Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #26 Skrevet 25. april 2022 Lurer virkelig på hva disse menneskene gjør på iført bunadene sine... Som krever at man MÅ vaske de (skjortene) etter bruk. Er de spesielt grisete av seg? Har de småbarn de drar på og må være oppi? Kan forstå akkurat konfirmanten sin bunad er litt risikosport å bruke dagen før dagen, men ikke de andre. Selv hadde jeg vært glad for å kunne bruke bunaden to dager på rad. Utover det synes jeg du er rar som bryr deg om hva gjestene går med. Det er jo de som ser dust ut (underdressed), ikke du. Anonymkode: 0d912...39c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #27 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Lurer virkelig på hva disse menneskene gjør på iført bunadene sine... Som krever at man MÅ vaske de (skjortene) etter bruk. Er de spesielt grisete av seg? Har de småbarn de drar på og må være oppi? Kan forstå akkurat konfirmanten sin bunad er litt risikosport å bruke dagen før dagen, men ikke de andre. Selv hadde jeg vært glad for å kunne bruke bunaden to dager på rad. Utover det synes jeg du er rar som bryr deg om hva gjestene går med. Det er jo de som ser dust ut (underdressed), ikke du. Anonymkode: 0d912...39c Så alle som ikke går med bunad er underdressed? Anonymkode: abfa0...fca
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #28 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så alle som ikke går med bunad er underdressed? Anonymkode: abfa0...fca Og ser ut som duster? Anonymkode: abfa0...fca
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #29 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så alle som ikke går med bunad er underdressed? Anonymkode: Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og ser ut som duster? Anonymkode: abfa0...fca Du tok ikke poenget? Eller er du vanskelig bare for å være vanskelig? Anonymkode: 0d912...39c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #30 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så alle som ikke går med bunad er underdressed? Anonymkode: abfa0...fca Det er underdressed å ha bunad uten å bruke den. Noen har ikke bunad av ulike grunner og det er noe annet. Anonymkode: 3b098...37f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #31 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Åh takk for at du skrev nøkkelordet med store bokstaver. Jeg forstår at du behøver ekstraeffekter når innholdet ikke strekker til. Men for å svare på "TIL KONFIRMASJONEN" så er det uansett en flott gave man selvsagt bruker så ofte det passer seg. Anonymkode: 3b098...37f Ingen av dere er vel helt 100% tror jeg. At dere gidder liksom. Anonymkode: a0b95...560
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #32 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er underdressed å ha bunad uten å bruke den. Noen har ikke bunad av ulike grunner og det er noe annet. Anonymkode: 3b098...37f Lol igjen. Jeg har arvet en bunad fra min bestemor. Den passer og er helt nydelig. Jeg kommer likevel aldri noensinne til å iføre meg den. Min stil er absolutt ikke bunad! Underdressed om man har bunad og ikke bruker den?! Fader så mye kål en skal lese her iblant. Anonymkode: a010a...628
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #33 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Lol igjen. Jeg har arvet en bunad fra min bestemor. Den passer og er helt nydelig. Jeg kommer likevel aldri noensinne til å iføre meg den. Min stil er absolutt ikke bunad! Underdressed om man har bunad og ikke bruker den?! Fader så mye kål en skal lese her iblant. Anonymkode: a010a...628 Det er underdressed selv om du liker å tenke at det ikke er det fordi det ikke passer ditt tilfelle at det er det. Anonymkode: 3b098...37f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #34 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er underdressed selv om du liker å tenke at det ikke er det fordi det ikke passer ditt tilfelle at det er det. Anonymkode: 3b098...37f Hvem bestemmer det da? Anonymkode: a010a...628
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #35 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det er underdressed å ha bunad uten å bruke den. Noen har ikke bunad av ulike grunner og det er noe annet. Anonymkode: 3b098...37f Nei, det er det ikke. Anonymkode: abfa0...fca
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #36 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det er underdressed selv om du liker å tenke at det ikke er det fordi det ikke passer ditt tilfelle at det er det. Anonymkode: 3b098...37f Så om jeg går i en fin kjole i en konfirmasjon og kusinen min gjør det samme så er hun underdressed fordi hun har en bunad i skapet, mens jeg ikke er det som ikke eier bunad? Man skal høre mye rart her inne Anonymkode: 066bf...2e1
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #37 Skrevet 25. april 2022 Ja det syns jeg. Har selv vært i to konfirmasjoner på rad og har vasket skjorter på kvelden, jeg hadde ikke gjort dette om det var konfirmasjon i vårt husdagen etter. Nok av småting som må fikses og ordnes både kvelden før og tidlig morgen på konfirmasjonsdagen så den ekstra jobben hadde jeg ikke tatt. Det tar egentlig ikke lang tid, men med alt annet og gjerne sliten etter en lang dag i konfirmasjon så hadde det vært uaktuelt. Og jeg stressa ikke så mye til vår egen konfirmasjon og er en velig lite stressa persjoni det store og hele. Anonymkode: 6f75c...fb6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #38 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Min datter skal konfirmeres lørdag om 2 helger, og mitt tantebarn skal konfirmeres søndag samme helg. Fikk en telefon fra min svigerinne for en uke siden om at de mest sannsynlig ikke kom til å stille i bunad i min datters konfirmasjon (konfirmanten, hennes eldre søster og min svigerinne), da hun mente det ville bli mye stress for henne å vaske 3 bunader på nytt kvelden før deres egen konfirmasjon, og stryking før kirken dagen etter. I tillegg ville hun helst ikke at mitt tantebarn skulle bruke bunaden dagen før sin egen konfirmasjon, da hun var redd for at det skulle skje noe med den. Ble så skuffet.. Er det ikke normalt å bruke bunad ved slike anledninger? Skjønner jo at hun synst det blir ekstra arbeid, men SÅ mye arbeid er det ikke. Tenker at hun kan jo få andre til å gjøre det for henne om hun ikke har tid. Er jeg urimelig? Hadde jo sett for meg at vi skulle ta fine bilder osv. Anonymkode: 0e0d6...b7f Ja, det er urimelig. Vi hadde konf på søndag, og min søsters datter skal ha om 2 uker. Hun vil da bruke bunaden første gang i sin konf, og det er helt forståelig. Tenk viss den blir ødelagt, sølt på osv, og å få hjelp nå på bunadsbutikker er bare å glemme Anonymkode: 822c8...cc7
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #39 Skrevet 26. april 2022 Har vært i nøyaktig samme situasjon, men jeg er søsteren som vil spare bunadene til eget barns konfirmasjon. Min søster synes selvsagt dette var helt ok! Vi var på ingen måte underdressed i våre fineste kjoler. Anonymkode: 3f6a8...973
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #40 Skrevet 26. april 2022 Ja, du er, som de fleste mener, urimelig. Helt vanlig å spare bunaden til konfirmasjonen, og også helt vanlig å stryke og henge klart noen dager før, fordi man ikke har tid til å dille med å vaske og stryke bunadskjorter kvelden før man har konfirmasjon. Og man stiller i nyvasket og nystrøket skjorte, når man bruker bunad, man bruker ikke skjorta flere dager uten å vaske/stryke til hver gang. Anonymkode: 58486...c52
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #41 Skrevet 26. april 2022 Ja, da har du vel fått svar på spørsmålet ditt, du er temmelig navlebeskuende... Og de fine familiebildene hvor alle har bunad kan dere vel ta på søndag. Anonymkode: 1a33c...9d3
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #42 Skrevet 26. april 2022 Vår datter får bunad til konfirmasjonen og skal konfirmere seg søndagen. Lørdagen samme helg skal hun i konfirmasjon til bestevenninnen sin men der bruker hun kjole. Bunaden skal brukes første gang i egen konfirmasjon. Anonymkode: 69c03...150
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #43 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det er underdressed selv om du liker å tenke at det ikke er det fordi det ikke passer ditt tilfelle at det er det. Anonymkode: 3b098...37f Nei, det FINNES andre fine og passende plagg. Anonymkode: 0df94...36f
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #44 Skrevet 26. april 2022 Selvfølgelig vil tantebarnet ditt bruke sin bunad i sin egen konfirmasjon først? Det er jo hennes dag å den blir jo litt oppbrukt om hun viser seg i bunaden sin i din datters konfirmasjon først🙄 Anonymkode: 32af3...c5e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #45 Skrevet 26. april 2022 Jeg elsker bunad. ELSKER! Og jeg blir dødsens fornærma om folk kommer i selskap eller på 17.mai UTEN bunad når de har. Jeg ga ettertrykkelig utrykk for dette til min bestemor en gang hun sa "Jeg tror jeg tar en kjole i år, jeg", og etter det turte hun ikke annet Tilogmed samboeren hennes hadde skjønt budskapet mitt og troppa opp i bunad i konfirmasjon til datteren min året etter, selvom bestemor da var død. En bunad er et praktplagg! Når man er så heldig å ha en, så bruk den for alt det er verdt!! Vi skal ha konfirmasjon 15.mai, to dager før nasjonaldagen. Jeg må nok vaske og stryke i mellom (samt rydde og ordne etter selskap) men det får bare være. Jeg vet svigerinnene mine kommer uten bunad, og selvom jeg misliker det sterkt kommer jeg ikke til å si noe... At søskenbarnet vil spare bunaden har jeg full forståelse for, da Anonymkode: 3244f...34c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #46 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg elsker bunad. ELSKER! Og jeg blir dødsens fornærma om folk kommer i selskap eller på 17.mai UTEN bunad når de har. Jeg ga ettertrykkelig utrykk for dette til min bestemor en gang hun sa "Jeg tror jeg tar en kjole i år, jeg", og etter det turte hun ikke annet Tilogmed samboeren hennes hadde skjønt budskapet mitt og troppa opp i bunad i konfirmasjon til datteren min året etter, selvom bestemor da var død. En bunad er et praktplagg! Når man er så heldig å ha en, så bruk den for alt det er verdt!! Vi skal ha konfirmasjon 15.mai, to dager før nasjonaldagen. Jeg må nok vaske og stryke i mellom (samt rydde og ordne etter selskap) men det får bare være. Jeg vet svigerinnene mine kommer uten bunad, og selvom jeg misliker det sterkt kommer jeg ikke til å si noe... At søskenbarnet vil spare bunaden har jeg full forståelse for, da Anonymkode: 3244f...34c Du virker veldig rar på meg. Å bli så intens på grunn av et plagg? Anonymkode: a010a...628
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #47 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du virker veldig rar på meg. Å bli så intens på grunn av et plagg? Anonymkode: a010a...628 Ja, sååå intens blir jeg faktisk. Jeg elsker 17. mai også, jeg blir helt elektrisk!! Jeg klapper og flagger mest av alle i toget, inkludert ungene. I fjor fikk jeg nyss i via jobben at korpset skulle spille (det var ikke lov å annonsere det pga covid) og jeg troppa opp i bunad og flagg, og gråt en skvett jeg bruker bunaden min i bryllup, selvom det bare er i kirken. Jeg eeeelsker det!!!! SÅÅÅÅ intenst! Anonymkode: 3244f...34c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #48 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Min datter skal konfirmeres lørdag om 2 helger, og mitt tantebarn skal konfirmeres søndag samme helg. Fikk en telefon fra min svigerinne for en uke siden om at de mest sannsynlig ikke kom til å stille i bunad i min datters konfirmasjon (konfirmanten, hennes eldre søster og min svigerinne), da hun mente det ville bli mye stress for henne å vaske 3 bunader på nytt kvelden før deres egen konfirmasjon, og stryking før kirken dagen etter. I tillegg ville hun helst ikke at mitt tantebarn skulle bruke bunaden dagen før sin egen konfirmasjon, da hun var redd for at det skulle skje noe med den. Ble så skuffet.. Er det ikke normalt å bruke bunad ved slike anledninger? Skjønner jo at hun synst det blir ekstra arbeid, men SÅ mye arbeid er det ikke. Tenker at hun kan jo få andre til å gjøre det for henne om hun ikke har tid. Er jeg urimelig? Hadde jo sett for meg at vi skulle ta fine bilder osv. Anonymkode: 0e0d6...b7f Hvorfor bryr du deg? Det er så kjerring. Klart du er urimelig? Du er håpløs også. Anonymkode: 05455...ed6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #49 Skrevet 26. april 2022 Jeg har ikke engang bunad og har aldri forstått meg på avklaring av antrekk før man skal i noe. Er det noe spesielt så får man dresskoden i invitasjonen. Hvem er det som ringer for å fortelle at de ikke skal ha på bunaden? Og hvorfor i alle dager bryr du deg om det? Jeg skjønner meg ikke på noen av dere. Anonymkode: 762c4...c4a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #50 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Håper veldig dette er trolling. Hvem i all verden blir krenket av noe slikt. Sykt. Anonymkode: a0b95...560 Dette er ikke trolling. Om du ikke har fått det med deg, så er det så mange teite mennesker i samfunnet. Typisk norsk, meg, meg, meg. Anonymkode: 05455...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå