Gå til innhold

Flere som planlegger å gå ifra mannen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der han ikke aner noe som helst? Jeg driver og forsiktig distanserer meg fra han. Samtidig jobber jeg med løsninger på barnefordeling, hus, biler osv. Han kommer til å få sjokk. Flere i samme båt?

Anonymkode: eab34...c75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare noen få som behersker god trolling. Den nest siste setningen din ødela alt. Veldig dårlig gjennomført. Det kunne blitt bra. 

Anonymkode: 461da...e69

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er bare noen få som behersker god trolling. Den nest siste setningen din ødela alt. Veldig dårlig gjennomført. Det kunne blitt bra. 

Anonymkode: 461da...e69

Enig. Dette er bare et forsøk på å skape reaksjoner.

Anonymkode: f68f2...aad

Skrevet

Hvorfor i all verden sier dere det? Jeg skal gå fra mannen. Han aner ingenting. Jeg syns det er vanskelig, alle de daglige gjøremålene, planlegging av ula som kommer, alt. Men jeg må la det gå litt tid. 
Hvorfor skulle jeg gidde å lage et trolleinnlegg om det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor i all verden sier dere det? Jeg skal gå fra mannen. Han aner ingenting. Jeg syns det er vanskelig, alle de daglige gjøremålene, planlegging av ula som kommer, alt. Men jeg må la det gå litt tid. 

Jeg vet ikke hva som er verst, jeg. Trolle om noe så teit en lørdagskveld, eller faktisk planlegge å forlate mannen uten å ha snakket med ham om det. Og i tillegg bruke ordet "barnefordeling". Samværsordning, fast bosted osv. er bedre ord, som ikke får det til å høres ut som om det er pizzastykker som skal fordeles.

Men altså; god bedring uansett om du er troll eller heks liksom. For en av de to tingene er du.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

For å få reaksjoner. 😝

Anonymkode: f68f2...aad

Skrevet

Okei. Spesielt. Jeg skjønner ikke hvorfor dere reagerer sånn. Det er ikke lett for meg dette, jeg søker likesinnede, eller folk i samme situasjon, og blir beskyldt for å være heks og troll. Takk for meg. Vi legger denne død.

Skrevet

Tenkt over det samme i årevis. Ikke gjennomført…

Anonymkode: 5ed66...689

Skrevet
Ekspatt skrev (13 timer siden):

Jeg vet ikke hva som er verst, jeg. Trolle om noe så teit en lørdagskveld, eller faktisk planlegge å forlate mannen uten å ha snakket med ham om det. Og i tillegg bruke ordet "barnefordeling". Samværsordning, fast bosted osv. er bedre ord, som ikke får det til å høres ut som om det er pizzastykker som skal fordeles.

Men altså; god bedring uansett om du er troll eller heks liksom. For en av de to tingene er du.

Barnefordeling er et innarbeidet begrep i blant annet rettsvesen. Det heter barnefordelingssaker, ikke fast bosted-saker eller rosa med sukker på-saker. 

Anonymkode: 3c77a...3a3

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som hi. Jeg planlegger fordi det ikke er noen vei utenom og jeg aldri kommer unna om jeg ikke allerede har alt klart. At dere velger å ikke tro på det er blåøyd. Mange har kompliserte brudd. Han tror ikke jeg kan eller tør å gå. Så da trenger han ikke endre noe.

Anonymkode: 60b6b...783

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Okei. Spesielt. Jeg skjønner ikke hvorfor dere reagerer sånn. Det er ikke lett for meg dette, jeg søker likesinnede, eller folk i samme situasjon, og blir beskyldt for å være heks og troll. Takk for meg. Vi legger denne død.

Jeg har gjort det samme som deg. Eksmannen var psykisk voldelig og utro, samtidig som han var eiesyk. Jeg studerte siste året på universitetet og ville bli ferdig før jeg gikk slik at jeg kunne forsørge barna etterpå. Skilsmisse var et sjokk for mannen, også etter at han slo meg et par uker før jeg gikk. Han hadde nok store mangler i det kognitive, for å si det slik.

Det du gjør er svært lurt. I stedet for å lage scener og drama har du pragmatisk holdning som vil lønne seg i fremtiden. Lykke til.

Anonymkode: 3c77a...3a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor skal du gå fra mannen? Har du virkelig tenkt nøye over det? 

Skader han deg? Kjeder du deg? 

Har en i familien som gikk nå.. Personen angrer ikke, men gjett om ettervirkningene ble store. De har mer å gjøre med hverandre nå enn før omtrent. Barna har det tøft. Vanskelig på skolen. De sliter. 

Tenk litt nøye over det. 

Anonymkode: f5041...cdf

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor skal du gå fra mannen? Har du virkelig tenkt nøye over det? 

Skader han deg? Kjeder du deg? 

Har en i familien som gikk nå.. Personen angrer ikke, men gjett om ettervirkningene ble store. De har mer å gjøre med hverandre nå enn før omtrent. Barna har det tøft. Vanskelig på skolen. De sliter. 

Tenk litt nøye over det. 

Anonymkode: f5041...cdf

Nei, det er sikkert bare et lite innfall hun hadde…

Anonymkode: 9dd9d...9ca

Skrevet

Synes HI urettmessig blir slaktet hr for sine tanker. Det er mange som har det slikt i hverdagen sin, at den ene partner går rundt å tror at alt er 100 % rosenrødt mens den andre planleggr brudd.

Og hvorfor skal man på liv og død holde liv i et forhold som ikke er liv laga? Som en ovenfor skriver, som ville holde ut til skolegangen var ferdig, og det er fullt forståelig. Har et brudd i bekjentskapskretsen nå hvorpå det kom som et "sjokk" på alle at de går fra hverandre etter 25 år. Hun fikk rett og slett nok og har tatt opp tråden flere ganger gjennom årene- men dessverre.

Hun tok et valg ang om å enten blir dette her livet mitt resten av livet eller begynne å leve det livet hun ønsker og ha det bra med seg selv ❤️

Ønsker deg lykke til HI

Skrevet

Hi her.

Endelig. Takk for at det er noen som forstår. 
Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Mannen og jeg ble sammen på helt feil premisser. Jeg ble gravid, og var helt sikker på at han kom til å la oss i stikken. Det gjorde han ikke, tvert imot, han flyttet rett inn. Plutselig var vi en familie, og en liten gutt trengte et lillesøsken. Dermed ble nr to født 20 måneder etter første. Vi var uforsiktige med prevensjon, og to år etter nr to, kom nr tre. Vipps hadde vi tre barn på fire år, og hverdagen innhentet oss med alt småbarnsliv innebærer. Mannen taklet dette dårlig, og så etter muligheter for å slippe unna. Det var jobb, foreldrene som trengte hjelp på hytta, båtpuss, alt annet enn oss.
De siste årene har jeg gjort alt. Han syns han er flink når han rekker å hente på aks, og det er alt han gjør. Jeg har pliktsex med han to ganger i måneden, men hater det. 
Det er ingen kjærlighet mellom oss, alt er familien as. Vi har aldri hatt kjærlighet som jeg kan huske. Han har aldri gitt meg komplimenter, aldri ordentlig lyttet, aldri vist at jeg er kvinnen i hans liv.
Er dette noe som er verdt å beholde? Er det dette som er livet? Jeg ønsker noe mer. Jeg vil bli begjært, jeg ønsker å oppleve kjærlighet, å virkelig elske et annet menneske. 
Det kommer til å bli et helvete. Han kommer ikke til å forstå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...