Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Vi er kollegaer på hver vår avdeling og ble kjent via jobben. Er blitt veldig gode bekjente på dette året og hun har nå tatt initiativ til å møtes utenfor jobben. Nå var noen andre venner av meg i en svensk by går, og hun ene sendte en video fra en restaurant der. Det jeg ser på videoen på et bord litt unna er mannen til venninnen min og en kvinne. De holder hender på bordet og ler og alle ser at de er et par. Det vil si forelsket. Jeg zoomer inn flere ganger og er ikke i tvil om at det er ham. Ringer henne i dag under påskudd av lyst på en liten prat, og hun forteller at mannen er på besøk hos broren sin i Sverige, så hun skal på kino med søsteren sin i kveld. Jeg spør bare sånn tilfeldig om hun ikke hadde lyst til å bli med mannen, men da sier hun at siden broren er ungkar, så vil hun la de få tid med hverandre uten at hun er i veien. Dilemmaet mitt er at jeg ikke har lyst til å fortelle henne. Jeg vil ikke være den hun for alltid vil forbinde med avsløringen, og kanskje går vennskapet dukken før det starter ordentlig. Hvordan ville dere håndtert dette? Anonymkode: 73a2a...0e3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Jeg ville fortalt. Vanskelig og det er veldig viktig at du bare lytter og er der fremfor å legge deg i hva hun gjør og hvordan de løser det. Ikke minst holder det for deg selv. Men ja, mener det er riktig å fortelle det. Anonymkode: f4ac9...847
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 En god venninne ville fortalt at hun blir løyet til av mannen hennes, mener jeg. Anonymkode: d653f...931
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Hva er best for egen del? Kan du leve med å ikke ha sagt noe? Anonymkode: 4a39c...8d7
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Det skal du jo holde deg helt unna! Du vet for lite, du har for dårlig relasjon til kollegaen din og det er ikke ditt ansvar å ødelegge denne familien! Anonymkode: 7d05d...ce7
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Hvis dere har blitt godt kjent har dere kanskje dippet innom temaet utroskap og om man vil/ikke vil vite? Om hun vil vite sier du selvfølgelig noe, om du vet hun vil leve under «det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av» holder du tett om det. Anonymkode: ad2cb...058
*Miss Marple* Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 Du vet egentlig ingenting så du sier selvsagt ingenting.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ville fortalt. Vanskelig og det er veldig viktig at du bare lytter og er der fremfor å legge deg i hva hun gjør og hvordan de løser det. Ikke minst holder det for deg selv. Men ja, mener det er riktig å fortelle det. Anonymkode: f4ac9...847 Takk for svar. Anonym bruker skrev (54 minutter siden): En god venninne ville fortalt at hun blir løyet til av mannen hennes, mener jeg. Anonymkode: d653f...931 Ok. Det er ikke lett. Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hva er best for egen del? Kan du leve med å ikke ha sagt noe? Anonymkode: 4a39c...8d7 Det er akkurat det jeg lurer på. Leve med det jo, men hvor godt jeg kan leve med det om vennskapet utvikler seg vet jeg ikke. Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det skal du jo holde deg helt unna! Du vet for lite, du har for dårlig relasjon til kollegaen din og det er ikke ditt ansvar å ødelegge denne familien! Anonymkode: 7d05d...ce7 Nå er det vel strengt tatt ikke jeg som ville ødelagt noe, men jeg forstår også hva du mener. Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvis dere har blitt godt kjent har dere kanskje dippet innom temaet utroskap og om man vil/ikke vil vite? Om hun vil vite sier du selvfølgelig noe, om du vet hun vil leve under «det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av» holder du tett om det. Anonymkode: ad2cb...058 Vi har ikke snakket noe om det. Brukeren over har rett i at jeg ikke vet nok. De kan ha åpent forhold... og det er jo ikke sikkert hun vil fortelle meg enda. Anonymkode: 73a2a...0e3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 *Miss Marple* skrev (3 minutter siden): Du vet egentlig ingenting så du sier selvsagt ingenting. Nei det er kanskje best. På grunnlaget jeg har nå ihvertfall. Det kan være at de har åpent forhold. Anonymkode: 73a2a...0e3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Nei det er kanskje best. På grunnlaget jeg har nå ihvertfall. Det kan være at de har åpent forhold. Anonymkode: 73a2a...0e3 1. De fleste par har ikke åpent forhold. 2. Hvis de var i et åpent forhold, hadde han ikke løyet til henne om hvor han var. Åpne forhold er basert på høy tillit. Anonymkode: 9bdc6...bea
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): 1. De fleste par har ikke åpent forhold. 2. Hvis de var i et åpent forhold, hadde han ikke løyet til henne om hvor han var. Åpne forhold er basert på høy tillit. Anonymkode: 9bdc6...bea Du vet ikke om han har løyet til kona, det kan like godt være at kona lyver til hi. Hun vet for lite og bør passe sine egne saker. Anonymkode: 7d05d...ce7
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 Hadde det vært jeg som satt på den videoen, så hadde jeg sendt et stillbilde til venninnens mann og bedt ham ta dette opp med sin kone. Anonymkode: 68ae5...eb1
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hadde det vært jeg som satt på den videoen, så hadde jeg sendt et stillbilde til venninnens mann og bedt ham ta dette opp med sin kone. Anonymkode: 68ae5...eb1 Det blir jo en trussel. Jeg kan ihvertfall ikke drive med sånt. Anonymkode: 73a2a...0e3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Du vet ikke om han har løyet til kona, det kan like godt være at kona lyver til hi. Hun vet for lite og bør passe sine egne saker. Anonymkode: 7d05d...ce7 Og jorda kan være flat. Så lenge kvinner dekker over mannfolkenes svineri, vil de fortsette. Det får jo null konsekvenser. Anonymkode: 9bdc6...bea
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi er kollegaer på hver vår avdeling og ble kjent via jobben. Er blitt veldig gode bekjente på dette året og hun har nå tatt initiativ til å møtes utenfor jobben. Nå var noen andre venner av meg i en svensk by går, og hun ene sendte en video fra en restaurant der. Det jeg ser på videoen på et bord litt unna er mannen til venninnen min og en kvinne. De holder hender på bordet og ler og alle ser at de er et par. Det vil si forelsket. Jeg zoomer inn flere ganger og er ikke i tvil om at det er ham. Ringer henne i dag under påskudd av lyst på en liten prat, og hun forteller at mannen er på besøk hos broren sin i Sverige, så hun skal på kino med søsteren sin i kveld. Jeg spør bare sånn tilfeldig om hun ikke hadde lyst til å bli med mannen, men da sier hun at siden broren er ungkar, så vil hun la de få tid med hverandre uten at hun er i veien. Dilemmaet mitt er at jeg ikke har lyst til å fortelle henne. Jeg vil ikke være den hun for alltid vil forbinde med avsløringen, og kanskje går vennskapet dukken før det starter ordentlig. Hvordan ville dere håndtert dette? Anonymkode: 73a2a...0e3 Det var voldsomt til tilfeldigheter.... Anonymkode: b720e...8ab
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi er kollegaer på hver vår avdeling og ble kjent via jobben. Er blitt veldig gode bekjente på dette året og hun har nå tatt initiativ til å møtes utenfor jobben. Nå var noen andre venner av meg i en svensk by går, og hun ene sendte en video fra en restaurant der. Det jeg ser på videoen på et bord litt unna er mannen til venninnen min og en kvinne. De holder hender på bordet og ler og alle ser at de er et par. Det vil si forelsket. Jeg zoomer inn flere ganger og er ikke i tvil om at det er ham. Ringer henne i dag under påskudd av lyst på en liten prat, og hun forteller at mannen er på besøk hos broren sin i Sverige, så hun skal på kino med søsteren sin i kveld. Jeg spør bare sånn tilfeldig om hun ikke hadde lyst til å bli med mannen, men da sier hun at siden broren er ungkar, så vil hun la de få tid med hverandre uten at hun er i veien. Dilemmaet mitt er at jeg ikke har lyst til å fortelle henne. Jeg vil ikke være den hun for alltid vil forbinde med avsløringen, og kanskje går vennskapet dukken før det starter ordentlig. Hvordan ville dere håndtert dette? Anonymkode: 73a2a...0e3 Hvordan tror du forresten at vennskapet deres skal være hvis hun får vite av andre at du visste hele tiden og sa ingenting? Anonymkode: 9bdc6...bea
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #17 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og jorda kan være flat. Så lenge kvinner dekker over mannfolkenes svineri, vil de fortsette. Det får jo null konsekvenser. Anonymkode: 9bdc6...bea Hun dekker ikke over noe, fordi hun ikke vet noe. Anonymkode: 7d05d...ce7
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #18 Skrevet 30. april 2022 Hadde sagt det til og vist videoen. Hadde det vært meg hadde jeg blitt takknemmelig for å komme meg bort fra utro mann og virkelig sett at du er en god veninne. Vennskap bygges på tillit. Anonymkode: bea2e...01f
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #19 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Nei det er kanskje best. På grunnlaget jeg har nå ihvertfall. Det kan være at de har åpent forhold. Anonymkode: 73a2a...0e3 Vanlige mennesker har ikke åpne forhold. Det er bare her inne det... Anonymkode: 3255e...605
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #20 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Vanlige mennesker har ikke åpne forhold. Det er bare her inne det... Anonymkode: 3255e...605 Nettopp. Her inne er utroskap "en pølse i slaktetiden", sunt og nydelig. Anonymkode: 9bdc6...bea
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #21 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hun dekker ikke over noe, fordi hun ikke vet noe. Anonymkode: 7d05d...ce7 Hun vet det som videoen viser. Anonymkode: 9bdc6...bea
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #22 Skrevet 1. mai 2022 Jeg synes absolutt du bør fortelle. En god venn er ikke bare en venn i medgangstider. Anonymkode: a0693...410
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #23 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Det skal du jo holde deg helt unna! Du vet for lite, du har for dårlig relasjon til kollegaen din og det er ikke ditt ansvar å ødelegge denne familien! Anonymkode: 7d05d...ce7 Det er ikke HI som ødelegger familien. Dett burde mannen tenkt på før. Anonymkode: e9362...f53
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #24 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke HI som ødelegger familien. Dett burde mannen tenkt på før. Anonymkode: e9362...f53 Jeg blir alltid forundret over enkeltes ansvarsfordeling i slike tråder 😅 Shoot The messenger. (For ordens skyld oppfordrer jeg ikke til å faktisk skyte budbringeren, bare at uttrykket mangler ett vesentlig ord ut fra skyldfordeling enkelt her har) Anonymkode: f4ac9...847
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2022 #25 Skrevet 1. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg blir alltid forundret over enkeltes ansvarsfordeling i slike tråder 😅 Shoot The messenger. (For ordens skyld oppfordrer jeg ikke til å faktisk skyte budbringeren, bare at uttrykket mangler ett vesentlig ord ut fra skyldfordeling enkelt her har) Anonymkode: f4ac9...847 Dette er jo også det som jeg tenkte. Ingen vil jo like den personen som kommer med slik beskjed der og da, og så vil jeg alltid minne henne på dette. Jeg vet jo heller ikke nok, og skulle det i tillegg være feil informasjon så vil hun i hvertfall ikke tenke godt om meg. Anonymkode: 73a2a...0e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå