Gå til innhold

Hva med bakebrettene?

Anbefalte innlegg

Inspirert av ovnen med pyrolyse. De kan jo ikke være inni, og våre trenger en grundig rengjøring. De er egentlig mørkegrå, men nå ser de omtrent sorte ut. Noen skikkelige gode råd til en som må være forsiktig med arm/skulder (kan ikke skrubbe noe særlig).

Anonymkode: aedc9...a1e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144429475-hva-med-bakebrettene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brettene i min ovn kan rengjøren med pyrolyse. I den forrige ovnen jeg hadde fulgte det med egne riller jeg satte inni for å sette brettet på.(Hadde uttrekkbare skinner som jeg måtte ta ut)

I den ovnen jeg har nå kan jeg bruke de tilhørende (faste) rillene.

Men mulig dette varierer fra merke til merke, så du bør kanskje sjekke skikkelig hva som er mulig med din ovn.

Anonymkode: 519c9...6ae

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Takker for svar, men jeg spør altså fordi mine brett ikke skal i ovnen under pyrolyse 😊 Så jeg trenger litt andre tips.

HI

Kan forsøke med å helle litt vann i brettene og sette de til oppvarming i ovnen på f eks 230 gr og la de stå i en stund. Tøm ut vannet og skrubb over med en grytesvamp.

Anonymkode: 519c9...6ae

Kjøp et sånt sett: 

image.thumb.jpeg.c7b3d7ccd0669863111a9138c68cdf93.jpeg
Finnes fra flere ulike produsenter, både pink stuff, elbow grease og denne, for å nevne noen. 

legg alle rister, stekebrett, riller++ i posen som følger med. Hell væsken som følger med oppi posen. Fordel det godt rundt slik at alt er vått/dekket av middelet. Lukk posen godt og sett den bort. 

Neste dag vasker du delene vanlig med en kost eller svamp. Alle flekker og misfarging går lett av og alt blir som nytt. Ingen skrubbing nødvendig💛

Anonymkode: a1428...c25

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kjøp et sånt sett: 

Finnes fra flere ulike produsenter, både pink stuff, elbow grease og denne, for å nevne noen. 

legg alle rister, stekebrett, riller++ i posen som følger med. Hell væsken som følger med oppi posen. Fordel det godt rundt slik at alt er vått/dekket av middelet. Lukk posen godt og sett den bort. 

Neste dag vasker du delene vanlig med en kost eller svamp. Alle flekker og misfarging går lett av og alt blir som nytt. Ingen skrubbing nødvendig💛

Hvor får du tak i den på bildet?

Anonymkode: a6945...b46

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Kjøp et sånt sett: 

Wow, det virker jo helt fantastisk. Er det mulig å få tak i dette i Norge, eller må det bestilles fra utlandet?

HI

Jif skurekrem tar det meste.

Mange bruker det bare i do og sånt, men du kan fint vaske vekk fastbrente til fra f.eks ovnfaste fat eller stekebrett.

Ha på skurekrem og la det stå i 10 min, ha på varmt vann og la det stå i 10 min til og vask med en skuresvamp eller oppvaskbørste.

Du kan bruke stålull også, men ikke skrubb så hardt at du får riper. Vask over med den så lenge den skummer og ikke vask når den slutter skumme.

Anonymkode: 78245...22c

Det er litt voldsomt å foreslå å bygge om kjøkkenet, men eit tips til dei som skal ha nytt kjøkken:

Du treng ikkje to oppvaskkummar, velg ein som er stor nok til ovnsbretta. Eg legg mine i bløyt med oppvaskmaskinmiddel. Superenkle å vaske etterpå.

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg har kjøpt på dollarstore. Både i fysisk butikk og nettbutikk. 

Takk, da skal jeg sjekke der. Har Dollarstore her, men har aldri vært der. Noe annet bra å kjøpe der?

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Takk, da skal jeg sjekke der. Har Dollarstore her, men har aldri vært der. Noe annet bra å kjøpe der?

Tja, jeg er ikke av dem som har kjøpt og testet alt de har i butikken. Men jeg kjøper «the pink stuff» også der, som jeg synes er supert til en del av de verste vaskejobbene i huset, som flisene og glassdøra i dusjen for eksempel☺️

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...