Gå til innhold

Rygg til beltestol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det bare går an å kjøpe ryggen til en beltestol og ikke hele stolen?

Anonymkode: 0382b...e22

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Noen som vet om det bare går an å kjøpe ryggen til en beltestol og ikke hele stolen?

Jeg har aldri sett eller hørt om at rygg selges separat og tviler på det med tanke på at bilstoler skal ha en godkjent merking/serienr. 

Anonymkode: 9fac1...e84

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri sett eller hørt om at rygg selges separat og tviler på det med tanke på at bilstoler skal ha en godkjent merking/serienr. 

Anonymkode: 9fac1...e84

Hmmm...
Da må vi finne på noe annet, kanskje bare finne en gammel brukt på Finn vi kan ta ryggen av.

Minste sitter på overtid i bakovervendt stol og må over i beltestol.
Eldste sitter i beltestol, men er nå så høy at hodet nesten krasjer i taket i bilen.
Tenkte av minste skulle få beltestolen etter eldste siden eldste ikke trenger stol lenger.

Problemet er at eldste er autist, og nekter å kjøre bil uten denne ryggen på beltestolen med disse "putene" på hver side av hodet. Tenkte å få tak i en rygg vi kunne feste med borrelås eller noe lignende på plassen hans slik at det ikke blir et h*** hver gang vi skal ut å kjøre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hmmm...
Da må vi finne på noe annet, kanskje bare finne en gammel brukt på Finn vi kan ta ryggen av.

Minste sitter på overtid i bakovervendt stol og må over i beltestol.
Eldste sitter i beltestol, men er nå så høy at hodet nesten krasjer i taket i bilen.
Tenkte av minste skulle få beltestolen etter eldste siden eldste ikke trenger stol lenger.

Problemet er at eldste er autist, og nekter å kjøre bil uten denne ryggen på beltestolen med disse "putene" på hver side av hodet. Tenkte å få tak i en rygg vi kunne feste med borrelås eller noe lignende på plassen hans slik at det ikke blir et h*** hver gang vi skal ut å kjøre.

Jeg tviler på at det vil passere som godkjent sikring i bil, så det er neppe en god idé. Uansett utsetter du jo bare problemet. Han vil jo uansett måtte sitte i bil uten annen sikring enn bilbeltet snart.

Anonymkode: e1e62...14b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tviler på at det vil passere som godkjent sikring i bil, så det er neppe en god idé. Uansett utsetter du jo bare problemet. Han vil jo uansett måtte sitte i bil uten annen sikring enn bilbeltet snart.

Han er høy nok til å sitte uten stol i det hele tatt, så er ikke en godkjent sikring vi er på jakt etter.
Det er meningen at han etter hvert skal sitte helt uten, men akkurat når er det å fjerne hele stolen krise.
Begynner med å fjerne puten på stolen først slik at hodet hans ikke krasjer i taket, og så var tanken å ta resten etter hvert.
Egentlig så har han ikke lyst til å fjerne noe av den.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han er høy nok til å sitte uten stol i det hele tatt, så er ikke en godkjent sikring vi er på jakt etter.
Det er meningen at han etter hvert skal sitte helt uten, men akkurat når er det å fjerne hele stolen krise.
Begynner med å fjerne puten på stolen først slik at hodet hans ikke krasjer i taket, og så var tanken å ta resten etter hvert.
Egentlig så har han ikke lyst til å fjerne noe av den.

Jeg mente at dersom du blir stoppet i kontroll og kun har ryggen på en beltestol festet til setet, kan du risikere bot fordi det ikke er forsvarlig sikring og potensielt farlig i en eventuell kollisjon. 

Jeg skjønner dilemmaet ditt altså, jeg har selv to stykker med diagnoser som gjør dem ekstremt rigide og avhengig av rutiner, men noen ganger må man dessverre bare ta tyren ved hornene og få igjennom nødvendige endringer. Ønsker deg uansett lykke til!

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det tror jeg faktisk ville ha vært perfekt.
Tusen takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...