Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #51 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja, sååå intens blir jeg faktisk. Jeg elsker 17. mai også, jeg blir helt elektrisk!! Jeg klapper og flagger mest av alle i toget, inkludert ungene. I fjor fikk jeg nyss i via jobben at korpset skulle spille (det var ikke lov å annonsere det pga covid) og jeg troppa opp i bunad og flagg, og gråt en skvett jeg bruker bunaden min i bryllup, selvom det bare er i kirken. Jeg eeeelsker det!!!! SÅÅÅÅ intenst! Anonymkode: 3244f...34c Wow Anonymkode: a010a...628
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #52 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Så om jeg går i en fin kjole i en konfirmasjon og kusinen min gjør det samme så er hun underdressed fordi hun har en bunad i skapet, mens jeg ikke er det som ikke eier bunad? Man skal høre mye rart her inne Anonymkode: 066bf...2e1 Hehe. Hvordan fungerer det i praksis tro? Du møter opp på skolens 17-mai feiring og treffer noen av foreldrene i nydelige sommerkjoler og dress. Spør man? Har du en bunad du ikke bruker, før man konkluderer med om personen er fint nok kledd? 😂😂 herregud. Hva når en er for feit til å få den på? Det gjelder jo en del som fikk den til konfirmasjon. Er det greit da, eller burde man slanket seg mot uoppnåelig tenåringsvekt? Anonymkode: 762c4...c4a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #53 Skrevet 26. april 2022 Datteren min skal konfirmeres dagen før tremenningen sin. Planen min er å vaske bunadsskjortene om kvelden, henge til tørk over natten og stryke dagen etterpå. Jeg har faktisk ikke spurt kusinen min om hun og datteren har tenkt å gå i bunad i begge konfirmasjonene. Ei heller de av gjestene som skal i begge konfirmasjonene. Målet mitt er at konfirmantene og gjestene skal få en fin og minnerik dag. Om gjestene kommer i bunad eller annet pent antrekk spiller virkelig ingen rolle for meg. Anonymkode: 21282...a23
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. april 2022 #54 Skrevet 26. april 2022 Jeg kan ikke på noen som helst måte forstå trangen til å skulle mene noe om gjesters antrekk i et selskap. Så lenge de kommer kledd til selskap så er det da evig godt nok. Må også få sagt at det er spesielt hvor mye drama, diskusjoner og «greier» voksne mennesker klarer å lage rundt konfirmasjoner…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #55 Skrevet 26. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Jeg kan ikke på noen som helst måte forstå trangen til å skulle mene noe om gjesters antrekk i et selskap. Så lenge de kommer kledd til selskap så er det da evig godt nok. Må også få sagt at det er spesielt hvor mye drama, diskusjoner og «greier» voksne mennesker klarer å lage rundt konfirmasjoner… Apropos tråden hva ler du av. Jeg ler av denne tråden. Har folk for mye fritid eller er de bare veldig opptatt av hva andre gjør? Klarer ikke bestemme meg 😅 Anonymkode: 762c4...c4a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. april 2022 #56 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Apropos tråden hva ler du av. Jeg ler av denne tråden. Har folk for mye fritid eller er de bare veldig opptatt av hva andre gjør? Klarer ikke bestemme meg 😅 Anonymkode: 762c4...c4a Folk er i alle fall veldig opptatt av konfirmasjoner… litt usikker på om alt fra bunader til dekketøy er noe som er uendelig viktig for ungdommen eller de voksne. I all min enkelhet så tenker jeg at det viktigste er at den unge får en fin dag og er fornøyd og det tror jeg de fleste unge blir. Uavhengig av bunad og pensko mener jeg .
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #57 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg elsker bunad. ELSKER! Og jeg blir dødsens fornærma om folk kommer i selskap eller på 17.mai UTEN bunad når de har. Jeg ga ettertrykkelig utrykk for dette til min bestemor en gang hun sa "Jeg tror jeg tar en kjole i år, jeg", og etter det turte hun ikke annet Tilogmed samboeren hennes hadde skjønt budskapet mitt og troppa opp i bunad i konfirmasjon til datteren min året etter, selvom bestemor da var død. En bunad er et praktplagg! Når man er så heldig å ha en, så bruk den for alt det er verdt!! Vi skal ha konfirmasjon 15.mai, to dager før nasjonaldagen. Jeg må nok vaske og stryke i mellom (samt rydde og ordne etter selskap) men det får bare være. Jeg vet svigerinnene mine kommer uten bunad, og selvom jeg misliker det sterkt kommer jeg ikke til å si noe... At søskenbarnet vil spare bunaden har jeg full forståelse for, da Anonymkode: 3244f...34c Enkelte av dere bunadfolk er helt gale. Anonymkode: abfa0...fca
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #58 Skrevet 28. april 2022 On 4/25/2022 at 7:38 PM, Anonym bruker said: Min datter skal konfirmeres lørdag om 2 helger, og mitt tantebarn skal konfirmeres søndag samme helg. Fikk en telefon fra min svigerinne for en uke siden om at de mest sannsynlig ikke kom til å stille i bunad i min datters konfirmasjon (konfirmanten, hennes eldre søster og min svigerinne), da hun mente det ville bli mye stress for henne å vaske 3 bunader på nytt kvelden før deres egen konfirmasjon, og stryking før kirken dagen etter. I tillegg ville hun helst ikke at mitt tantebarn skulle bruke bunaden dagen før sin egen konfirmasjon, da hun var redd for at det skulle skje noe med den. Ble så skuffet.. Er det ikke normalt å bruke bunad ved slike anledninger? Skjønner jo at hun synst det blir ekstra arbeid, men SÅ mye arbeid er det ikke. Tenker at hun kan jo få andre til å gjøre det for henne om hun ikke har tid. Er jeg urimelig? Hadde jo sett for meg at vi skulle ta fine bilder osv. Anonymkode: 0e0d6...b7f ja du er urimlig Anonymkode: aae56...dc5
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #59 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (På 26.4.2022 den 12.02): Enkelte av dere bunadfolk er helt gale. Anonymkode: abfa0...fca Jeg veit. Det er hellig for meg! Den betyr så vanvittig mye for meg fordi jeg har lik som bestemor, min aller viktigste person over alt!! Og da hun døde ble den enda viktigere for meg 😀 ps; jeg er ikke så psyko at jeg blir sur på hvermannsen som dukker opp uten bunad. Men på linje med at jeg sa til bestemor at hu ikke fikk lov å reise utenlands til jul sa jeg hu måtte ha bunad på til 17.mai 😜 Anonymkode: 3244f...34c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #60 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg veit. Det er hellig for meg! Den betyr så vanvittig mye for meg fordi jeg har lik som bestemor, min aller viktigste person over alt!! Og da hun døde ble den enda viktigere for meg 😀 ps; jeg er ikke så psyko at jeg blir sur på hvermannsen som dukker opp uten bunad. Men på linje med at jeg sa til bestemor at hu ikke fikk lov å reise utenlands til jul sa jeg hu måtte ha bunad på til 17.mai 😜 Anonymkode: 3244f...34c Det er jo greit at din bunad er viktig for deg, men det er helt sinnsykt å bli sur for at andre dukker opp i kjole dersom de eier bunad. Det har da ikke du noe med! Jeg har bunad som jeg bruker når det passer meg. Mange år siden sist nå. Anonymkode: f27ac...a67
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #61 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jo greit at din bunad er viktig for deg, men det er helt sinnsykt å bli sur for at andre dukker opp i kjole dersom de eier bunad. Det har da ikke du noe med! Jeg har bunad som jeg bruker når det passer meg. Mange år siden sist nå. Anonymkode: f27ac...a67 Jeg blir jo ikke sur i den forstand da men når bestemor dukka opp på 17.mai uten bunad kommenterte jeg det, med et smil! Jeg kommenterer jo ikke på alle og enhver, jeg bare tenker at de burde bruke den 😅 Anonymkode: 3244f...34c
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #62 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Jeg veit. Det er hellig for meg! Den betyr så vanvittig mye for meg fordi jeg har lik som bestemor, min aller viktigste person over alt!! Og da hun døde ble den enda viktigere for meg 😀 ps; jeg er ikke så psyko at jeg blir sur på hvermannsen som dukker opp uten bunad. Men på linje med at jeg sa til bestemor at hu ikke fikk lov å reise utenlands til jul sa jeg hu måtte ha bunad på til 17.mai 😜 Anonymkode: 3244f...34c Og det er jo helt greit at den er viktig for deg. Men å bli så sur og dødens fornærma for at andre vil bruke noe annet enn bunad, går virkelig ikke an. At du er stolt av at bestemoren din ikke tør noe annet enn gå i bunad er jo bare flaut. Anonymkode: abfa0...fca
Anonym bruker Skrevet 28. april 2022 #63 Skrevet 28. april 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg veit. Det er hellig for meg! Den betyr så vanvittig mye for meg fordi jeg har lik som bestemor, min aller viktigste person over alt!! Og da hun døde ble den enda viktigere for meg 😀 ps; jeg er ikke så psyko at jeg blir sur på hvermannsen som dukker opp uten bunad. Men på linje med at jeg sa til bestemor at hu ikke fikk lov å reise utenlands til jul sa jeg hu måtte ha bunad på til 17.mai 😜 Anonymkode: 3244f...34c Men du tenker at det er greit å bestemme over bestemor? Hun må rette seg etter dine ønsker? Anonymkode: a2959...1a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå