Gå til innhold

Microsoft scam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg opplevd det også… blitt skjelt ut av en Microsoft-svindel fyr som kalte meg hore på alle de måtene han kunne ordlegge seg på engelsk😅. Flere som har blitt oppringt derfra i det siste? Kjenner jeg blir oppriktig forbanna på vegne av de som faktisk blir svindlet på denne måten!

Fortsetter under...

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Da har jeg opplevd det også… blitt skjelt ut av en Microsoft-svindel fyr som kalte meg hore på alle de måtene han kunne ordlegge seg på engelsk😅. Flere som har blitt oppringt derfra i det siste? Kjenner jeg blir oppriktig forbanna på vegne av de som faktisk blir svindlet på denne måten!

Ja, jeg blir vel ringt opp av dem en gang i uken omtrent. Jeg sier bare fuck off med en gang de begynner å snakke. Man hører jo med en gang at det er dem. 

Skrevet
tante grusom master of law skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg blir vel ringt opp av dem en gang i uken omtrent. Jeg sier bare fuck off med en gang de begynner å snakke. Man hører jo med en gang at det er dem. 

Jeg fikk bare sagt at jeg ikke hadde pc og så var utskjellingen i gang. Da jeg fikk sagt at det var trist at det stod så dårlig til på jobbfronten at han måtte svindle folk skreik han «fuck you!» og la på.

Skrevet

Jeg svarer og prater og later som jeg gjør det de ber meg om. Det tar egentlig ganske lang tid før de skjønner hva jeg driver med. Men skal de bruke av tiden min, så skal jeg lure dem også

Anonymkode: 0645e...50e

Skrevet
tante grusom master of law skrev (5 timer siden):

Ringer de fra ulike nummere?

Skrevet
Ekspatt skrev (1 minutt siden):

Ringer de fra ulike nummere?

Ja, forskjellig nr hver gang.

Annonse

Skrevet

Husk på at dette er folk som har høyere utdanning som driver med dette. Ja, høyere utdanning ja.

Så ikke gi personlig informasjon de kan bruke. Bare for å være på den sikre siden.

Anonymkode: 77d14...b05

Skrevet
tante grusom master of law skrev (6 minutter siden):

Ja, forskjellig nr hver gang.

Norske?

Skrevet
Ekspatt skrev (Akkurat nå):

Norske?

Ja, de ser norske ut. 

Skrevet

Hvorfor svarer dere ukjente nummer?

Anonymkode: c9b1d...413

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fordi telefonen min også er tjenestetelefon, så jeg tar den selvsagt selv om nummeret ikke er lagret. 

Skrevet
tante grusom master of law skrev (28 minutter siden):

Fordi telefonen min også er tjenestetelefon, så jeg tar den selvsagt selv om nummeret ikke er lagret. 

Skjønner

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi jeg har fire barn...

Anonymkode: 35195...584

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Fordi jeg har barn, foreldre og et liv. 

Anonymkode: 36e65...c74

Skrevet

Jeg har også tjenestetelefon og kan ikke velge å bare la være å svare.

At det er scammer høres man jo med en gang og det er litt avhengig av dagshumør hvordan jeg reagerer.

Har jeg tid snakker jeg veldig lavt slik at fyren skrur opp volumet på sitt headsett. Imens henter jeg frem trillefløyte. Da våkner han.

Kaller han "bhenchod". Veldig fornærmende ord på hindi.

Sier at Pierogi følger med samtalen vår. Pierogi er en meget kjent scambaiter.

Spør om hva mor og far syns om at sønnen er en kriminell.

Anonymkode: 2e694...826

Skrevet

Vært stille lenge nå men i går ble jeg ringt tre ganger. To norske nummer og siste gang et tyskt. 
Jeg har gjort alt, spilt dum, holdt på i 30 minutter før jeg har gapskratta og sagt de er så dumme. Kjefta og spilt av en høyfrekvent lyd rett i røret. 

Anonymkode: fd5d5...827

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det umoralsk å melde scammere til politiet?

Anonymkode: 77d14...b05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...