Gå til innhold

Gave til indisk bryllup.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Vi skal straks i et indisk bryllup, og gleder oss enormt. Når det gjelder gave, har vi forstått at det vanlige er å gi penger. Vi har tenkt å gi en raus sum, i tillegg til et trykk av en lokal kunstner til rundt kr 1000. Spørsmålet er hvor mye penger skal vi gi?? Min mann er ganske nær venn av bruden, og de dekker en ukes hotellopphold for oss! Så jeg synes gaven skal være raus, men det er jo også flaut å overdrive. 

Er noen her kjent med hva som er forventet? På forhånd takk 😊

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144429381-gave-til-indisk-bryllup-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polly-Esther skrev (1 time siden):

Vi skal straks i et indisk bryllup, og gleder oss enormt. Når det gjelder gave, har vi forstått at det vanlige er å gi penger. Vi har tenkt å gi en raus sum, i tillegg til et trykk av en lokal kunstner til rundt kr 1000. Spørsmålet er hvor mye penger skal vi gi?? Min mann er ganske nær venn av bruden, og de dekker en ukes hotellopphold for oss! Så jeg synes gaven skal være raus, men det er jo også flaut å overdrive. 

Det er ikke forventet noe som helst, men jeg vet selvsagt ikke om brudeparet har forventinger til summen på gavene de mottar. Personlig ville jeg følt det ubehagelig dersom summen var veldig høy. Jeg tenker maks 3001 kroner (man skal ikke gi summer som slutter på 0).

Anonymkode: 233c5...51a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Like mye som dere ville brukt på et norsk brudepar.

Anonymkode: 7a6fb...c57

Ehh et norsk brudepar spanderer ikke et ukes opphold. Jeg kjenner kulturer, og ikke hør på typisk norske her. Om dere har god råd. Bare slå på stor trommen. Gjerne overdriv. Dette vil de huske og sette stoooor pris på 🙏

Anonymkode: f313c...1f5

Polly-Esther skrev (2 timer siden):

Penger er et tegn på rikdom ❤ Og det er vanlig å gi store summer. 

Anonymkode: f313c...1f5

Annonse

Er dette i India? Det blir jo uansett en stor opplevelse regner jeg med. Tror jeg ville regnet litt på hvor mye de spanderer ifb med bryllupet. De anser vel nordmenn for å være rike. Vanskelig, men jeg ville gitt mer enn utgifter de hadde hatt på oss hvis det er mulig. 

Anonymkode: 76a12...60d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke forventet noe som helst, men jeg vet selvsagt ikke om brudeparet har forventinger til summen på gavene de mottar. Personlig ville jeg følt det ubehagelig dersom summen var veldig høy. Jeg tenker maks 3001 kroner (man skal ikke gi summer som slutter på 0).

Anonymkode: 233c5...51a

Hvorfor skal man ikke gi summer som slutter på 0?

Anonymkode: c8482...81f

Jeg har vært i et indisk bryllup som var så voldsomt og overdådig at skulle jeg matchet summen måtte jeg telt mer enn 3 nuller. Vi ga masse godt krydder og et gavekort. Skal sies at bryllupet var i utlandet og vi betalte reise og opphold selv.

Ps; Det er det villeste mest fantastiske jeg har vært med på! Gled deg!

Anonymkode: 82c82...b94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...