022 16 hours ago, Anonym bruker said: Hei, vi skal ha den årlige foreldresamtalen med lærer og jeg lurer er det vanlig at stefar/stemor går på dette hvis mor/far ikke kan? barnet har hatt denne steforeldre i livet sitt siden 3 mnd alder. Anonymkode: f08d4...aa1 Jeg går alene, barnet har en stemor,men dette tar jeg alene, hvis faren ikke har mulighet Anonymkode: 9069e...ad8
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #18 Skrevet 1. mai 2022 Selvfølgelig går det an om foreldrene gir samtykke (selvfølgelig). Noe av det flotteste jeg har vært med på i den sammenheng, er en familie hvor både foreldre og ste-foreldre stilte på møter. Barnet hadde en del problemer i forbindelse med adferd overfor andre elever og det var fantastisk å se hvordan alle de voksne rundt dette barnet var på lag både med hverandre og oss på skolen. Det var veldig fint for oss for vi visste at vi alltid kunne snakke med den første vi traff eller fikk tak i, og det var nok trygt for barnet også som ikke på noen måte kunne sette foreldre og steforeldre opp mot hverandre, og å vite at de voksne rundt det var venner og på lag. Det var selvfølgelig partnere som hadde vært i barnets liv en stund, ikke bare tilfeldige kjærerester. Anonymkode: 8ecc9...d5a
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #19 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Her har barnet omtrent ingen kontalt med faren, jeg har og full foreldreansvar for barnet og far ønsket ikke å dele foreldreansvar. Han har aldri vist seg på skolen og skolen vet ikke hvem faren er. trengs det samtykke skjema for det da? Anonymkode: f08d4...aa1 Hvis far har gitt fra seg alt foreldreansvar, er det bare du som trenger å samtykke! Anonymkode: 39d32...af7
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #20 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Hvis far har gitt fra seg alt foreldreansvar, er det bare du som trenger å samtykke! Anonymkode: 39d32...af7 Ja vi budde ikke sammen når vi fikk henne og all foreldrensvar falt automatisk på meg da. Men vi var på fvk og han sa da til faren at han kunne bare skrive under på ett ark så fikk vi delt, noe jeg sa var helt rimelig med tanke på at det er 2 foreldre. Han fikk med seg dette arket men han skrev aldri under på dette. Så ikke vet jeg, vi har 2 barn men er kun den ene vi har felles ansvar for, veldig merkeligt Anonymkode: f08d4...aa1
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #21 Skrevet 1. mai 2022 Om dem ene foreldren ikke er tilstede i barnets liv. Og stefaren eller stemoren er den som fungerer som forelder ser jeg ikke problemet. Og da blir det jo mer naturlig. Om det ikke er sånn så blir det ikke naturlig. Anonymkode: b66eb...a75
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #23 Skrevet 1. mai 2022 LME1001 skrev (1 time siden): Ser ingen problemer med det. Er lærer. Kjekt å se at en lærer synest at det er greit. Stefar er jo en far for barnet og selv om han ikke er biologisk betyr det ikke at han er ikke like mye til stede i livet. Anonymkode: f08d4...aa1
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #24 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Om dem ene foreldren ikke er tilstede i barnets liv. Og stefaren eller stemoren er den som fungerer som forelder ser jeg ikke problemet. Og da blir det jo mer naturlig. Om det ikke er sånn så blir det ikke naturlig. Anonymkode: b66eb...a75 Ja ikke sant, han er jo med i det daglige ellers. Alle trur at han er far til barnet også Anonymkode: f08d4...aa1
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #25 Skrevet 2. mai 2022 Anonym bruker skrev (På 30.4.2022 den 23.11): Det er vanlig at foreldrene bytter tidspunkt slik at det passer for dem. Er ikke vanlig at barnet går med en som ikke er forelder Anonymkode: 61c2e...3ea Dette. Infoen på samtalen er taushetsbelagt. Anonymkode: cf9ae...564
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå