Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Er det noen nettsider som tenåringer kan bli kjent med andre på samme alder? Anonymkode: 1cdf9...3af
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Er det noen nettsider som tenåringer kan bli kjent med andre på samme alder? Anonymkode: 1cdf9...3af Men det kan være skummelt hvis de utgir seg for å være andre enn de er og viser seg å være en gammel gris på 50. Hos oss hadde det god effekt når barna begynte på fritidsaktiviteter,kunne det vært noe? Anonymkode: 41167...88e
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Hun går på fritidsaktivitet men det er ikke så lett.. Ja skjønner veldig hva du mener, og tenkte på det selv, men visste ikke om det var en plass der ungdommene kunne ta kontakt med andre som gjerne var i samme situasjon.. Anonymkode: 1cdf9...3af
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Hva med å begynne å spille online? Min 15 åring var en ensom sjel. Han hadde "sine" på skolen, men under pandemien fikk de ikke være på tvers av klassene, der kompisene gikk. Da begynte han å spille online og nå er han supersosial der! Nå er han og tilbake med å være sosial med kompisene da, men det hjalp betraktelig Anonymkode: e9dfc...01c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hva med å begynne å spille online? Min 15 åring var en ensom sjel. Han hadde "sine" på skolen, men under pandemien fikk de ikke være på tvers av klassene, der kompisene gikk. Da begynte han å spille online og nå er han supersosial der! Nå er han og tilbake med å være sosial med kompisene da, men det hjalp betraktelig Anonymkode: e9dfc...01c Nå har hun ikke pc og har aldri vært noe spiller.. men ja er en god ide det ☺️ jeg kjenner bare at mamma hjertet river sånt å se henne så ensom og alene.. hun er så sint og det preger veldig her hjemme også. Anonymkode: 1cdf9...3af
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå har hun ikke pc og har aldri vært noe spiller.. men ja er en god ide det ☺️ jeg kjenner bare at mamma hjertet river sånt å se henne så ensom og alene.. hun er så sint og det preger veldig her hjemme også. Anonymkode: 1cdf9...3af Det forstår jeg veldig godt! Har hun ingen venner på skolen? Ingen i nabolaget? Hva tenker du er grunnen til at hun har det slik? Anonymkode: e9dfc...01c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det forstår jeg veldig godt! Har hun ingen venner på skolen? Ingen i nabolaget? Hva tenker du er grunnen til at hun har det slik? Anonymkode: e9dfc...01c Hun hadde men det har vært mye krangling og de fryser henne ut nå. Lærer tar tak i det på skolen og har tatt ut jentene for å snakke med dem men det ser ikke ut som det virker.. Datteren min blir veldig lei seg og kan fort bli sint. Det er ei jente i gjengen som de andre følger etter virker det som og hvis datteren min har uenigheter med henne så fryser alle henne ut. Hun følges opp på skolen og er glad for at de tar tak i det der for det er ikke greit! de bor i nabolaget også. Jeg prøver å få henne til å være med andre men så sier hun at de er med sine venner eller så gamer de. Jeg føler meg så maktesløs. Prøver å fortelle henne at hun må ikke være sur og slik og heller prøve å smile og snakke med andre. Men virker som hun har gitt opp og velger å heller vær nedstemt Anonymkode: 1cdf9...3af
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun hadde men det har vært mye krangling og de fryser henne ut nå. Lærer tar tak i det på skolen og har tatt ut jentene for å snakke med dem men det ser ikke ut som det virker.. Datteren min blir veldig lei seg og kan fort bli sint. Det er ei jente i gjengen som de andre følger etter virker det som og hvis datteren min har uenigheter med henne så fryser alle henne ut. Hun følges opp på skolen og er glad for at de tar tak i det der for det er ikke greit! de bor i nabolaget også. Jeg prøver å få henne til å være med andre men så sier hun at de er med sine venner eller så gamer de. Jeg føler meg så maktesløs. Prøver å fortelle henne at hun må ikke være sur og slik og heller prøve å smile og snakke med andre. Men virker som hun har gitt opp og velger å heller vær nedstemt Anonymkode: 1cdf9...3af Huff, så trist var mye sånn med min datter og, ingen ville være med henne og hun var mye alene selvom hun gjorde en innsats altså. Det er flott at skolen tar tak. Det gjorde de ikke her. Nå er hun snart 18 og finner litt mer utav det, men hun jobber ved siden av skolen, og jobber mye. Så da slipper hun hverfall og hele tiden føle på å være alene, men en 15 åring kan jo ikke nødvendigvis jobbe så mye heller. Datteren min har fått mange «venner» på jobb, så tror hun søker dit pga det Anonymkode: e9dfc...01c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Hva med å få henne til å engasjere seg i en ungdomsorganisasjon, enten politisk, Amnesty eller noe annet? Der treffer hun kanskje en litt annen gjeng enn dem hun (ikke) omgås daglig. Anonymkode: 278e1...e44
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Huff, så trist var mye sånn med min datter og, ingen ville være med henne og hun var mye alene selvom hun gjorde en innsats altså. Det er flott at skolen tar tak. Det gjorde de ikke her. Nå er hun snart 18 og finner litt mer utav det, men hun jobber ved siden av skolen, og jobber mye. Så da slipper hun hverfall og hele tiden føle på å være alene, men en 15 åring kan jo ikke nødvendigvis jobbe så mye heller. Datteren min har fått mange «venner» på jobb, så tror hun søker dit pga det Anonymkode: e9dfc...01c Huff ja det er utrolig trist når det blir slikt. Håper det løsner for henne for det er ikke kjekt å ha det slikt som dette. Ja det startet i 8 klasse frem og tilbake.. så det er ikke lett for henne. nei det er ikke så lett å få jobb når de er så unge men håper at det løsner snart. Anonymkode: 1cdf9...3af
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva med å få henne til å engasjere seg i en ungdomsorganisasjon, enten politisk, Amnesty eller noe annet? Der treffer hun kanskje en litt annen gjeng enn dem hun (ikke) omgås daglig. Anonymkode: 278e1...e44 Ja, skal høre med henne. Hun har en aktivitet hun går på 2 ganger i uka og trives veldig godt der. Skal slutta da snart for hun skal starte opp med noe annet nå i sommer som vil krasje litt med der hun er nå. Har og gått på fotball men ville ikke gå der heller mer.. Anonymkode: 1cdf9...3af
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Nå har hun ikke pc og har aldri vært noe spiller.. men ja er en god ide det ☺️ jeg kjenner bare at mamma hjertet river sånt å se henne så ensom og alene.. hun er så sint og det preger veldig her hjemme også. Anonymkode: 1cdf9...3af Jeg kan forstå at hun er sint når hun er i en slik vanskelig situasjon og ungdom. Det vil tære på humøret hvis hun føler seg alene og utestengt. Datteren min gikk i en tøff klasse hvor hun var mye alene og det var tøft miljø. Vi valgte å bytte skole ,det er det beste valget vi har tatt. Hun fikk gode nære venner og har det godt. Når klassemiljøet er slik er det ikke lett å bryte opp å endre. Tenk hvis de jentene som fryser ut hadde fått kjent på å være alene selv! Jeg har en sønn også og der var det ingenting av utestengninger ,baksnakking ol når han gikk på ungdomskolen og vidergående. Jenter er rame på slikt! sender deg en god klem og håper og tror at det vil endre seg for datteren din og at hun får det godt❤️ Anonymkode: 41167...88e
Gjest Fornax Skrevet 30. april 2022 #13 Skrevet 30. april 2022 Jeg ville vurdert å bytte skole. Går hun siste året på ungdomsskolen eller første på Videregående? Går hun siste på ungdomsskolen blir det jo snart nytt miljø, mange får nye venner da.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #14 Skrevet 30. april 2022 Begge mine spiller en del online og har venner fra rundt omkring i verden. De snakker jevnlig over Discord. Eldste ble faktisk kjent med en gjeng som bor rundt 45-50 minutter unna, blir invitert dit og inviterer de hit. Jeg har kjørt han, så jeg vet det ikke er noen slibrige 50-åring 😅 Han er straks 18 og jeg har en snikende følelse av at det ikke er mange slagene før han plutselig flytter til den byen, hvis det er mulig. Ellers kjenner jeg til noen som fant sin gjeng ved å være med på frivillig arbeid gjennom røde kors. Blir heldigvis ofte bedre når de starter på videregående, håper det blir en positiv erfaring for din. I hvert fall nå som de får leve normalt igjen. Anonymkode: 7a8b0...92d
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #15 Skrevet 30. april 2022 Jeg tror det er begrenset hvor mye vi foreldre kan pushe på for at de skal oppsøke nye venner. Mitt tips er å dyrke selvbildet hennes. Få henne til å føle seg veldig viktig og elsket hjemme. Bruk tid på kjekke ting med henne og si at du er glad i henne. Det er nok ikke så lett siden hun er sur mot deg, men det må du bare prøve å overse. Fortell henne at det er vanlig å ha perioder i livet der man føler seg ensom, det betyr ikke at hun skal være ensom for alltid, hun vil treffe gode venner etter hvert. Du kan hjelpe henne å akseptere situasjonen og få tro på fremtiden. Anonymkode: 7d662...fa8
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #16 Skrevet 30. april 2022 Kalles det virkelig å være sosial når en kun snakker med folk på ett spill på nettet?? Helt utrolig! Anonymkode: 393d3...a12
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #17 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kalles det virkelig å være sosial når en kun snakker med folk på ett spill på nettet?? Helt utrolig! Anonymkode: 393d3...a12 Jepp. Det er jo ett forhold mellom mennesker, selv om det skjer virituelt, ikke fysisk. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/forst-da-mats-var-dod_-forsto-foreldrene-verdien-av-gamingen-hans-1.14197198 Anonymkode: 7a8b0...92d
Gladjente00 Skrevet 30. april 2022 #18 Skrevet 30. april 2022 (endret) Anonym bruker skrev (15 timer siden): Endret 30. april 2022 av Gladjente00
Anonym bruker Skrevet 30. april 2022 #19 Skrevet 30. april 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Kalles det virkelig å være sosial når en kun snakker med folk på ett spill på nettet?? Helt utrolig! Anonymkode: 393d3...a12 Selvsagt Anonymkode: 7bbde...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå