Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #1 Skrevet 25. april 2022 Min datter skal konfirmeres lørdag om 2 helger, og mitt tantebarn skal konfirmeres søndag samme helg. Fikk en telefon fra min svigerinne for en uke siden om at de mest sannsynlig ikke kom til å stille i bunad i min datters konfirmasjon (konfirmanten, hennes eldre søster og min svigerinne), da hun mente det ville bli mye stress for henne å vaske 3 bunader på nytt kvelden før deres egen konfirmasjon, og stryking før kirken dagen etter. I tillegg ville hun helst ikke at mitt tantebarn skulle bruke bunaden dagen før sin egen konfirmasjon, da hun var redd for at det skulle skje noe med den. Ble så skuffet.. Er det ikke normalt å bruke bunad ved slike anledninger? Skjønner jo at hun synst det blir ekstra arbeid, men SÅ mye arbeid er det ikke. Tenker at hun kan jo få andre til å gjøre det for henne om hun ikke har tid. Er jeg urimelig? Hadde jo sett for meg at vi skulle ta fine bilder osv. Anonymkode: 0e0d6...b7f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #2 Skrevet 25. april 2022 Ja, det er urimelig å bli skuffet over hva andre velger å kle seg i. Anonymkode: 408af...c08
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #3 Skrevet 25. april 2022 Kan du tilby deg å vaske/stryke bunadene for henne om kvelden? Anonymkode: ef5c6...504
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #4 Skrevet 25. april 2022 Det forstår jeg dem veldig godt i. Dagen før har man annet å gjøre. Og likevel bruker de dagen før på dere. Anonymkode: 7f5d2...4a6
KellyTaylor Skrevet 25. april 2022 #5 Skrevet 25. april 2022 Vaske bunad??? Ingen som vasker en bunad vel? Skjorta derimot er klar etter 2 timer....
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #6 Skrevet 25. april 2022 Du må virkelig legge av deg tanken på at du kan bestemme hva andre har på seg! Jeg skjønner forsåvidt godt at de ikke tar sjansen på at noe skjer med konfirmantens bunad dagen før dagen. Anonymkode: a2959...1a1
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #7 Skrevet 25. april 2022 Absolutt urimelig. Bildene kan dere jo ta dagen etter ettersom du ikke synes der er noe stress å vaske og stryke deres bunadskjorter. Anonymkode: 3f089...c02
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 Ja, det synes jeg du er. Dere kan vel ta fine bilder selv om de velger å gå i noe annet enn bunad? Anonymkode: abfa0...fca
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #9 Skrevet 25. april 2022 Nei, beklager. Mente skjorter og forkler selvfølgelig. TS Anonymkode: 0e0d6...b7f
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. april 2022 #10 Skrevet 25. april 2022 Folk bestemmer da vel selv hva de vil kle seg i? Jeg har aldri noen gang vært borti noen som har forventet å skulle bestemme hvorvidt jeg har på med bunad eller ikke i en konfirmasjon- eller annet selskap, for den del.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #11 Skrevet 25. april 2022 Ja, du er helt klart urimelig og helt ut på viddene. De som ikke har bunad får ikke komme de da? Anonymkode: 33b1c...618
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #12 Skrevet 25. april 2022 Du er urimelig, men de andre er også utrolig merkelige. Greit nok at at hennes konfirmant vil vente, men de andre? Trenger jo heller ikke å vaske skjorte eller forkle (!) etter noen timer. I min familie ville de fort virket underdressed, men det velger de jo selv Anonymkode: 22d27...052
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #13 Skrevet 25. april 2022 Det var bare dette som manglet å diskutere når det gjelder konfirmasjoner. Kan man bestemme hva gjestene skal ha på seg? LOL Anonymkode: a010a...628
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #14 Skrevet 25. april 2022 Håper veldig dette er trolling. Hvem i all verden blir krenket av noe slikt. Sykt. Anonymkode: a0b95...560
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #15 Skrevet 25. april 2022 Kan du spørre om de må vaskes da? Vi skal ha dåp to dager før 17. mai, og jeg kommer ikke til å vaske opp igjen skjortene med mindre de har synlige flekker. Anonymkode: d07ec...989
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #16 Skrevet 25. april 2022 Du kan vel ta fine bilder selv om de ikke bruker bunadene, de kommer vel neppe i joggebukse og t-skjorte? Jeg ville tenkt at egen konfirmasjonsdag er dagen for å "innvie" bunaden, at det er naturlig at det er første gang man bruker den. Moren og søsteren kunne fint brukt sine tenker jeg (ingenting trenger å vaskes etter noen timers bruk), men det er deres valg. Anonymkode: d041d...777
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #17 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Min datter skal konfirmeres lørdag om 2 helger, og mitt tantebarn skal konfirmeres søndag samme helg. Fikk en telefon fra min svigerinne for en uke siden om at de mest sannsynlig ikke kom til å stille i bunad i min datters konfirmasjon (konfirmanten, hennes eldre søster og min svigerinne), da hun mente det ville bli mye stress for henne å vaske 3 bunader på nytt kvelden før deres egen konfirmasjon, og stryking før kirken dagen etter. I tillegg ville hun helst ikke at mitt tantebarn skulle bruke bunaden dagen før sin egen konfirmasjon, da hun var redd for at det skulle skje noe med den. Ble så skuffet.. Er det ikke normalt å bruke bunad ved slike anledninger? Skjønner jo at hun synst det blir ekstra arbeid, men SÅ mye arbeid er det ikke. Tenker at hun kan jo få andre til å gjøre det for henne om hun ikke har tid. Er jeg urimelig? Hadde jo sett for meg at vi skulle ta fine bilder osv. Anonymkode: 0e0d6...b7f Jeg forstår veldig godt at de ikke vil at datteren skal bruke egen bunad for første gang på sin egen konfirmasjon. Det hadde ikke blitt aktuelt for oss. Både fordi det er helt spesielt å kunne bruke bunaden for første gang på sin store dag - og fordi hun faktisk kan søke på skjorte eller bunad, eller på andre måter skitne den til. Utover det ville jeg ikke komme på å legge meg opp i hva gjestene hadde på seg. Dere kan jo ta de fine bildene på søndagen Så jeg syns du er veldig urimelig Anonymkode: 7ac51...063
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #18 Skrevet 25. april 2022 Dere er utrolig merkelige begge to. Hun for å drive å opplyse om sine klesvalg, og du for å bry deg. Anonymkode: 8b656...77a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #19 Skrevet 25. april 2022 Hva hvis de ikke hadde bunad? Hadde vært greit at de brukte noe annet da? Anonymkode: 1fc99...185
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #20 Skrevet 25. april 2022 100% enig med svigerinnen din, forstår veldig godt at de vil vente med å bruke bunaden. Merkelig ting å bli skuffet over. Anonymkode: f4c28...817
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #21 Skrevet 25. april 2022 Vi skal i konfirmasjon både lørdag og søndag neste uke og vi har konfirmant selv helgen etter. Konfirmanten vår skal selvfølgelig bruke bunaden sin både lørdag og søndag neste uke selv om hennes egen store dag er uken etter. Merkelig å være så opptatt av at egen konfirmasjon skal være dagen for innvielse. Man vil jo bruke et så fint plagg så mange ganger som mulig vel. Anonymkode: 3b098...37f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #22 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi skal i konfirmasjon både lørdag og søndag neste uke og vi har konfirmant selv helgen etter. Konfirmanten vår skal selvfølgelig bruke bunaden sin både lørdag og søndag neste uke selv om hennes egen store dag er uken etter. Merkelig å være så opptatt av at egen konfirmasjon skal være dagen for innvielse. Man vil jo bruke et så fint plagg så mange ganger som mulig vel. Anonymkode: 3b098...37f Ikke hvis man får bunad TIL KONFIRMASJONEN. Det skjønner sikkert du også. Anonymkode: 7f5d2...4a6
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #23 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke hvis man får bunad TIL KONFIRMASJONEN. Det skjønner sikkert du også. Anonymkode: 7f5d2...4a6 Åh takk for at du skrev nøkkelordet med store bokstaver. Jeg forstår at du behøver ekstraeffekter når innholdet ikke strekker til. Men for å svare på "TIL KONFIRMASJONEN" så er det uansett en flott gave man selvsagt bruker så ofte det passer seg. Anonymkode: 3b098...37f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #24 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ikke hvis man får bunad TIL KONFIRMASJONEN. Det skjønner sikkert du også. Anonymkode: 7f5d2...4a6 Min niese fikk bunad til konfirmasjonen, men brukte den i fetteren sin konfirmasjonen dagen før (vår sønn) sin egen konfirmasjon likevel. Vi hadde forøvrig overhodet ikke noen tanker eller meninger rundt dette, det viktigste er jo at de kommer og har på seg noenlunde pene klær. Anonymkode: 2ae64...deb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #25 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke hvis man får bunad TIL KONFIRMASJONEN. Det skjønner sikkert du også. Anonymkode: 7f5d2...4a6 Det står ingen steder at jenta får bunad til konfirmsjonen. Anonymkode: abfa0...fca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå