Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #51 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg har grei kontakt med broren min hvis jeg prøver på det. Han er virkelig en ålreit fyr! Og det samme er kjærsten hennes. Så det var ikke sånn at de ikke er velkomne, det var bare at jeg ble så overraska over at de tar det for gitt. de gangene vi møtes skravler jeg masse med han, mens søstra mi går vekk når når jeg kommer Anonymkode: a2273...1bc De tar det vel ikke for gitt. Du inviterte vis din far. Du ringte din far og spurt om de kom. Deretter takker de ja via din far. Kommunikasjon med mellommenn fungere sjelden veldig bra. Anonymkode: 2f266...88a
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #52 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): De tar det vel ikke for gitt. Du inviterte vis din far. Du ringte din far og spurt om de kom. Deretter takker de ja via din far. Kommunikasjon med mellommenn fungere sjelden veldig bra. Anonymkode: 2f266...88a Nei, jeg sendte mld til min stemor og spurte om søskena mine kom. Hun svarte at søstra mi og kjærsten var opptatt, men at broren min kom, og hans kjærste. Anonymkode: a2273...1bc
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #53 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Nei, jeg sendte mld til min stemor og spurte om søskena mine kom. Hun svarte at søstra mi og kjærsten var opptatt, men at broren min kom, og hans kjærste. Anonymkode: a2273...1bc akkurat detaljen om det var din far eller din stemor var vel ikke det viktigste her. Du har tydeligvis ment å invitere det - uten at det er spesifisert i invitasjonen. Du purrer på svar om de kommer. de har svart ja. Anonymkode: 2f266...88a
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #54 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): akkurat detaljen om det var din far eller din stemor var vel ikke det viktigste her. Du har tydeligvis ment å invitere det - uten at det er spesifisert i invitasjonen. Du purrer på svar om de kommer. de har svart ja. Anonymkode: 2f266...88a Jeg mente å invitere pappa, kona og søsknene mine ja. Men det er nå greit, de får komme de som kommer. Anonymkode: a2273...1bc
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #55 Skrevet 28. april 2022 Syns egentlig du kan for dette kålet selv, altså. Du må jo sende invitasjoner med navn på, og ikke komme med "ja, hvis hun har fryktelig lyst, da" som kriterium for å bli bedt. Den utydelige kommunikasjonen din har brakt deg dit. Anonymkode: bd069...8c8
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #56 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (På 27.4.2022 den 17.31): Vi snakker ikke med de når det er bursdager heller. Men sånn har det alltid vært. De snakker med hverandre mens ungene, mannen min og jeg blir sittende alene. Uansett om det er 2 år siden sist. Vi blir bare 16 så jeg har tid. Anonymkode: a2273...1bc Hva ber du dem for da, da? Dere ser jo ikke ut til å like hverandre engang. Anonymkode: bd069...8c8
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #57 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg mente å invitere pappa, kona og søsknene mine ja. Men det er nå greit, de får komme de som kommer. Anonymkode: a2273...1bc Men altså, når du sier at hun kan jo komme hvis hun har veldig lyst, forventet du at han skulle si at hun ikke har lyst, det er jo skikkelig uhøflig. Anonymkode: 89a19...7d2
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #58 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men altså, når du sier at hun kan jo komme hvis hun har veldig lyst, forventet du at han skulle si at hun ikke har lyst, det er jo skikkelig uhøflig. Anonymkode: 89a19...7d2 Hun jeg sa det om var kjærsten til stefaren min. Ikke søsknene mine. Men ang stefar så skrev jeg noe sånn som at jeg ikke tenkte det var naturlig siden de nettopp var blitt ett par og at ungene ikke hadde noe relasjon til henne, men om hun hadde veldig lyst kunne hun komme. I det tenker jeg at en mann på 52 år bør forstå at hun kanskje ikke har den plassen i storfamilien helt enda, i en slik setting. Men jeg har som sagt tidligere i tråden tatt selvkritikk på det og sett at jeg burde sagt at det ikke var naturlig. Anonymkode: a2273...1bc
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #59 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hva ber du dem for da, da? Dere ser jo ikke ut til å like hverandre engang. Anonymkode: bd069...8c8 Fordi jeg egentlig alltid innerst inne har et håp om at min far skal vedkjenne meg som sin datter. Og fordi jeg er redd for diskusjonene som vil komme i kjølevannet av at jeg lar være. Anonymkode: a2273...1bc
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #60 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (På 27.4.2022 den 20.35): Forstår at det er mye uoppgjort grums i familien din og at din far virker som en som ikke helt har visst hvordan han skal være far for alle sine. Du er ikke alene om å ha en slik familie (min er om mulig enda mer rotete enn din ). Om jeg var deg ville jeg forsøkt å tenke slik: Ang. din stefar så er han en som har valgt å være der i ditt liv og i dine barns liv, selv etter at han og din mor gikk fra hverandre så er han der, han viser tydelig glede over å bli bedt og bli inkludert. Da tenker jeg at det er en liten gest å gi ham tilbake, å vise at du aksepterer det nye forholdet hans og at du viser ham at han og hans familie nå inkluderes i din, slik han har passet på dere tidligere. Det er nok det enkleste, tror jeg. Hvis din mor også skal komme, og hun har problemer med det, så ville jeg sagt at det var hun som brakte stefar inn i ditt og dine barns liv og at han hele tiden var en veldig god farsfigur for deg og morfar for dine unger (der din egen far ikke har stilt opp eller vært tilstede), og at han fremdeles er en veldig positiv del av ditt og ungenes liv, og at du ikke ønsker å måtte ta noen side i bruddet mellom din mor og stefar, da det ville blitt som å velge mellom mor og far i en vanlig skillsmisse. Hun må ta ansvar for egne ev. vanskelige følelser. Men siden stefar har vært mer forelder, eller bedre forelder enn din mor har vært, så ville jeg personlig prioritert ham, hvis du må velge mellom noen. Og da inkl. det hans nye kjæreste, selv om de ikke har vært sammen så veldig lenge. De er uansett såpass voksne at de trolig er tryggere på hverandre enn yngre som har vært sammen i lenger tid. Ang. din far så forstår jeg alle kompliserte følelser, også mtp. halvsøsken og partnerne deres. Det at din far nå nærmest insisterer på at søsknene skal bli med, det kan ha ulike årsaker. Kanskje er han såpass usikker (men ikke vil innrømme det) at han føler seg mer tilpass om han kan ha flere av "sine" rundt seg, siden han vet at han ikke har vært en så god far og morfar som han burde vært. Og kanskje blir disse følelsene forsterket ved at din stefar og stebror skal komme. Eller kanskje begynner han å bli moden nok til å innse litt av de feilene han har gjort i fortiden, og at dette er et første bittelille skritt i en riktigere retning mellom dere - hvor han vil at alle sine barn skal møtes, for å få mer familiefølelse. Selv om det kan være vanskelig å både tro og håpe på, så kan det lønne seg å være litt åpen. Og dine halvsøsken, la dem ta med sine kjærester, selv om de kan byttes ut flere ganger før de slår seg tilro - med å akseptere kjærestene deres også, så vil de trolig føle seg sikrere i en situasjon som sikkert ikke er veldig mye enklere for dem enn for deg. Tenk at der det er hjerterom, der er det også husrom. Og så tar du det sporty når dagen kommer og sier noen ord om at dere tydeligvis er flere enn dere trodde til å begynne med, og at bordplassering kanskje er tettere enn planlagt, men at du håper folk er sporty og tar det som det er, for alle er velkomne. Anonymkode: 4c8ac...05e Kjenner jeg umiddelbart bli glad når jeg leser sånne innspill. Tenk om alle kunne vært så løsningsorientert, reflektert og rause, da ville det vært få konflikter i verden 🙏🏻 Anonymkode: 33a57...a28
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #61 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hun jeg sa det om var kjærsten til stefaren min. Ikke søsknene mine. Men ang stefar så skrev jeg noe sånn som at jeg ikke tenkte det var naturlig siden de nettopp var blitt ett par og at ungene ikke hadde noe relasjon til henne, men om hun hadde veldig lyst kunne hun komme. I det tenker jeg at en mann på 52 år bør forstå at hun kanskje ikke har den plassen i storfamilien helt enda, i en slik setting. Men jeg har som sagt tidligere i tråden tatt selvkritikk på det og sett at jeg burde sagt at det ikke var naturlig. Anonymkode: a2273...1bc Jeg tipper han og kjæresten tenker at det er en fin anledning til å bli kjent, til å møte hele familien, i en hyggelig og glad setting. Jeg hadde ikke tenkt at hun vil nok ikke ha henne der, jeg hadde tenkt at du sa det var greit og da er det en fin mulighet til å bli kjent. Om dere er så få som 16 stykker tenker jeg også at han tenker det er greit å fylle opp litt, for 16 gjester er jo ikke særlig mange i en konfirmasjon. Vi skal ha konfirmasjon neste helg og blir 18 stykker, jeg tenker at vi har veldig liten familie.... Anonymkode: 1cf7c...f80
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #62 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tipper han og kjæresten tenker at det er en fin anledning til å bli kjent, til å møte hele familien, i en hyggelig og glad setting. Jeg hadde ikke tenkt at hun vil nok ikke ha henne der, jeg hadde tenkt at du sa det var greit og da er det en fin mulighet til å bli kjent. Om dere er så få som 16 stykker tenker jeg også at han tenker det er greit å fylle opp litt, for 16 gjester er jo ikke særlig mange i en konfirmasjon. Vi skal ha konfirmasjon neste helg og blir 18 stykker, jeg tenker at vi har veldig liten familie.... Anonymkode: 1cf7c...f80 Ang det med plassen så er det sånn sett "fint" at det ikke kommer så mange. Opprinnelig var det 28 stk og da skulle vi leie lagerbod for å rydde vekk sofa, bord, tv, sjenk osv... Nå som det ikke kommer så mange trenger vi ikke det. Det går akkurat om det kommer 16, men det blir trangt. Men ja, det er fint om kjærsten og vi blir bedre kjent, men jeg tenker og at det er litt rart å mene det er helt normalt etter 3 mnd. MEN, det er meg da Og jeg ser at flertallet er enig med han så jeg er mer enn åpen for å innrømme at jeg er teit her Anonymkode: a2273...1bc
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #63 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ang det med plassen så er det sånn sett "fint" at det ikke kommer så mange. Opprinnelig var det 28 stk og da skulle vi leie lagerbod for å rydde vekk sofa, bord, tv, sjenk osv... Nå som det ikke kommer så mange trenger vi ikke det. Det går akkurat om det kommer 16, men det blir trangt. Men ja, det er fint om kjærsten og vi blir bedre kjent, men jeg tenker og at det er litt rart å mene det er helt normalt etter 3 mnd. MEN, det er meg da Og jeg ser at flertallet er enig med han så jeg er mer enn åpen for å innrømme at jeg er teit her Anonymkode: a2273...1bc Jeg syns at 3 måneder er veldig kort tid, og jeg hadde aldri valgt å anmasse meg på en familie jeg kjente så dårlig. Men gjort er gjort og spist er spist, nå får du bare prøve å lage en hyggelig dag for alle. Anonymkode: bd069...8c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå