Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Overskriften er kanskje litt krøkkete. La oss si at noen passer barnet ditt, og mens de gjør det finner de på at de skal ta en tur over grensen til Sverige. - Dersom de spør deg om det er greit ville du ha sagt ja? - Dersom de hadde gjort det uten at du fikk vite om det før etterpå, ville du blitt sur? Anonymkode: 14653...f9b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Overskriften er kanskje litt krøkkete. La oss si at noen passer barnet ditt, og mens de gjør det finner de på at de skal ta en tur over grensen til Sverige. - Dersom de spør deg om det er greit ville du ha sagt ja? - Dersom de hadde gjort det uten at du fikk vite om det før etterpå, ville du blitt sur? Anonymkode: 14653...f9b Nei, hvorfor skulle jeg blitt sur for det? Om jeg trenger barnevakt så er jo barnevakten fritt velge hva de gjør sammen denne dagen. Forventer selvsagt at det ikke er farlig eller ulovlig, men barnet mitt har aldri blitt passet av noen der jeg har tenkt at det kunne skje. Hadde det fått konsekvenser (som 10 dagers karantene i koronatiden) hadde jeg selvsagt blitt sur. Reglene er forøvrig ganske strenge på å ta barn ut av landet, men det slår bare til der hvor man må vise pass. Andre steder blir det jo ikke oppdaget. Er man ikke barnets forelder bør man ha med fullmakt fra foreldrene. Det har vært endel besteforeldre som har fått ekstra stress på flyplassen på vei til Syden med barnebarn og som ikke har hatt med seg fullmakt. Anonymkode: 2f067...b3a
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Hvorfor i alle dager skal en reagere på det? Da hadde jeg seriøst lurt på om det for alvor hadde klikket for foreldrene. Selvsagt hadde jeg svart ja også. Hva er problemet? Anonymkode: d843a...afd
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #4 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i alle dager skal en reagere på det? Da hadde jeg seriøst lurt på om det for alvor hadde klikket for foreldrene. Selvsagt hadde jeg svart ja også. Hva er problemet? Anonymkode: d843a...afd HI her. Jeg har vært i begge situasjonene. Når jeg ble spurt sa at selvfølgelig var det greit. Når noen andre dro en liten tur til Sverige med barna våre uten at vi var informert ble jeg litt sur, men sa på en ikke sur måte at det var utrolig koselig at de tok seg en tur, men jeg kunne godt tenke meg å vite der dersom barna min var utenfor Norge. Anonymkode: 14653...f9b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #5 Skrevet 30. april 2022 Hvis jeg ikke hadde stolt nok på vedkommende til å synes det er greit å svippe en tur over grensen for svensk godteri uten å melde fra, ville jeg ikke ha latt personen ha barnet mitt i utgangspunktet. Anonymkode: 6f6e1...9ef
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #6 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): HI her. Jeg har vært i begge situasjonene. Når jeg ble spurt sa at selvfølgelig var det greit. Når noen andre dro en liten tur til Sverige med barna våre uten at vi var informert ble jeg litt sur, men sa på en ikke sur måte at det var utrolig koselig at de tok seg en tur, men jeg kunne godt tenke meg å vite der dersom barna min var utenfor Norge. Anonymkode: 14653...f9b Men hva bekymrer deg? Anonymkode: d843a...afd
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men hva bekymrer deg? Anonymkode: d843a...afd Selv om jeg stoler på de som passer barna mine, men ting kan likevel skje. Dersom noe skjer og de er i Sverige hadde det vært greit om vi som foreldre ikke trodde de var her hjemme i Norge. Anonymkode: 14653...f9b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #8 Skrevet 30. april 2022 For å reise til utlandet skal man ha med seg legitimasjon og man bør ha dørgende for reiseforsikring og heksetrygdkort. Jeg ville blitt dur om korn tok med barna mine til utlandet uten å ha forsikret seg om at det var i orden. Anonymkode: 05aa1...7c8
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #9 Skrevet 30. april 2022 Så om de som passer barnet bor på svenskegrensa og bestemmer seg for å reise til butikken i Sverige for å kjøpe mat og tar med barnet ditt, så reagerer du negativt? Anonymkode: f88f4...e2b
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #10 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): For å reise til utlandet skal man ha med seg legitimasjon og man bør ha dørgende for reiseforsikring og heksetrygdkort. Jeg ville blitt dur om korn tok med barna mine til utlandet uten å ha forsikret seg om at det var i orden. Anonymkode: 05aa1...7c8 Sikkert smart med heksetrygdkort!!! 🤣 (Hva med å lese over hva man har skrevet før man poster det?) Anonymkode: c0c1f...210
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #11 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Overskriften er kanskje litt krøkkete. La oss si at noen passer barnet ditt, og mens de gjør det finner de på at de skal ta en tur over grensen til Sverige. - Dersom de spør deg om det er greit ville du ha sagt ja? - Dersom de hadde gjort det uten at du fikk vite om det før etterpå, ville du blitt sur? Anonymkode: 14653...f9b Jeg hadde sagt ja hvis de hadde spurt, men jeg hadde syntes det var litt rart hvis de bare hadde gjort det. Litt fordi vi bor ganske langt unna svenskegrensa og fordi barna ikke er så store ennå. Det hadde sikkert ikke vært så rart dersom vi bodde i Ørje og barna var 12 og 14 år. Men generelt så synes jeg det er greit å sjekke med foreldrene først før man tar med barn på ting og steder. Anonymkode: 723f6...928
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #12 Skrevet 30. april 2022 Om de "finner på" at de skal ta en svipptur over til Sverige, så bor de vel så nærme Sverige at det blir akkurat som om jeg tok med meg ungene en tur til Hamar fra Lillehammer eller Gjøvik. Det hadde jeg ikke tenkt over et sekund. Hadde de der i mot dratt langt av sted hadde jeg satt pris på å få vite det. Men det hadde jeg ville visst om om de tok ungene med fra Hamar til Trondheim også. Anonymkode: ce6ce...817
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 Min søster er slik som kanfinne på slik, men nå har hun spurt om det flee ganger og jeg sier at det er helt greit. De har kopi av passene deres også. De skulle til sverie engang, men endte opp i tyskland,da ble jeg litt paff men innerst inne ikke overrasket. Den lille harryturen deres ble en ukes tur. Hadde det vært andre som jeg ikke er så nære hadde det stilt seg litt anderledes, da hadde jeg forventet åblir spurt først. Anonymkode: 41b71...8e0
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Min søster er slik som kanfinne på slik, men nå har hun spurt om det flee ganger og jeg sier at det er helt greit. De har kopi av passene deres også. De skulle til sverie engang, men endte opp i tyskland,da ble jeg litt paff men innerst inne ikke overrasket. Den lille harryturen deres ble en ukes tur. Hadde det vært andre som jeg ikke er så nære hadde det stilt seg litt anderledes, da hadde jeg forventet åblir spurt først. Anonymkode: 41b71...8e0 Kopi av pass, er det gyldig legitimasjon? Anonymkode: a9a2e...175
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 Til Sverige?? Er dét også et problem? Anonymkode: 3d0a0...ca0
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kopi av pass, er det gyldig legitimasjon? Anonymkode: a9a2e...175 Nei. Anonymkode: 05aa1...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå