Gå til innhold

Luftig sukkerbunn uten egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den kan ikke være så kompakt og tung som kaker uten egg vanligvis er..

Anonymkode: fadc2...aa5

Fortsetter under...

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Har dessverre ingen tips til deg men håper du får noen 😊

Anonymkode: 3ab18...c9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Dette lurer jeg også på! Har dessverre ingen tips til deg men håper du får noen 😊

Har du også allergikere i familien? 

Annonse

Skrevet
amandine skrev (46 minutter siden):

Har dere prøvd vann fra hermetiske kikerter eller hvite bønner? Jeg har ikke laget sukkerbrød men jeg har laget pavlova, du kan sikkert lage sukkerbrød også?

http://birgittemagnussen.no/aquafaba-superingrediensen-du-ma-slutte-a-helle-i-vasken/

Skulle akkurat foreslå det samme.

Vet ikke hvordan det er med sukkerbrød da, men jeg så en episode av Great British Bake Off hvor de laget pavlova med kikertvann.

Du kan jo prøve å piske det opp og vende inn i røren og se om det blir luftigere kakebunn?

Anonymkode: abad0...fc0

Skrevet

Jeg har også allergiker ja!

Jeg har laget pavlova med aquafaba, men ikke noe annet. Sliter med at alle kaker blir tunge, og nå har jeg også behov for et sukkerbrød til konfirmasjon… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.4.2022 den 20.48):

Jeg har også allergiker ja!

Jeg har laget pavlova med aquafaba, men ikke noe annet. Sliter med at alle kaker blir tunge, og nå har jeg også behov for et sukkerbrød til konfirmasjon… 

Det er akkurat det samme jeg skal bruke kaken til:-)

Skrevet
TøffiTrynet☠ skrev (12 minutter siden):

https://www.nrk.no/mat/sukkerbrod-utan-egg-1.7988333

Denne synes jeg blir god. Viktig at du ikke rører for mye! (Og nei, den blir ikke like luftig som med egg, men jeg synes denne oppskriften er det beste alternativet av de jeg har prøvd.)

Tusen takk, den står faktisk på listen min av de som skal prøves ut. Ingrid Espelig Hovig stoler jeg på:-)

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Tusen takk, den står faktisk på listen min av de som skal prøves ut. Ingrid Espelig Hovig stoler jeg på:-)

Du denne hadde jeg glemt! Den har jeg brukt med suksess! Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...