Gå til innhold

Hva er egentlig greia med drag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De ønsker å hjelpe barn med å lære seg å lese.

Anonymkode: 7c3f7...396

Pride og drag er jo ikke det samme. 

Anonymkode: b855f...41e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og det kunne vanlige kvinner også ha gjort, vel? Jeg har ingenting imot drag, men dette er da ikke unikt for dem. Mange kjendiser, lærere, frivillige kommer og leser eventyr.

Anonymkode: a50ab...337

Men det blir ikke enorme protester når vanlige kvinner gjør det. Derfor mener de i drag at det er viktig at de gjør det, slik at det blir normalisert.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men det blir ikke enorme protester når vanlige kvinner gjør det. Derfor mener de i drag at det er viktig at de gjør det, slik at det blir normalisert.

Så de vil ha protester? Og hvorfor skal oversminkede menn i kvinneklær med tilgjort stemme og falske pupper "normaliseres"? Hvis det er en hobby/aktivitet de driver med, så er det ingenting som heter normalt og unormalt, det er en hobby. Men nei, det er ikke "normalt" for menn å sminke seg, ha på falske pupper eller gå i kjole.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så de vil ha protester? Og hvorfor skal oversminkede menn i kvinneklær med tilgjort stemme og falske pupper "normaliseres"? Hvis det er en hobby/aktivitet de driver med, så er det ingenting som heter normalt og unormalt, det er en hobby. Men nei, det er ikke "normalt" for menn å sminke seg, ha på falske pupper eller gå i kjole.

Det er jo det de helst ikke vil ha. De vil selv at det skal normaliseres. De vil det skal være mulig for barn å se opp til folk i drag.

https://www.youtube.com/watch?v=OKCiXmBofc

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo det de helst ikke vil ha. De vil selv at det skal normaliseres. De vil det skal være mulig for barn å se opp til folk i drag.

https://www.youtube.com/watch?v=OKCiXmBofc

Men hvorfor skal man det, egentlig? Bruker man å kjøre kampanjer for strikking, basehopping, fisketurer eller andre hobbyer som unger bør "se opp til"? Det tar bare så mye plass med disse drag-greiene. Hadde alle fremhevet sine hobbyer på samme måte, ville vi ikke hatt annet enn hobbyprat.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke morsomt i det hele tatt. Det er homser som vil være damer. 

Anonymkode: a17c9...9a2

Det er jo ikke det. De kler seg ikke i dameklær hjemme. Drag er show. Å ta det helt ut, og spille en rolle. Som opera. Om du ikke liker det trenger du ikke gå på show. Jeg er ikke fan av ballett, så det går jeg sjelden på. Liker rockekonsert, så går på det. Det er ikke verre. 

Anonymkode: 1f3db...233

Skrevet

Men hvorfor skal man det, egentlig? Bruker man å kjøre kampanjer for strikking, basehopping, fisketurer eller andre hobbyer som unger bør "se opp til"? Det tar bare så mye plass med disse drag-greiene. Hadde alle fremhevet sine hobbyer på samme måte, ville vi ikke hatt annet enn hobbyprat.

Tar det mye plass? Er et program på tv nå. Ellers har det vært «Det store symesterskapet», «Skal vi danse», «Hele Norge baker», fotballkamper, skisendinger, som jeg kanskje tenker har fått litt mer tv-tid? 

Skrevet

Tar det mye plass? Er et program på tv nå. Ellers har det vært «Det store symesterskapet», «Skal vi danse», «Hele Norge baker», fotballkamper, skisendinger, som jeg kanskje tenker har fått litt mer tv-tid? 

Jeg tenker på dem som arrangerer storstilte ting ute, oppsøker skoler og lignende. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke det. De kler seg ikke i dameklær hjemme. Drag er show. Å ta det helt ut, og spille en rolle. Som opera. Om du ikke liker det trenger du ikke gå på show. Jeg er ikke fan av ballett, så det går jeg sjelden på. Liker rockekonsert, så går på det. Det er ikke verre. 

Bruker ballettdansere å oppsøke skoler for å danse i klasserommet? Eller holder de seg til operahuset, slik at de som ønsker kan komme og se en ballettforestilling?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De gjør det heller ikke for å please meg. Jeg ser likevel ikke hva som er greia med dette. Jeg liker det heller ikke.

Det må være lov til å stille spørsmål til ting vet du, uten å ta det som en personlig fornærmelse. Eller bli det på andres vegne. 

Anonymkode: 

Jeg tar det ikke som noen fornærmelse - verken personlig eller upersonlig. Jeg observerer (ikke uten humor) at du lett blir irritert, både av dragkultur og av motforestillinger. Det er noe av grunnen til det er gøy med begge deler. 

Anonymkode: fc024...3da

Skrevet

Bruker ballettdansere å oppsøke skoler for å danse i klasserommet? Eller holder de seg til operahuset, slik at de som ønsker kan komme og se en ballettforestilling?

Jeg tror vi trygt kan slå fast at de fleste typer idretter og kulturaktiviteter som barn kan delta i, på en eller annen måte prøver å rekruttere eller nå ut til barn. 

Anonymkode: 26aa2...26f

Skrevet

Kulturell skolesekk? Regner med at barna dine får se noen danse der. Og har det seriøst vært dragshow i klasserommet til ungen din? Virkelig? 

Skrevet

Hvorfor er ikke show der «skjeggete» kvinner klør seg på påmonterte plastballer, raper, jakter, fisker og kaster om seg med sexistiske og rasistiske vitser en slager…? 🤗

Anonymkode: 18ad9...65b

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor er ikke show der «skjeggete» kvinner klør seg på påmonterte plastballer, raper, jakter, fisker og kaster om seg med sexistiske og rasistiske vitser en slager…? 🤗

Nettopp. Jeg har aldri sett noen i "den andre retningen" - altså karikatur av menn på den måten du beskriver. Det hadde sikkert heller ikke blitt godt mottatt av menn - for da støtter man om stereotypier og fordommer mot menn. 

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Hvorfor tenker du at hi er i en boble? Hun spør jo, for å få innspill på et tema hun ikke helt forstår meningen med. Er det å være i en boble? Hvorfor antar du at hi ikke vet at drag ikke er et særnorskt fenomen som ikke eksisterer i andre kulturer? Det er vel INGEN som ikke vet at drag eksisterer i andre land enn Norge?

Og hvorfor er du så nedlatende og passiv-aggressiv når du svarer folk? Liker du ikke at folk stiller spørsmål?

Anonymkode: 580f9...995

Fordi hun tydeligvis ikke evner å forstå at drag er og har vært en viktig måte for enkelte å uttrykke seg på. Hun stiller et spørsmål på en nedsettende måte og så fortsetter hun å nekte for at det kan være positivt på noe som helst måte. Hun startet ikke akkurat diskusjonen med åpent sinn.

Anonymkode: f3c77...18b

Skrevet
17 minutes ago, Anonym bruker said:

Nettopp. Jeg har aldri sett noen i "den andre retningen" - altså karikatur av menn på den måten du beskriver. Det hadde sikkert heller ikke blitt godt mottatt av menn - for da støtter man om stereotypier og fordommer mot menn. 

Drag Kings finnes. Jeg var akkurat på show i London med både Drag Queens og Drag Kings. Damene i herrekostyme var kjempeflinke, morsomme og var definitivt karikaturer av typiske menn. 

Skrevet
50 minutes ago, Anonym bruker said:

Det finnes, og de er slagere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Fordi hun tydeligvis ikke evner å forstå at drag er og har vært en viktig måte for enkelte å uttrykke seg på. Hun stiller et spørsmål på en nedsettende måte og så fortsetter hun å nekte for at det kan være positivt på noe som helst måte. Hun startet ikke akkurat diskusjonen med åpent sinn.

Hun spurte jo fordi hun ikke forsto. Spørsmålet var ikke nedsettende i det hele tatt, det var et ærlig spørsmål. Det er dessuten fullt lovlig å ikke sette pris på drag som kulturelt uttrykk. Du trenger ikke å bli nedlatende bare fordi folk ikke er enig med deg.

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg forstår rett og slett ikke humoren eller hva det nå er.

4 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg synes bare det er rart.

Her synes jeg ikke akkurat at hun åpner for dialog eller forståelse. Om hun rett og slett misliker drag og ikke ønsker å forstå er det unødvendig å starte en diskusjon kun for å fortelle at hun ikke synes noe om det. Hvis hun har et spørsmål som hun ønsker svar på er det i alle fall greit å ikke slå ned på alle svar som kommer. Jeg synes selv det er underholdende, men det er ikke noe jeg har sterke følelser for eller føler jeg må forsvare, men å lage et innlegg kun for å poengtere at drag er rart er unødvendig

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Her synes jeg ikke akkurat at hun åpner for dialog eller forståelse. Om hun rett og slett misliker drag og ikke ønsker å forstå er det unødvendig å starte en diskusjon kun for å fortelle at hun ikke synes noe om det. Hvis hun har et spørsmål som hun ønsker svar på er det i alle fall greit å ikke slå ned på alle svar som kommer. Jeg synes selv det er underholdende, men det er ikke noe jeg har sterke følelser for eller føler jeg må forsvare, men å lage et innlegg kun for å poengtere at drag er rart er unødvendig

Og det er helt OK at hun ikke liker drag. Alle MÅ ikke like drag, på samme måte som alle MÅ ikke like gaming, amerikanske biler eller strikking.

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Og det er helt OK at hun ikke liker drag. Alle MÅ ikke like drag, på samme måte som alle MÅ ikke like gaming, amerikanske biler eller strikking.

Selvfølgelig! Men hvorfor noen på død og liv må kritisere ting offentlig er for meg vanskelig å forstå! Hvorfor stille er spørsmål hvis hun ikke er åpen for svar? Hvis hun ikke liker det, kan hun ikke bare holde kjeft? Jeg pleier ikke å snakke nedlatende om andres hobbyer og interesser på internett. Jeg kan jo ta den andre veien - "hva er greia med å ikke like drag? Jeg synes det bare er rart å ikke like det.jeh forstår meg ikke på folk som ikke har den humoren". Det ser like trangsynt ut...

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig! Men hvorfor noen på død og liv må kritisere ting offentlig er for meg vanskelig å forstå! Hvorfor stille er spørsmål hvis hun ikke er åpen for svar? Hvis hun ikke liker det, kan hun ikke bare holde kjeft? Jeg pleier ikke å snakke nedlatende om andres hobbyer og interesser på internett. Jeg kan jo ta den andre veien - "hva er greia med å ikke like drag? Jeg synes det bare er rart å ikke like det.jeh forstår meg ikke på folk som ikke har den humoren". Det ser like trangsynt ut...

Jeg vet ikke... Hvorfor kritiserer folk offentlig andre ting de ikke liker? Campingvogner, haremsbukser, bloggere osv? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Reagerer du på samme nedlatende måte hver gang noen gir uttrykk for at de ikke forstår «greia med noe», eller at de misliker noe? Mener du folk som ikke forstår noe eller musiker noe er litt korte på generelt nivå?

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor er det liksom morsomt. De ser jo uvanlige ut, men hvorfor er det morsommere at menn går i "dameklær" enn omvendt?  Jeg forstår rett og slett ikke humoren eller hva det nå er.

Anonymkode: b855f...41e

Må du forstå det da?

Anonymkode: 68a3a...1cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men hva er det de egentlig uttrykker, det er det flere her lurer på. Det er det ingen som har klart å svare på enda i denne tråden. Spørmål blir møtt med mistenksomhet, at man ikke har et åpent sinn. Skal alt som trosser konvensjonelle kjønnsroller hylles, fordi man er så redd for å fornærme noen?

Hvis menn vil kle seg ut som kvinner, er det greit nok, men hvorfor så karrikert og overdrevent? Minner mest om prostituerte, vulgært og oppmerksomhetssøkende.

Anonymkode: 05a65...302

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...