Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Altså, jeg måtte melde mitt eget pass tapt etter flytting, og det var et svare strev. Først måtte jeg til politiet som ikke kunne hjelpe meg, men som etter mye om og men gjorde det likevel. Så fikk jeg time til pass og da var det så mye mikk med den tapsmeldinga at hele prosessen tok meg faktisk 4 timer. Nå har det seg sånn at mitt eldste barn bodde hos sin far ett års tid, flyttet hjem til meg i fjor sommer. Passet hennes ble igjen hos far, som nå "ikke finner det". Kan JEG melde det tapt, eller må han gjøre det siden det var hos han det forsvant? Jeg aner jo ikke når det sist ble brukt eller hvor det forsvant (som man må opplyse om på tapsmeldingen) Anonymkode: 4af3c...1d7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Han juger. Si at han må bruke de timene på å melde fra. Anonymkode: 204e9...791
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Da «finner» han det nok fort. Anonymkode: 204e9...791
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Han finner det kjapt når han må melde det tapt. Han har sikkert ikke giddet å leite og menn er jo helt elendig å lete. 😳 Anonymkode: 98c14...255
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 HI her Jeg har bedt stemor lete, og hun sier de ikke finner det. Hvis jeg ber han gjøre det så blir det ikke gjort. Vi snakker ikke sammen (det er ikke min skyld). Vi tenkte oss på ferie samt at hun snart skal ta lappen og da må hun ha pass. Det er ikke ledig før i oktober for å få time til pass heller, sånn at hun kunne ordnet det selv Anonymkode: 4af3c...1d7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Hi igjen men egentlig lurte jeg på om jeg faktisk kan melde det tapt eller om det må skje av den personen som har mistet det Anonymkode: 4af3c...1d7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Hvis ditt eldste barm snart skal ra lappen er ditt eldste barn gammel nok til å melde sitt eget pass tapt. Anonymkode: 9c585...80c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis ditt eldste barm snart skal ra lappen er ditt eldste barn gammel nok til å melde sitt eget pass tapt. Anonymkode: 9c585...80c Det er ikke før i august, og det er time til pass i slutten av oktober. Altså hun er ikke 18 enda. Men om hun kan melde det tapt selv så er jo det fantastisk! Anonymkode: 4af3c...1d7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 Den som har foreldreansvar kan melde tap av barnets pass. Anonymkode: 7a01a...9d4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Den som har foreldreansvar kan melde tap av barnets pass. Anonymkode: 7a01a...9d4 Ok, da kan jeg gjøre det da Takk! Anonymkode: 4af3c...1d7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Altså, jeg måtte melde mitt eget pass tapt etter flytting, og det var et svare strev. Først måtte jeg til politiet som ikke kunne hjelpe meg, men som etter mye om og men gjorde det likevel. Så fikk jeg time til pass og da var det så mye mikk med den tapsmeldinga at hele prosessen tok meg faktisk 4 timer. Nå har det seg sånn at mitt eldste barn bodde hos sin far ett års tid, flyttet hjem til meg i fjor sommer. Passet hennes ble igjen hos far, som nå "ikke finner det". Kan JEG melde det tapt, eller må han gjøre det siden det var hos han det forsvant? Jeg aner jo ikke når det sist ble brukt eller hvor det forsvant (som man må opplyse om på tapsmeldingen) Anonymkode: 4af3c...1d7 Hvorfor kunne ikke politiet hjelpe deg med å melde det tapt først? Det er jo der man skal melde det tapt. Anonymkode: 36838...fb5
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor kunne ikke politiet hjelpe deg med å melde det tapt først? Det er jo der man skal melde det tapt. Anonymkode: 36838...fb5 Og hvorfor tok det 4 timer å få pass? Jeg blir nesten litt nervøs, Jeg har time til nytt pass og finner ikke mitt gamle, så må nok melde det tapt. Anonymkode: 36838...fb5
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Og hvorfor tok det 4 timer å få pass? Jeg blir nesten litt nervøs, Jeg har time til nytt pass og finner ikke mitt gamle, så må nok melde det tapt. Anonymkode: 36838...fb5 Det skal jo ikke være enkelt å melde tapt.. Norske pass er veldig verdifulle iht illegal virksomhet. Det er en ting man må og skal, passe på. Jeg tenker at datteren selv kan lette etter det. Hun er stor nok til å ta ansvar for egne ting. Men du kan, sammen med henne, melde det tapt og få nytt. Enkleste er kanskje bare få nødpass til dere reiser. Anonymkode: 0ca98...2c6
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Og hvorfor tok det 4 timer å få pass? Jeg blir nesten litt nervøs, Jeg har time til nytt pass og finner ikke mitt gamle, så må nok melde det tapt. Anonymkode: 36838...fb5 Vi dukka opp for å fornye pass til en voksen og to barn, fant ikke pass til det yngste og tenkte det går greit. Det gikk jo til slutt, men vi brukte også nesten 4 timer på politistasjon - det er superstrengt med tap av pass, jeg visste ikke det .. må lage tapsmelding, beskrive når hvor hvem osv. og etter 3.tapsmelding i løpet av 10 år har man ikke krav til pass i det hele tatt 😳 Anonymkode: 7a01a...9d4
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #15 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det skal jo ikke være enkelt å melde tapt.. Norske pass er veldig verdifulle iht illegal virksomhet. Det er en ting man må og skal, passe på. Jeg tenker at datteren selv kan lette etter det. Hun er stor nok til å ta ansvar for egne ting. Men du kan, sammen med henne, melde det tapt og få nytt. Enkleste er kanskje bare få nødpass til dere reiser. Anonymkode: 0ca98...2c6 Jeg er ikke hi, det var et spørsmål til hi Anonymkode: 36838...fb5
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi dukka opp for å fornye pass til en voksen og to barn, fant ikke pass til det yngste og tenkte det går greit. Det gikk jo til slutt, men vi brukte også nesten 4 timer på politistasjon - det er superstrengt med tap av pass, jeg visste ikke det .. må lage tapsmelding, beskrive når hvor hvem osv. og etter 3.tapsmelding i løpet av 10 år har man ikke krav til pass i det hele tatt 😳 Anonymkode: 7a01a...9d4 Når, hvor og hvem. Oi, jeg har ingen peiling på når jeg sist så det, har ikke brukt pass på nesten 20 år. Jeg leter og leter, men har ikke funnet det enda. Anonymkode: 36838...fb5
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 HI her jeg lasta ned passvarsel og fikk MASSE meldinger om time samme dag. Visste jeg måtte melde mitt tapt før jeg kunne bestille nytt, så dro fra jobb og ned til politiet. Da fikk jeg beskjed om at om jeg hadde time til pass innen halvannen uke måtte jeg melde det tapt på passkontoret. Om det var etter halvannen uke måtte jeg melde det tapt hos politiet. Jeg fikk beskjed om at skjemaet hos politiet egentlig var for mangelfullt og at passkontoret helst ville at man skulle melde det tapt hos de, HVIS timen var raskt nok…. Så etter eks antall telefoner og venting hos politiet fikk jeg time til pass dagen etter (siden de surra så fælt) og når jeg da dro til passkontoret dagen etter måtte jeg først vente en time, så måtte jeg gjennom hele greia på nytt fordi, som politiet i byen sa, det var for mangelfullt skjema…. Anonymkode: 4af3c...1d7
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #18 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det skal jo ikke være enkelt å melde tapt.. Norske pass er veldig verdifulle iht illegal virksomhet. Det er en ting man må og skal, passe på. Jeg tenker at datteren selv kan lette etter det. Hun er stor nok til å ta ansvar for egne ting. Men du kan, sammen med henne, melde det tapt og få nytt. Enkleste er kanskje bare få nødpass til dere reiser. Anonymkode: 0ca98...2c6 Hun kan ikke lete da det er hos pappaen hennes. Får vel ikke nødpass uten signatur fra far heller? Er er svare strev å få han til å signere på vanlig pass. Og til seriftikatet må hun ha vanlig pass. Anonymkode: 4af3c...1d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå