Gå til innhold

Flere som har opplevd dette med tesla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en model y, og har nå for tredje gang opplevd at den tar over styringen i et øyeblikk og prøver å styre helt feil mens man kjører. Den har feks plutselig prøvd å styre over i motsatt kjørefelt eller inn i autovernet. Vi har lynraskt måttet justere tilbake på rattet for at det ikke skal bli en krasj. Vi har ikke på autopilot eller noe slikt. Det virker som den tror at vi holder på å kræsje, og at den prøver å redde oss, men at den gjør det motsatte. Det har heller kkke vært noen grunn til at den må ta over, vi har kjørt helt vanlig.

Vi skal selvsagt ta kontakt med tesla på mandag. Men lurer på om andre har opplevd dette. Jeg finner ikke noe på google. 

Anonymkode: 3637f...a0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere på line assist da? Den driver slik på vår bil. Jeg skrudde den av. 

Anonymkode: a668b...ac5

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Har dere på line assist da? Den driver slik på vår bil. Jeg skrudde den av. 

Anonymkode: a668b...ac5

Aha skal sjekke det ut!

Skrevet

lAne assist

Anonymkode: 789de...f02

Skrevet

Vi har ikke Tesla, men en annen bil med lane-assist - eller det heter muligens noe annet på vår bil. Det var ganske ubehagelig i begynnelsen, og jeg skvatt skikkelig de første gangene, men nå har jeg blitt vant med det, og synes at det er helt greit. Og etter at far til en venninne fikk et illebefinnende i bilen og antageligvis ble reddet av en slik funksjon, bruker vi den alltid. Både med og uten "autopilot".

Anonymkode: d5000...5ce

Skrevet

Vi har opplevd ett par situasjoner med tesla 3, spesielt fantombremsing helt ut av det blå. Kan si mye positivt om bilen, men stoler ikke ett fnugg på autopiloten og snø liker den virkelig ikke. Bruker kun adaptiv cruice. Du kan sette Lane assistent på off eller warning (da skal den kun dirre i rattet som varsel) 

Anonymkode: 71e91...07f

Skrevet

Takker for svar! Jeg har nå lest mye om dette med lane assist og det er helt klart det vi opplever. Da er det bare å skru av den.

Skrevet

Ser ut som at du har fått svar, og jeg har lite å tilføye. Men om du er på Facebook anbefaler jeg deg å bli medlem i en gruppe som heter tesladamene. Der kam man stille spørsmål uten å føle seg dum, og få mange erfaringer og gode svar.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 minutter siden):

Ser ut som at du har fått svar, og jeg har lite å tilføye. Men om du er på Facebook anbefaler jeg deg å bli medlem i en gruppe som heter tesladamene. Der kam man stille spørsmål uten å føle seg dum, og få mange erfaringer og gode svar.

Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...