Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Jeg skjønner jo at dette sikkert varierer, men jeg lurer nå litt likevel. Så vidt jeg husker var jeg selv omtrent ferdig utvokst allerede som 12-13-åring. Bunaden jeg fikk tilpasset da, og fikk som 14-åring til konfirmasjonen har jeg bare måtte legge ned 1-2 cm, så jeg tipper jeg var ca 171 cm da, er 172 cm nå. Jeg fikk mensen som 11-åring. Nå blir datteren min 13 år om noen måneder, og hun fikk også mensen som 11-åring (altså omtrent et år siden). Forskjellen er at hun er mye mindre enn meg, bare 159 cm og passer i de fleste klærene hun fikk i høst (xs, dette er litt romslig), så hun har ikke vokst noe særlig det siste halvåret. Min mor er 1.68 og M-størrelse og tenkte å gi sin bunad til henne, men nå spørs om den vil bli altfor stor. Er det mulig at datteren min fortsatt vil vokse litt til tror dere? Det gjør selvfølgelig ikke noe om hun forblir liten og nett, altså, hun er like fin uansett, men jeg lurte bare på om det er en mulighet. Har noen opplevd at det plutselig kommer en liten ekstra spurt? Anonymkode: d3c62...4fe
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 Hovedregelen er at jenter vokser l ca et år etter at de har fått mens, det sier legen, men det vil alltid være unntak. Noen sier ca 10 cm etter at de har fått mens, men igjen vil det være unntak Jeg fikk mens som 15 åring, og bunden jeg fikk til konfirmasjonen har aldri blitt lagt ned. Jeg var lang og mager, og ble bare rundere i kanten etter at jeg fikk mens. Datteren min på 15 er ca 5 cm kortere enn jeg var på samme alder, og har ikke fått mens enda. Blir spennende å se. Anonymkode: c5f8b...c20
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 Jeg var nesten 15 da jeg fikk mens og jeg vokste svært lite etter det. Datteren min er snart 15 nå og har vokst minimalt det siste året (et par cm og et par kilo, 1/2 skostørrelse). Anonymkode: 14078...e01
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #4 Skrevet 27. april 2022 Eldste nesten ikke vokst siden hun var tolv, fått mer kvinnelige former selvsagt og lagt seg ut (ikke tykk da) tror hun har vokst to cm eller noe og gått opp 1 str i sko. 17 år nå. Minste er nå 14 og vokser fortsatt. Hun er nå 1 cm høyere enn søster men tror nok hun skal vokse litt til. Anonymkode: e5f69...4fc
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 Min datter som nå er 18 fikk mensen som 12 åring. Fikk bunad da hun var 15. Da var den litt for lang. Nå er den altfor kort. Hun var ferdig vokst som 17 åring. Da kom også formene. Hun er nå 164. Hun vokste mest fra 16-17. Min datter på snart 11 er 154 cm. Og har nettopp fått sin første mensen. Hun er også mer utviklet enn det storesøsteren var på den alderen. Jeg håper hun kan passe bunaden etter storesøster. Men den passer henne nesten perfekt nå og den kan ikke legges mer ned. Anonymkode: 73805...f04
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #6 Skrevet 27. april 2022 Datteren min er 17 og fikk bunad da hun var 13. Den passer enda. Hun fikk mensen da hun var 11. Hun vokser ikke noe mer i høyden, stoppet på 162 da hun var 14 år. Rart nok siden jeg er 180 og faren 176 Anonymkode: 6d47c...17c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #7 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Datteren min er 17 og fikk bunad da hun var 13. Den passer enda. Hun fikk mensen da hun var 11. Hun vokser ikke noe mer i høyden, stoppet på 162 da hun var 14 år. Rart nok siden jeg er 180 og faren 176 Anonymkode: 6d47c...17c Ja, det er pussige greier. De to eldste brødrene hennes er ferdig utvokst og er 2 m og 1.86, yngste storebror er ikke ferdig utvokst i det hele tatt og er 1.82 nå som 14-åring. Om han følger brødrene sine blir han litt over 1.90. Og så er det altså lillesnupp som er bitte liten, i hvert fall i forhold til brødrene sine. Det ser jo unektelig litt morsomt ut når hun står ved siden av eldste på 2 m, for hun rekker ham jo knapt til brystkassen 😅 Hun har forøvrig ganske mye former til å bare være 12 år, så jeg tror kanskje ikke hun vil vokse veldig mye mer egentlig, men det hadde vært fint om vi fikk bunaden til å passe. HI Anonymkode: d3c62...4fe
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #8 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Ja, det er pussige greier. De to eldste brødrene hennes er ferdig utvokst og er 2 m og 1.86, yngste storebror er ikke ferdig utvokst i det hele tatt og er 1.82 nå som 14-åring. Om han følger brødrene sine blir han litt over 1.90. Og så er det altså lillesnupp som er bitte liten, i hvert fall i forhold til brødrene sine. Det ser jo unektelig litt morsomt ut når hun står ved siden av eldste på 2 m, for hun rekker ham jo knapt til brystkassen 😅 Hun har forøvrig ganske mye former til å bare være 12 år, så jeg tror kanskje ikke hun vil vokse veldig mye mer egentlig, men det hadde vært fint om vi fikk bunaden til å passe. HI Anonymkode: d3c62...4fe Hehe, ja det er ganske morsomt Han på 14 er jo 176 nå og har nok noen gode år igjen. Minsten på 9 er 158 så han begynner å dra innpå! Jenta mi har også ganske mye former (eller hadde, før hun begynte å trene) Typisk timelassfigur, helt ekstremt!! Nå trener hun så mye at hun har trent bort alt, så bunaden passer egentlig litt bedre nå. (Kjøpte på nett, utstillingsmoddel fra husfliden så den er ikke formsydd) Anonymkode: 6d47c...17c
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #9 Skrevet 27. april 2022 Eldste min fikk mens da hun var 14. vokste ikke så mye etter det, og stoppet på 165. Minste fikk mens nå nylig og er akkurat fylt 14. Hun er 177 høy, så håper ikke hun vokser så veldig mye mer. Jeg selv var 162 da jeg var 16, og 172 da jeg var 18. Fikk mens da jeg var 15, så jeg vokste en del etter det. De fleste jenter vokser lite etter ungdomsskolen. Anonymkode: c4d34...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå