Gå til innhold

Er Algebra spesielt vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører ungdommene klage over hvor vanskelig det er på ungdomsskolen .

Anonymkode: 91c26...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror dette er et av de vanskeligste emnene de har. Sønnen min i 9.klasse har lagt på 5-6 i matte både i fjor og i år, bortsett fra i algebra der han fikk 3. Da var han visst en av de som gikk best karakter i klassen, flere fikk 1 og de fleste 2. De har øvd ekstra mye på det etterpå, men sønnen min sier at det er det alle i klassen synes er verst. Jeg tror likevel at det er litt sånn at det må løsne, og når man først knekker koden så går det ganske lett. 

Anonymkode: e537d...152

Skrevet

Det kan også være omvendt. Jeg har dyskalkuli og sliter voldsomt med matte generelt. Klarte å karre til meg en treer til slutt. Men når det gjaldt algebra var jeg plutselig en av de beste. 

Anonymkode: efde9...d46

Skrevet

Jeg elsket algebra og synes det er kjempe lett, men det er en ting jeg har gjort når jeg har støtt på vanskelige ting i matte og det er å bruke tid på å gjør nok oppgaver. 

Jeg tror en del er redd for algebra for de har hørt at det er vanskelig og i tillegg gjør de ikke nok oppgaver. X og y er nå ikke annet f.eks. epler og pærer, men mye kortere å skrive.   

Anonymkode: 47bc9...6a6

Skrevet

Nei, det er ganske enkelt hvis du forstår det helt grunnleggende. 

Anonymkode: e7638...b6a

Skrevet

Takk for svar!

Skrevet

Jeg syntes algebra var lett da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående. Skal sies at jeg er veldig glad i matte. Gleder meg til å hjelpe barna mine med matte.

Anonymkode: 9bea9...339

Skrevet

Min yngste datter syns dette var ekstremt vanskelig, det nyttet heller ikke at jeg og storesøster prøvde å forklare henne for hun mister tolmodigheten før vi sier ett ord og blir skikkelig sur. Det gjør også storesøster, men ikke så ille. Hun fant for noen år siden hva som hjalp henne, en mann som gårtur med hunden forbi her. Han overhørte klaging over noe matte og kom løpende til. Gammel mattelærer og revisor, så han syns dette var så gøy. Kombinasjonen de to var helt gull, såhu stikker bort til han når det er noe hun står fast ved. Fra å være middels i matte ble hun veldig flink. 
Men tilbake til yngste så var dette ekstremt vanskelig på ungdomskolen, da hun startet på vgs og yrkesfag løste dette seg. For når hun da måtte bruke matten praktisk, da forsto hun det. Så det kan være noe å sjekke ut om du har noen venner som har ett yrke der de bruker dette og la de forklare og vise. Jeg aner ikke hva min datter bruker dette til på skolen, hun er ikke hjemme så jeg får ikke spurt henne. 

Anonymkode: 848a5...f0e

Skrevet
On 4/29/2022 at 2:15 PM, Anonym bruker said:

Hører ungdommene klage over hvor vanskelig det er på ungdomsskolen .

Mine fikset dette lett, tror det kommer an på ungdommene også

Anonymkode: 647aa...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...