Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Å sitte hjemme alene så og si hver helg med eller uten barn. Og hvorfor/hvorfor ikke? Og hva pleier du selv? Anonymkode: 4f633...fed
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Jeg elsker å være hjemme i helgene. Uka går med til jobbing og kjøring til trening og kamper. Så er godt å ikke gjøre noe i helgene, hvis det ikke er kamper da Anonymkode: 4ff9e...e15
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Jeg er hjemme så og si hver helg. Har mann som jobber offshore pluss driver sitt eget firma, så jeg er som regel alene med barnet vårt. Jeg nyter å ha det rolig etter en travel uke. Anonymkode: 7b127...b3e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Å sitte hjemme alene med barn er kjipt, mest for barnas del. Men hvorfor skal man sitte hjemme, det er vel bare å ta en tur ut og finne på noe? Å sitte hjemme alene uten barn en helg i ny og ne er deilig. Men hver helg hadde vært kjipt. Hvorfor sier seg vel nesten selv, det hadde blitt veldig kjedelig i lengden. Anonymkode: 4ae0b...74f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Hva legger du i å «sitte hjemme? Snakker du om kveld eller dagtid? Jeg koser meg hjemme k helgene dammen med ungene. Men vi sitter da ikke hjemme i stua søkt døgnets våkne timer. Vi er på tur, på lekeplassen, Spiller spill, gjør husarbeid osv. timene blir jo «brukt» til noe. Anonymkode: 3d1e4...b62
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Det kom vel ikke frem, men mener kvelder. Anonymkode: 4f633...fed
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kom vel ikke frem, men mener kvelder. Anonymkode: 4f633...fed Ah, vel, så lenge dagene har hatt innhold og man har fått møtt andre folk, så hadde det vært helt greit for meg å sitte alene på kvelden, med eller uten barn. (Men om det var uten barn så hadde jeg nok tatt meg en tur til en venninne eller søsteren min noen av kveldene.) Anonymkode: 4ae0b...74f
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Når jeg var sammen med barnefar. Han gikk på fest, omgangskretsen var stor og det var alltid en som skulle ha innflytningsfest eller feire bursdag. Jeg var ikke fornøyd. Når jeg var alene. Jeg var 100% alenemor, barnefar hadde ikke kontakt med barnet. Livet besto av jobb og barnet. Ja, jeg levde, tok barnet med på skogstur, vennebesøk, familiebesøk, biblioteket, svømmehallen. Så kom kveldene, 17. mai, ferien. Da kom savnet etter armkroken, etter en mann å gjøre det med. Nå er jeg gift og er sjeldent alene, de få kveldene jeg er alene, koser jeg meg. Jeg trivdes kun en kort periode med kvelder alene. Anonymkode: bb20a...0bb
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 Her er det både venninner og ut på restauranter når barn ikke er hjemme. Kan også være hos venninner når mannen er hjemme med barna, eller vi har venner på besøk. Det er fint å være alene iblant, men vi er sosiale mennesker som slapper av sammen med andre. Anonymkode: 09d18...fb1
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 Jeg nyter egentid når barna er i seng, vel og merke etter timesvis med lek og moro med barna på dagtid. Siden man blir angrepet for å si sånt så må jeg presisere at jeg ikke nyter tiden pga den er uten barna, nyter den fordi jeg er alene uten folk/venninner/hvasomhelst. Jeg er også mye alene når barna er hos far. Er sosial på dagtid med venninner og får derfor være alene når kvelden kommer, noe jeg setter stor pris på. Jeg er med på obligatoriske ting ala 30-årslag el.l ca 4 ganger i året. Ellers er jeg alene, og det nytes. Anonymkode: 6a2f4...322
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 Pga. kronisk sykdom har jeg mer eller mindre alltid vært alene i 7,5 år nå. Jeg trives heldigvis i eget selskap, men det er likevel tungt å være så mye alene, spesielt siden jeg egentlig er ekstrovert som person. Men i kveld har jeg bestemt meg for å bare gå ut på byen alene, siden ingen jeg kjenner har mulighet. Jeg må bare gjøre noe. Ikke helt i form, men må få impulser slik at jeg ikke blir deprimert. Skal et sted jeg ikke har vært før, aner ikke noe annet enn at det skal spilles noe musikk der. Enten kommer jeg i snakk med noen, ellers får jeg ta et glass vin og tusle hjem igjen etterhvert. Anonymkode: 87665...f79
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg nyter egentid når barna er i seng, vel og merke etter timesvis med lek og moro med barna på dagtid. Siden man blir angrepet for å si sånt så må jeg presisere at jeg ikke nyter tiden pga den er uten barna, nyter den fordi jeg er alene uten folk/venninner/hvasomhelst. Jeg er også mye alene når barna er hos far. Er sosial på dagtid med venninner og får derfor være alene når kvelden kommer, noe jeg setter stor pris på. Jeg er med på obligatoriske ting ala 30-årslag el.l ca 4 ganger i året. Ellers er jeg alene, og det nytes. Anonymkode: 6a2f4...322 Samme her. Men det liksom ikke lov å nyte egentid. Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en 10 dagers ferie hos min pappa. Sønnen dro rett til pappaen sin og jeg er ENDELIG alene. Det er SÅ digg. Anonymkode: a812c...1de
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 Det kommer litt an på omstendighetene. Da jeg var singel elsket jeg å være alene hjemme, både med og uten barna. Nå er jeg i et forhold, og liker fortsatt alenekvelder (ihvertfall etter at de minste har sovnet). Men om mannen hadde nedprioritert ungene og meg hver helg så hadde forholdet snart vært over. Ikke fordi jeg ikke trives alene, men fordi jeg ikke ville godtatt at vi ikke ble prioritert så mye.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 Jeg har alltid nyti å være hjemme alene. Jeg har mange hobbyer og klarer såvidt å sitte stille lenge nok til å se ett program på tv. Fordelen/ulempen er at ungene mine også er veldig like meg på det området. Nå er det voksne nesten voksne begge to så vi kan gå nesten en hel helg uten å prate så mye med hverandre, vi diller og styrer med ting hvert vårt sted. Glemmer å spise osv for vi koser oss så. Jeg er ikke ett fest menneske, ikke den som liker syklubber osv så jeg får dekt min sosiale dose på andre måter. Idag har det vært dugnad i borettslaget her, så har kost meg ute og snakket skit med mannfolka. Jeg orker ikke snakke jentesnakk, og det er gøyere å bruke motorsag enn å raske løv osv. Hjelper heller naboen å reparere bilen enn å dra på kafe med veninner osv. Jeg har ikke ro til å sitte stille, jeg er nok en rimelig rastløs person selv om jeg elsker å bare være meg og gjøre akkurat det jeg vil hjemme. Både min far og mor er lik meg der, min søster er også litt lik men hun liker også mer konserter, stevner osv. Vi andre syns det er hyggelig når det er barn, barnebarn og tantebarn som er med, men utover det så frister det ikke. Anonymkode: 76d99...ec5
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 Jeg er så og si aldri hjemme alene på kveldene, mannen er alltid hjemme. Så når han for en gang skyld (2 ganger i året...) drar bort så koser jeg meg etter barna er lagt. Da kan jeg sette på den filmen jeg vil se(som han ikke vil) og kose meg med sjokolade og brus😁 Anonymkode: ed416...7e9
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 Jeg er alltid hjemme om det ikke er noe spesielt som skjer, som kamper, konfirmasjon eller bryllup. Da reiser jeg så klart, men utenom det så er jeg alene hjemme de helgene barna er hos far og ellers hjemme med barna. Får turer alene eller med barn, men ikke mer enn det. Anonymkode: e6792...2b7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2022 #17 Skrevet 2. mai 2022 Hvis jeg hadde mislikt det, ville jeg ha funnet på noe! Anonymkode: 32779...2da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå