Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 jeg er innenfor 60% av boligensverdi. Hva må til for å få gjennomslag. Føler jeg svarer feil på alt de spør om. Min mann er på aap, jeg er uføre. Har sendt over leieinntekter. Så skjønner ikke om jeg skulle fått avslag? Kan jeg kontakte advokat? Jeg har krav på dette? Anonymkode: 02917...9fe
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 Nei du har ikke krav på avdragsfrihet. Ut fra hva du skriver synes jeg nesten det er rart om du får det. Banken skal jo ha pengene sine tilbake og hvis jeg skulle vurdert saken ville jeg lurt på hvordan økonomien skulle blitt bedre slik at du fikk betalt senere. Anonymkode: 0173b...b00
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Nei du har ikke krav på avdragsfrihet. Ut fra hva du skriver synes jeg nesten det er rart om du får det. Banken skal jo ha pengene sine tilbake og hvis jeg skulle vurdert saken ville jeg lurt på hvordan økonomien skulle blitt bedre slik at du fikk betalt senere. Anonymkode: 0173b...b00 Hvorfor ikke det? Boligen er innenfor 60% min mann er på aap. Men kan man si feks at han skal igjennom behandling nå og om ikke lenge håper vi at han er ute i full jobb. Anonymkode: 02917...9fe
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #4 Skrevet 27. april 2022 Litt rart er det jo, avdragsfrihet gagner banken mer enn lånetakerne. De får rentene sine og eier en større andel av boligen deres enn de hadde gjort om dere betalte avdrag. Det må være fordi de er veldig bekymra for at dere skal kunne betjene lånet deres i fremtiden. Anonymkode: 7c27e...6fb
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 De gir bare avdragsfrihet hvis de tror på at det er et midlertidig behov fordi man av uforutsette årsaker har ekstra med utgifter eller en kortere periode med lavere inntekt. Når du er ifjor og mannen din på aap, tror de ikke på at det er midlertidig og ser ingen grunn til å si ja. Anonymkode: 0cc23...4a9
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #6 Skrevet 27. april 2022 Hvorfor har du ikke snakket med banken om dette? Det er jo mulig å ringe de. Ellers så er det blitt strenger krav til bankene også de siste årene på hva de kan gjøre og ikke gjøre. Anonymkode: 5e576...832
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #7 Skrevet 27. april 2022 Bare på papiret ser det nok ikke så bra ut at du er ufør og mannen på aap, bare det i seg selv blir ansett som en risiko og ikke noe som går gjennom automatisk. Vil tro sjansen er mye større om du faktisk tar kontakt med dem og snakker for deg. Du har ikke krav på avdragsfrihet, det er noe banken kan gi for å være grei. Men når dere har såpass god sikkerhet i bolig er det rart de ikke godkjenner, for det er jo ikke noe de taper på akkurat. Anonymkode: 66d73...86d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #8 Skrevet 27. april 2022 Hva skulle advokaten ha gjort, saksøkt banken 😂 Anonymkode: 99d38...831
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #9 Skrevet 27. april 2022 Banken gir avdragsfrihet om de både vurderer at det er fornuftig rent økonomisk, og ellers velbegrunnet. Men dere har ikke «krav på» noe som helst. To trygdemottakere er nok ikke bankens foretrukne kunder mtp å bære risiko ved avdragsfrihet. Det er jo heller ingen garanti for at dere har et kortvarig inntektstap. Det vet dere først om/når mannen din er tilbake i jobb. Vi har f.eks. hatt 12 mnd avdragsfrihet mens vi renoverte og bygget ut huset med stor mengde egeninnsats. Huset økte i verdi pga arbeidet, og pengene vi «sparte» ved å ikke betale avdrag i ti mnd gikk rett inn i byggeprosjektet. Vi var begge i faste, fulle jobber. Den økonomiske situasjonen vi var i skyldtes oppussing, og var følgelig tidsbegrenset. Anonymkode: 2386f...a32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå